Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vil det gi noget at skifte styring fra 4.07 til 6.00?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
johnnyc
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: Baxi Bonus 30
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Geografisk sted: Ringsted

Indlægaf johnnyc » 15 okt 2014 09:15

Halløjsa Forum..
Jeg er blevet ejer af en brugt 16 KW Scotte brænder med hva der ligner en meget gammel styring. der er vist 3 tal i displayet og ikke mer :wink:

det er menningen at brænderen vil blive monteret i snuden på vores Baxi bonus 30.
ikke den optimale keddel men pengene er ikke til at købe ny keddel pt.

spørgsmålet går så på om man vil kunne få noget ud af at skifte styringen på den.
Evt. til en version 6 som der er mange til salg af.

Mvh Johnny

xkfc

Indlægaf xkfc » 15 okt 2014 09:44

Hej Johnny.
Der burde være 4 ciffer på displayet.
Din 4.07 kan justeres lige så perfekt som både 6.00, V7 og V10, så du sparer ikke piller ved at skifte.
Men... de nyere styringer er meget nemmere at have med at gøre, og tilslutter du pumpen til styringen, sparer du jo strøm. Alt efter installationen kan den også opvarme vandet om sommeren så man kan måske spare strøm der. Der er også indbygget timere som kan slukke for varmen mens man er på arbejde f.eks.

Hilsen Kenneth

johnnyc
Stoker I
Stoker I

Indlægaf johnnyc » 15 okt 2014 10:03

hej Kenneth

tusinde tak for at kaste lidt lys over sagen..
jeg tænkte bare at de "nye" styringer var bedre i forhold til at modulere osv.. jeg kan i manualen se at man ikke skal veje piller af på min styring men at man skal på de nye, det var nok derfor at jeg tænkte at den ikke var ligeså effektiv.

Mvh
Johnny

xkfc

Indlægaf xkfc » 15 okt 2014 13:07

Du må have en forkert manual, for det korrekte er at afveje piller og så indtaste de tal ind i styringen som "kvik start skemaet" kommer frem til.

Det har dog mest betydning hvis du har Stokerkontrol og gerne vil have forbrugsgraferne til at passe med virkeligheden.
Bare forbrændingen er 100% i orden, så kan du ikke gøre det bedre, uanset hvilken styring du har.

Men nu er det jo ikke alt der skal tjene sig hjem icon_cheesygrin.gif Jeg har justeret en del fyr ind, og personligt syntes jeg at de gamle 4.xx er "trælse" og jeg ville selv udskifte til en 6.xx eller måske endnu bedre, så investere i en ny V7 og få styringen på Stokercloud, for det kunne måske spare piller at få andre øjne på graferne.

johnnyc
Stoker I
Stoker I

Indlægaf johnnyc » 15 okt 2014 13:28

så du vil mene at det gir god mening for en nybegynder i pille-verdnen at man starter med en v.6 da den er nemmer at rode med og måske osse ligefrem er "kone venlig"??

jeg sidderog kigger på det der stokercloud.. det ser godt nok smart ud.
kan man også indstille fyret via det?
og kan man så "fjernstyre" sit fyr?
hvis nu jeg skifter til en v.6 så skal jeg have en computer tændt hele tiden som kan sende dataèn på nettet ik?
hvorimod at v7 selv klarer det direkte??

et skift til v.7 vil det ikke osse kræve skift af noget motorprint osv. hvor at v.6 kan kobles direkte på?

Mvh Johnny

xkfc

Indlægaf xkfc » 15 okt 2014 13:43

6.xx kræver at man har en computer tændt 24/7 for at køre stokerkontrol, du kan så logge på computeren med f.eks. Teamviewer og justere og checke fyret. De nyeste versioner af Stokerkontrol kan også dublere date til Stokercloud, men jeg mener ikke at du kan justere fyret der igennem.

Du behøver ikke nyt motorprint for at skifte til 6.xx eller V7, du kan bare flytte ledningerne over i den nye styring, og vælge følertype til "brænder temp."

V7 kræver ingen tændt computer, der skal bare et netværkskabel mellem styringen og en ledig port i din router, smart..
Min personlige holdning:
V7 og V10 er fremtiden, 6.xx er stadig ganske funktionel, 4.xx er fortid, men brugbar.

Kigan
Stoker XI
Stoker XI
Mit fyr: woody 16kw/Lamborghini EXA20 21Kw kedel
Areal: 114 / 110L VVB
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Årligt forbrug: ca. 3,5 Tons
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlægaf Kigan » 15 okt 2014 13:44

johnnyc skrev:så du vil mene at det gir god mening for en nybegynder i pille-verdnen at man starter med en v.6 da den er nemmer at rode med og måske osse ligefrem er "kone venlig"??

jeg sidderog kigger på det der stokercloud.. det ser godt nok smart ud.
kan man også indstille fyret via det? Ja det kan du

og kan man så "fjernstyre" sit fyr? Ja det kan du

hvis nu jeg skifter til en v.6 så skal jeg have en computer tændt hele tiden som kan sende dataèn på nettet ik? Ja der skal være en pc tændt 24/7

hvorimod at v7 selv klarer det direkte?? Ja der skal bare et net kabel i den

et skift til v.7 vil det ikke osse kræve skift af noget motorprint osv. hvor at v.6 kan kobles direkte på? du kan flytte kablet fra den gamle styring over på den nye så skal du ikke skifte motorprint

Mvh Johnny
Mvh
Kevin
Mit fyr http://stokercloud.dk/dev/kevinh.html
Scotte 16kw BlackStar BS1016 114 m2 v7.0535

johnnyc
Stoker I
Stoker I

Indlægaf johnnyc » 24 okt 2014 09:53

Update::

Jeg har Købt en V.10 Styring
så nu starter alt det spændende snart..
I skal alle have stor tak for hjælpen.

Mvh

Johnny

Tilbage til "Scotte Pillefyr"