Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Isolering af indvendigt loft stue.

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Isolering af indvendigt loft stue.

Indlæg af Simonthk » 27 okt 2014 18:53

Hej

Jeg har hevet et par loftbrædder ned for at kigge ind. Der er hul, ca 50 cm mellem stue og 1 etage. Jeg har problemer med at opvarme min stue, men ovenpå er der altid varmt. Der er trappeogang fra stue til ovenpå, så det fiser lige op.

Men mon det kunne hjælpe at isolere loftet mellem stue og 1 etage? Vil det give et bedre indeklima?

Har ingen forstand på om det vil hjælpe, meget, lidt, ingenting.

tak


Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Isolering af indvendigt loft stue.

Indlæg af WoodyHugo » 27 okt 2014 19:08

Simonthk skrev:Hej

Jeg har hevet et par loftbrædder ned for at kigge ind. Der er hul, ca 50 cm mellem stue og 1 etage. Jeg har problemer med at opvarme min stue, men ovenpå er der altid varmt. Der er trappeogang fra stue til ovenpå, så det fiser lige op.

Men mon det kunne hjælpe at isolere loftet mellem stue og 1 etage? Vil det give et bedre indeklima?

Har ingen forstand på om det vil hjælpe, meget, lidt, ingenting.

tak
Havde samme problem, og har isoleret og monteret klimaskærm (dampspærre) i loft og lidt ekstra i væggene i stuen, der er også monteret en friskluft ventil ,huset er fra 1927 , det er blevet kanon godt.

dannidines

Isolering af indvendigt loft stue.

Indlæg af dannidines » 27 okt 2014 19:12

50cm? Altså der er plads til en hel del isolering og det ville hjælpe :D og ingen lune gulve ovenpå

Mener du 50mm, så er jeg sikker på det vil have fin effekt og samtidig lune gulvet på 1. Salen.

Kan du genbruge loftbrædderne eller er det motiveret af nyt loft oveni? Bare nysgerrig

Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Isolering af indvendigt loft stue.

Indlæg af Simonthk » 27 okt 2014 20:24

Det kommer lidt an på hvordan loftbrædderne opfører sig når de bliver hevet ned. Tror ikke det går an at genbruge dem, de er sikkert ødelagte, men jeg kan da nå de første 6 m2 lige nu, så mangler der bare en 20 stykker :D
Ja det er 50 cm.... Der er højt til loftet i min stue og engang har der været meget meget højt, for der er lidt gamle puds rester og det er blevet sænket ca 25 cm og såm der ca 25 cm fra det gamle puds til 1 etage gulv.

Det bedste ville nok være at hive det hele ned og smide nyt loft. Men jeg har for mange andre projekter der ligger først.

Alternativt ku jeg smide mange penge efter de der dyre isoleringsmaterialer der er meget tyndt, dampspærre og en gang gips. Men det sku også lidt fesen løsning.

Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Isolering af indvendigt loft stue.

Indlæg af Simonthk » 27 okt 2014 20:24

WoodyHugo skrev:
Havde samme problem, og har isoleret og monteret klimaskærm (dampspærre) i loft og lidt ekstra i væggene i stuen, der er også monteret en friskluft ventil ,huset er fra 1927 , det er blevet kanon godt.
Ok tak :) så ved jeg da at jeg skal have det gjort, på en og et eller andet måde/tidspunkt.


calle

Isolering af indvendigt loft stue.

Indlæg af calle » 27 okt 2014 20:30

Skal du så ikke have hævet loftet igen ? Jeg synes det er super flot, når der er højt til loftet 8)

Venlig hilsen

Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Isolering af indvendigt loft stue.

Indlæg af Simonthk » 27 okt 2014 20:44

Der er allerede højt, jeg ved ikke hvad de har tænkt dengang det var ultrahøjt. Der er 2,55 m til loftet.

Simonthk
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 15 aug 2014 02:34

Isolering af indvendigt loft stue.

Indlæg af Simonthk » 27 okt 2014 20:45

Hvis jeg sku noget, sku jeg sænke 1 etage og lave loft til kit, eller hvad det hedder. Ville få bunker af plads pludselig.


Besvar