Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Automatgear og brændstoføkonomi

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3014
Tilmeldt: 27 dec 2010 21:47
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf calle » 15 nov 2014 21:12

svsommer skrev:ja under en kontant ned bremsning mærker du hvordan den bruger motorbremsen sammen med gearbox derfor føles den kontant hvor en gammeldag converter køre friløb.
jeg må så sige jeg ikke har den store erfaring med powershif men en dsg gearbox der er på toppen mærker du ikke gearskift ved acc overhoved..


Det gør du heller ikke med en 6-trins automatbox, og den er efter min mening mere smooth.

Venlig hilsen
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.


svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf svsommer » 15 nov 2014 21:26

calle skrev:
Det gør du heller ikke med en 6-trins automatbox, og den er efter min mening mere smooth.

Venlig hilsen

hmm tror der er lidt mercer i dig calle :)
vi bliver nok ikke enig men håber ikke du samligner dsg med den væmmelige psa gear dims som ligner den der var i 3L for det er da noget ral
mvh
svsommer

Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3014
Tilmeldt: 27 dec 2010 21:47
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf calle » 15 nov 2014 21:37

svsommer skrev:hmm tror der er lidt mercer i dig calle :)
vi bliver nok ikke enig men håber ikke du samligner dsg med den væmmelige psa gear dims som ligner den der var i 3L for det er da noget ral


Hvis du mener LR3, så er gearskiftet helt anderledes luxuriøst end Folkevogns DSG. OK - LR3 har en egenvægt på ca. 2500 kg og 190 hk, og en Passat 2,0 TSI har en egenvægt på ca. 1600 og 211 hk. Det kan måske gøre en forskel, men alligevel - DSG er fattigmandsgear icon_cheesygrin.gif

God weekend til dig svsommer :)
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf martin_b » 15 nov 2014 21:43

svsommer skrev:den står i frigear motor kan starte?


Ja :)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf svsommer » 15 nov 2014 21:49

calle skrev:
Hvis du mener LR3, så er gearskiftet helt anderledes luxuriøst end Folkevogns DSG. OK - LR3 har en egenvægt på ca. 2500 kg og 190 hk, og en Passat 2,0 TSI har en egenvægt på ca. 1600 og 211 hk. Det kan måske gøre en forskel, men alligevel - DSG er fattigmandsgear icon_cheesygrin.gif

God weekend til dig svsommer :)

jo der er desværre nogle der må nøjes med :)
Sov godt :great:
mvh
svsommer


svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf svsommer » 15 nov 2014 22:07

martin_b skrev:
Ja :)

hvad så når du køre hvad sker der?
du siger ikke meget om vad den egentlig gør udover hvad den skriver i infodisplay
mvh
svsommer

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 170+60værksted+60del
Brændsel: grogodt piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-40
Årligt forbrug: ca 5
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf thy » 15 nov 2014 23:07

svsommer skrev:den står i frigear motor kan starte?



he he... den lyser vel ikke i udskridningslampe og abs...

har prøvet med hjulføler der gjorde skift umuligt på normalvis
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
Baxi 1,5 350l 170m2 plaseret i 120m2værksted/periodisk opvarmet
30m 3/4rør + 20m fjernvarmerør Trækstabilisator 5,10m isokern ø 20
http://thy.sensor.stokerbot.dk

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf martin_b » 16 nov 2014 00:24

svsommer skrev:hvad så når du køre hvad sker der?
du siger ikke meget om vad den egentlig gør udover hvad den skriver i infodisplay


Jeg oplevede, at den pludselig lavede hjulspin når jeg satte igang. Så næste dag skiftede den meget ujævnt gear, så lidt senere samme dag kunne den kun skifte op til 3. gear (det er min fornemmelse, måske 4. gear), og display begyndte at vise "transmission malfunction". Så blev den kørt til mekanikeren, som har udlæst fejl (jeg ved ikke hvilke, for det er faktisk konen der har kørt i bilen og afleveret den til mekaniker). Men fejludlæsningen har i hvert fald ikke gjort, at mekanikeren tør sige hvad der er galt. Han har google lidt, og fundet frem til, at det måske kan hjælpe at skifte olie i gearkassen, men får først olien på mandag. Men jeg tænker det er underligt, hvis det hjælper at skifte olien, for det er blevet gjort da vi købte den, hvor den fik stort service og skiftet alt muligt for i alt 23 tusind kr. Den skulle være tip-top i stand.

Derfor er jeg nervøs for om det er gearkassen, som ifølge nettet skulle være en mareridts-gearkasse pga. det med momentet som den ikke kan holde til. Men nu du nævner ledningsnettet, så var der faktisk et par fejllamper der lyste i starten, og som bare gik væk af sig selv. Det KUNNE jo tyde på "mus i strømfordeleren" eller sådan noget... (som du måske kan regne ud, så har jeg absolut ingen teknisk forstand på biler).
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf svsommer » 21 nov 2014 18:57

martin_b skrev:
Jeg oplevede, at den pludselig lavede hjulspin når jeg satte igang. Så næste dag skiftede den meget ujævnt gear, så lidt senere samme dag kunne den kun skifte op til 3. gear (det er min fornemmelse, måske 4. gear), og display begyndte at vise "transmission malfunction". Så blev den kørt til mekanikeren, som har udlæst fejl (jeg ved ikke hvilke, for det er faktisk konen der har kørt i bilen og afleveret den til mekaniker). Men fejludlæsningen har i hvert fald ikke gjort, at mekanikeren tør sige hvad der er galt. Han har google lidt, og fundet frem til, at det måske kan hjælpe at skifte olie i gearkassen, men får først olien på mandag. Men jeg tænker det er underligt, hvis det hjælper at skifte olien, for det er blevet gjort da vi købte den, hvor den fik stort service og skiftet alt muligt for i alt 23 tusind kr. Den skulle være tip-top i stand.

Derfor er jeg nervøs for om det er gearkassen, som ifølge nettet skulle være en mareridts-gearkasse pga. det med momentet som den ikke kan holde til. Men nu du nævner ledningsnettet, så var der faktisk et par fejllamper der lyste i starten, og som bare gik væk af sig selv. Det KUNNE jo tyde på "mus i strømfordeleren" eller sådan noget... (som du måske kan regne ud, så har jeg absolut ingen teknisk forstand på biler).

hjalp det med nyt olie?
mvh
svsommer

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf martin_b » 21 nov 2014 19:47

Nix, fik dommen i dag: ny gearkasse er eneste løsning. Den er så bestilt. 17.500,- kr. excl. moms og montering :(
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst