Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Automatgear og brændstoføkonomi

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf martin_b » 18 okt 2014 15:11

Nå, det er en 1,8 TDCi motor i den C-max vi kigger på. Den har tilsyneladende ikke problemet.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf svsommer » 18 okt 2014 15:15

martin_b skrev:Nå, det er en 1,8 TDCi motor i den C-max vi kigger på. Den har tilsyneladende ikke problemet.

ja så er problemet kun nu det er en ford men det er nok en anden snak :lol:
sorry
mvh
svsommer

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf martin_b » 18 okt 2014 15:18

Ford betyder noget særligt for os, så det er ok ;)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3789
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf MichaelK » 18 okt 2014 16:21

svsommer skrev:ja så er problemet kun nu det er en ford men det er nok en anden snak :lol:
sorry


Jeg har prøvet flere bilmærker, og Ford hører bestemt ikke til blandt de ringeste :twisted:
Det siger jeg, selvom jeg pt. kører Volvo. Jeg har haft Nissan Patrol, Ford Escort, VW Passat,
og nu Volvo V40. Passaten havde den bedst motor 1,9 TD, volvoen den bedste komfort, men
Ford var de sjoveste at kører i.

Med til billedet hører selvfølgelig også de forskellige årgange, for der er stor forskel på gamle
og nyerer biler. Passaten var fra 89, escorterne fra 86, 92, og 99. Volvoen er fra 2003, og derfor
markant bedre komfortmæssigt end de ældre biler jeg har haft.

Min pointe er såmænd bare, at Ford langt fra er det ringeste man kan få icon_cheesygrin.gif
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf martin_b » 18 okt 2014 16:27

Den gamle Mondeo 1.8 som er død, er simpelthen en fantastisk bil. Uovertruffen komfort, god motorkraft og masser af plads. Det var ganske vist "luksus-modellen" med alt i udstyr osv, så det trækker op. Nu har jeg lånt en gammel Fiesta fra min mekaniker, mens jeg finder ny bil, og den er også en fremragende bil. Tusind gange bedre end vores Chevrolet Spark.
Jeg er glad for Ford - også selvom de ruster lidt i skærmene osv - hvis man er over det, så går det fint :)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


Knaldperlen
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 4 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf Knaldperlen » 18 okt 2014 19:20

Powershift er opgivet til samme forbrug som alm manuelt (da det jo i orincippet er en manuel gearkasse med lidt ekstra automatik).

Har selv powershift - det skifter fantastisk, men vær sikker på at det er serviceret korrekt med olieskift (vist for hver 75.000-100.000km) - ellers kan det blive dyyyyyrt

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3150
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf triumph » 19 okt 2014 12:53

en dobbeltkopling gearkasse har ikke øget brændstofforbrug, snarere tværtimod.
tilgændgæld er det afsindigt dyrt hvis det går i stykker, hvad f.eks wv´s har ry for

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf svsommer » 19 okt 2014 13:03

triumph skrev:en dobbeltkopling gearkasse har ikke øget brændstofforbrug, snarere tværtimod.
tilgændgæld er det afsindigt dyrt hvis det går i stykker, hvad f.eks wv´s har ry for

ja kassen er tung at arbejde med men jeg vil våge at påstå ved modereret kørsel ingen forskel
mvh
svsommer

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Modtaget likes: 3 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf Tom_AT » 19 okt 2014 14:25

Få nu lige ro på med de 1.6 PSA Diesel. De kører fantastisk og og holder man sig til korrekt olie og service er der INTET at være bange for.
Langt størstedelen af dem der har haft problemer har været folk der har skiftet til billigere olie eller fået foretaget lidt for billiger service.

Hvad Ford Cmax'en angår. Den gamle 1.8 TDCI 115hk er ikke nogen fantastisk motor. Den arbejder ikke specielt godt ved lave omdrejninger og den støjer meget.
Min mor har haft en Focus med nævnte motor, hvilken jeg har kørt en del km i på ferie osv.

Det er mig bekendt en gammel motorkonstruktion Ford forsøgte at gøre lidt moderne med Commonrail indsprøjtning osv. Find en med 1.6 TDCI i stedet.

Brugeravatar
Lintz
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Mit fyr: Scotte 16 kw m OPOP kedel
Areal: 160
Brændsel: Barlinek eco-pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: ca 25 kilo
Årligt forbrug: 7,8
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 151 gange
Modtaget likes: 70 gange

Automatgear og brændstoføkonomi

Indlægaf Lintz » 19 okt 2014 14:38

Tom_AT skrev:Få nu lige ro på med de 1.6 PSA Diesel. De kører fantastisk og og holder man sig til korrekt olie og service er der INTET at være bange for.
Langt størstedelen af dem der har haft problemer har været folk der har skiftet til billigere olie eller fået foretaget lidt for billiger service.

Hvad Ford Cmax'en angår. Den gamle 1.8 TDCI 115hk er ikke nogen fantastisk motor. Den arbejder ikke specielt godt ved lave omdrejninger og den støjer meget.
Min mor har haft en Focus med nævnte motor, hvilken jeg har kørt en del km i på ferie osv.

Det er mig bekendt en gammel motorkonstruktion Ford forsøgte at gøre lidt moderne med Commonrail indsprøjtning osv. Find en med 1.6 TDCI i stedet.


Nemli´- Tom.
Nok den mest imponerende diesel jeg til dato har haft.
Mvh Lintz aka Sælhunden aka Linse aka Lintzyboy aka vatnisse aka julemand aka Guru (troede jeg :cry: ) aka REDAKTØR :P

INGEN DYR ER KOMMET TIL SKADE UNDER OPRETTELSE AF DENNE SIGNATUR.......

Accepterer det uundgåelige – det kan du alligevel ikke gøre noget ved.



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst