Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
nemocharley

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af nemocharley » 03 dec 2014 22:02

enig - jeg forstår heller ikke helt den her strategi?


N P K
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23 feb 2014 08:07
Mit fyr: Scotte 16 kw bs1016
Areal: 230
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5863
Dagligt forbrug: Ca 30 kg
Årligt forbrug: 6200 kg
Geografisk sted: Rolfsted Fyn

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af N P K » 03 dec 2014 22:27

Flammen skrev:der er da noget helt galt med den besked. det må/skal da være leverandør/montøren som skal underrette kunderne, og forstå fejlrettelsen med mindst mulig gene for kunde. de er betalt for levering og montering. i mine øjne er det min ret som kunde/forbruger
Når man som mig har installeret selv har jeg ingen installatør at henvende mig til kun en leverandør
Og når jeg så vælger selv at foretage reparationen af fejlen kan jeg da være ligeglad med om jeg får ledning og samlemuffe fra fabrikanten direkte eller det skal igennem leverandør

Jeg da også tro at når alle forhandlere har fået afvide hvordan de skal håndtere problemet får kontaktet de personer de har solgt til men det kan jo godt tage lidt tid

xkfc

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af xkfc » 03 dec 2014 23:21

Det kan grundlæggende ikke være rigtigt at man selv skal udbedre fejlen.

Det må være NBE der står med ansvaret i denne sag, installatøren skal sørge for at fyret monteres med jord, men det kan ikke være hans ansvar at adskille komponenter for at checke om det hele er i orden.
Ofte er installatøren jo VVS'er som bør vide hvordan en ledning med 3 ledere fase, nul og jord forbindes til en stikkontakt med jord, resten af de interne monteringer kræver dybere kenskab til el, og her bør en elektriker komme på banen.

NBE burde prøve at få fat i så mange kunder som overhovedet muligt, det er jo et fåtal der er på dette eller andre forum's, det er en stor opgave og de ville næppe kunne få fat i alle.

Udbedring af den manglende jordledning er dog en nem og enkel opgave som man med en tegning/billede fint kan fikse selv hvis man selv har monteret fyret eller har lidt teknisk snilde.

Fejlen er selvfølgelig slem nok og bør rettes, men jeg frygter at der rundt omkring er masser af jord mangel, både i selve monteringen af fyret og cirkulationspumpen, men også i alle andre maskiner og hvidevarer. Mangler der jord på køleskabet er det jo langt værre da hele familien har ved det mange gange om dagen.

Kenneth

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Flammen » 03 dec 2014 23:37

@xkfc
jeg vil ikke give dig helt ret. nbe har på ingen måde mulighed for at kontakte alle de berørte. det må helt klart være grosisterne der har det ansvar. de må så selv vende det med nbe.
forstil dig hvad en telefonstorm nbe kunne få. de skal blot koncentrerer sig om produktion, udvikling, og løsninger på uheldige opståede problemer.

det må være forhandleren der skal tage kontakten til kunderne, og også udbedre fejlen

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Flammen » 03 dec 2014 23:46

N P K skrev:
Når man som mig har installeret selv har jeg ingen installatør at henvende mig til kun en leverandør
Og når jeg så vælger selv at foretage reparationen af fejlen kan jeg da være ligeglad med om jeg får ledning og samlemuffe fra fabrikanten direkte eller det skal igennem leverandør

Jeg da også tro at når alle forhandlere har fået afvide hvordan de skal håndtere problemet får kontaktet de personer de har solgt til men det kan jo godt tage lidt tid
selv om du har valgt gds løsningen, så må det stadig være din leverandør som har ansvaret for, at evt fejl på produktet han har solgt dig bliver/er rettet på forsvarlig vis. det kan han vel egentlig ikke, hvis han blot sender dig en ledning, samlemuffe what ever, med mindre du med underskrift patager dig ansvaret.


xkfc

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af xkfc » 04 dec 2014 01:18

Flammen skrev:@xkfc
jeg vil ikke give dig helt ret. nbe har på ingen måde mulighed for at kontakte alle de berørte. det må helt klart være grosisterne der har det ansvar. de må så selv vende det med nbe.
forstil dig hvad en telefonstorm nbe kunne få. de skal blot koncentrerer sig om produktion, udvikling, og løsninger på uheldige opståede problemer.

det må være forhandleren der skal tage kontakten til kunderne, og også udbedre fejlen
Jeg udtrykte mig nok ikke helt skarpt :oops:

Naturligvis kan NBE ikke selv kontakte kunderne, jeg tror slet ikke de ved hvem fyrene er solgt til. Det er naturligvis forhandlerne der bør få instrukser fra NBE om at kontakte kunderne.

De kunne dog informere bedre, endnu er der intet på nbe.dk eller på nogle forhandler sider som jeg har været på.

Kenneth

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Flammen » 04 dec 2014 03:49

giver dig ret, nbe måtte gerne have været lidt klare i spyttet, for at berolige brugerne af deres produkt. har lige kigget på deres hjemmeside nbe.dk men der kunne jeg ikke finde nogen info omkring det? har der været nogen officiel udmelding fra dem? måske ikke den bedste måde at håndterer damage control på.

ved godt at fejlen i værste tilfælde kan få fatale konsekvenser, men helt basalt set, så er det sq en lille dum banal fejl som ikke får mig til at ligge søvnløs.

det irriterer mig. at de er så langsomme til at komme med en officiel udmelding, men finder det ok at en fornuftig løsning tager tid. træls og uheldigt at der sker en lille dum fejl, men tåbeligt hvis en løsning hastes så meget igennem, at der opstår en ny fejl. tror ikke det vil ske for nbe.
det største problem bliver nok at bevare den samme tillid fra brugerne, som de har nydt godt af

Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Givet likes: 33 gange
Modtaget likes: 28 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af john m » 04 dec 2014 06:15

xkfc skrev:
Jeg udtrykte mig nok ikke helt skarpt :oops:

Naturligvis kan NBE ikke selv kontakte kunderne, jeg tror slet ikke de ved hvem fyrene er solgt til. Det er naturligvis forhandlerne der bør få instrukser fra NBE om at kontakte kunderne.

De kunne dog informere bedre, endnu er der intet på nbe.dk eller på nogle forhandler sider som jeg har været
Kenneth
På nbe.dk se under service info.
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"

Aerobatic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 116
Tilmeldt: 05 apr 2012 00:13
Mit fyr: Scotte 10 kw. på BS 1016 kedel
Areal: 138 + 60 garage
Brændsel: RW Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8963
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Auning
Modtaget likes: 1 gang

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Aerobatic » 04 dec 2014 10:17

martin_b skrev:NBE skriver følgende i deres mail til mig:

Vi har modtaget din e-mail om konstateret manglende jord på ekstern snegl.
Vi har forsøgt at sammenstykke flere løsnings muligheder, for at sikre en så hurtig løsning
som overhovedet muligt, derfor beder vi dig foretage et af følgende valg:


A:
NBE sender dig en jord ledning med spade stik og øje, samt en ny samler til kondensatoren,
Der er vedlagt en udførlig anvisning, hvordan det skal samles.


B:
Du bringer sneglen til et servicecenter som monterer den manglende jord
Vi er i gang med at etablerer servicecentre rundt i landet, hvor du kan bringe din snegl og få den lavet.
http://stokercloud.dk/servicecenter/ listen bliver løbende opdateret efterhånden,
som de bliver etableret.

C:
Får du normalt et årlig service besøg, kan forhandleren tjekke om jorden er monteret
og rette evt. fejl, når han aligevel der.
Vi informerer forhandlerne på vores hjemmeside, at når der bliver udført service besøg, eller lign.
skal de tjekke om jorden er monteret og i tilfælde af manglende jord rette fejlen.
Forhandlere kan rekvirere ekstra jordledninger ved NBE.


Vi vil meget gerne have dit valg A-B-C, tilbage så hurtig som muligt og undskylder besværet.
Så jeg kan nu vælge at køre 2x50km for at få fikset deres dårlige konstruktion/sløseri, er ikke imponeret. :roll:

Godt man ikke bor i Tønder for så er det 2x150km. :roll:

nemocharley

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af nemocharley » 04 dec 2014 10:38

det kan jo være der kommer flere servicecentre til snart.


Besvar