Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skorsten til scotte 10/16kW

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Carslen
Stoker V
Stoker V
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Modtaget likes: 1 gang

Indlægaf Carslen » 03 nov 2014 09:53

Hej

Nu er det ved at være tid til indeprojekter, så skal til at bygge mit fyrrum færdigt. :lol:
Jeg skal have bestilt en keramisk Rondo skorsten, men er lidt i tvivl om hvilken diameter. Jeg regner med at det bliver enten en 10 eller 16kW Scotte (der er to forhandlere, der også er herinde, der ikke er enige om hvad der er nok, så satser på en 16kW). Skorstenslængden er ca 6,5m
Skal det være en 140mm eller mindre?
Og hvordan montere man en trækstabilisator på en Rondo? skal der specielle stumper til? Jeg vil ikke have den til at side på røgrøret.
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.

levi

Indlægaf levi » 03 nov 2014 10:02

Carslen skrev:Hej

Nu er det ved at være tid til indeprojekter, så skal til at bygge mit fyrrum færdigt. :lol:
Jeg skal have bestilt en keramisk Rondo skorsten, men er lidt i tvivl om hvilken diameter. Jeg regner med at det bliver enten en 10 eller 16kW Scotte (der er to forhandlere, der også er herinde, der ikke er enige om hvad der er nok, så satser på en 16kW). Skorstenslængden er ca 6,5m
Skal det være en 140mm eller mindre?
Og hvordan montere man en trækstabilisator på en Rondo? skal der specielle stumper til? Jeg vil ikke have den til at side på røgrøret.

Hej Carslen - gå efter en 130mm Rondo - den er som bygget til formålet :great:

Dog skal du være obs. på at man ikke kan montere trin på en 130mm Rondo skorsten, - Så skal der trin på - skal du op i en 160mm Rondo i stedet :great:

Carslen
Stoker V
Stoker V
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Modtaget likes: 1 gang

Indlægaf Carslen » 03 nov 2014 10:21

tak. Jeg synes ikke jeg kan finde en 130mm, kun 120 eller 140mm. Det er generelt ikke nemt at finde en liste over hvilken modeller der findes.
Ingen problem med trin. Der kommer trin på taget og den kommer 1 meter op over rygning.
Hvordan med trækstabilisator på sådan en Rondo?
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.

Tilbage til "Kedler, installationen & skorstenen"