Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

forbrug på små turboladede motore

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
nemocharley

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf nemocharley » 01 dec 2014 13:15

okay - det kommer helt klart an på hvor megen motorvejskørsel der er i udsigt (hvilket ikke vides endnu)


abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf abn » 01 dec 2014 14:33

Det skal måske lige tilføjes at konen skifter gear efter indikatoren. Det har jeg ikke altid tålmodighed til.
Mvh Anders

Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 5-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf majland » 01 dec 2014 15:04

Jeg vil også deltage i koret der siger kig på http://www.spritmonitor.de/en/

Find din nuværende bil og så hvordan den ligger i feltet så er beste guestimat det samme for dem du kigger på... Dvs lige du i din nuværende potte lige over gennemsnittet vil du sikkert også gøre det i en anden bil.

Vore biler kan findes her: https://www.spritmonitor.de/de/user/majland.html Forvrugstallene for skoda'en er måske ikke helt retvisende da vi har trukket en campingvogn en del tusinde km i år.... Men normalt ligger den ganske tæt på 20km/l eller lige over 80% af normtallet. Da gjorde citroen'en og den forrige skoda også ... Smart'en kan ikke holde helt så god økonomi i praksis, men den kører også næsten udelukkende motorvej og bykørsel så dens mønster passer ikke særligt godt sammen med på vores primære familiebil.
1998 Twinheat M20
2010 10m2 Solvarme http://majland.org/blog/?tag=solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://majland.org/blog/?tag=solceller

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3150
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf triumph » 03 dec 2014 10:11


nemocharley

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf nemocharley » 03 dec 2014 13:35

så de presses nærmest til at lyve..... - det kunne være fint med lidt selvansvarlighed her. Klart det bedste vil da være at all fabrikanterne opgav de rette tal.


triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3150
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf triumph » 03 dec 2014 14:28

Eller en uafhænig test, i stedet for at de bare skal følge en testprocedure

nemocharley

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf nemocharley » 03 dec 2014 15:10

ja det er for let at snyde som det er nu.

Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 5-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf majland » 03 dec 2014 15:51

Ændrer jo ikke ved at bilerne sevfølgelig optimeres til den testprocedyre der nu engang er gældende. Det samme mhs crashtest. Sidst uge belv der trukket store overskrifter på at nogle biler der fik 5 stjerne i NCAP testene nærmest dumpede i tilsvarende amerikanske test (hvor en mindre del af fronten rammes) Men man kunne måske godt stramme op således at det ikke er prototyper men produktionsklare bilers brændstofforbrug der afgør hvilke tal de må reklamere med (og i danmarks bruges som basis for afgifterme)
1998 Twinheat M20
2010 10m2 Solvarme http://majland.org/blog/?tag=solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://majland.org/blog/?tag=solceller

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3150
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf triumph » 03 dec 2014 16:09

Der er jo forskel på og optimere en bil, og så pille remmen til generatoren af, frakoble servo, justere hjulvikler, pumpe 5 bar i dækkende og tape alle sprækker ved døre, mm. over

Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 5-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf majland » 03 dec 2014 16:52

Elektisk servo bruge vel ingen strøm når man kører lige ud på et rullefelt. Men den værdi man bruger for aerodynamik bør imho være for en seriebil og ikke en 3D model med glatte samlinger og ekstra inddæknging af undervognen.

Ser heller ingen problem at der er slukket for klimananlæg og stereo. I mange nye biler kan generatorens også kobles ind/ud efter behov så den kun lader når det er nødvendigt og motoren går optimalt

Btw så kontrollere amerikanerne 10-15% af de målnger der får ind på personbiler - Kilde http://www.fueleconomy.gov/feg/how_tested.shtml
1998 Twinheat M20
2010 10m2 Solvarme http://majland.org/blog/?tag=solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://majland.org/blog/?tag=solceller



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster