Forskel på Woody og Scoote fyr og billigste sted at købe?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Brugeravatar
ommy
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 246
Tilmeldt: 22 okt 2011 17:05
Mit fyr: Scotte min, 10kw, v13
Areal: ca 135 i 2 etager
Brændsel: træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 5464
Årligt forbrug: 3.5t
Geografisk sted: Brenderup Fyn

Forskel på Woody og Scoote fyr og billigste sted at købe?

Indlæg af ommy »

LarsBB skrev:
Ok det var en skam. Så må jeg finde ud af noget andet. Hvordan er reglerne med fyret, må man selv sætte det op og er røgudgang på bagsiden af fyret?
Hej Lars.
Du kan prøve
q-pro i Hørning eller jysk varmeservice i brønderslev

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
16
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 44 gange
Kontakt:

Forskel på Woody og Scoote fyr og billigste sted at købe?

Indlæg af H.S »

LarsBB skrev:

Ok det var en skam. Så må jeg finde ud af noget andet. Hvordan er reglerne med fyret, må man selv sætte det op og er røgudgang på bagsiden af fyret?
Hej Lars
Ja du må gerne selv montere YEP røgafgang er bagud Ca 670 mm fra gulv (kan justeres) til midt Ø 130 mm røgrør :great:
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190
Brugeravatar
KristianL
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 30
Tilmeldt: 06 sep 2013 21:28
Mit fyr: Scotte BS 16 kW
Areal: 140 bolig + 100 sal
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6753
Dagligt forbrug: 6,8
Geografisk sted: Agerbæk

Forskel på Woody og Scoote fyr og billigste sted at købe?

Indlæg af KristianL »

Hej Lars

Hvad har du af opvarmning nu?
Jeg har netop købt en 16 kW Scotte ved Hedestoker og selv installeret den - det er nemt nok, hvis man kan lide at rode med pakgarn osv.

Blev lovet min. 3500 kr. i tilskud, men Hedestoker beregnede min besparelse ved at skifte fra koks og olie til piller, til at give ca. 7700 kr. Blev gladelig overrasket da jeg fik fakturaen :)
Scotte 16 kW BS1016 m. semirens & v.10 styring
http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=klan
LarsBB
Stoker II
Stoker II
9
Indlæg: 46
Tilmeldt: 03 aug 2014 19:07
Mit fyr: Domusa Og Woody 10 kw på blackstar kedel
Areal: 138
Brændsel: Olie og træpiller
Geografisk sted: 9900 Frederikshavn

Forskel på Woody og Scoote fyr og billigste sted at købe?

Indlæg af LarsBB »

KristianL skrev:Hej Lars

Hvad har du af opvarmning nu?
Jeg har netop købt en 16 kW Scotte ved Hedestoker og selv installeret den - det er nemt nok, hvis man kan lide at rode med pakgarn osv.

Blev lovet min. 3500 kr. i tilskud, men Hedestoker beregnede min besparelse ved at skifte fra koks og olie til piller, til at give ca. 7700 kr. Blev gladelig overrasket da jeg fik fakturaen :)
Lige nu har jeg oliefyr som blev opsat i 2007. Vi har et hus fra 1973 på 138 kvm. Der er nyere plastik vinduer i og ellers normalt isoleret på loftet. Jeg gætter på det er 100 mm? Vi bruger ca. 2500-2700 liter olie lige nu og 6 rm. brænde i brændeovnen, samt der er 2 stk. solvarme celler på taget af huset. Varmvands beholder er på 300 liter og står på loftet. Jeg tror at det skyldes at varmvands beholderen ikke er super godt isoleret og om vinteren bruges der meget olie til at varme den op. Jeg vil have noget rockwool vinter måtte på den eller lave en anden form for isolering også. Jeg kan sagtens selv skrue det hele sammen men er i tvivl om hvor det skal sidde mm. da det skal kobles sammen med oliefyret så jeg har det som backup. Jeg regner dog ikke med det kommer til at blive brugt ret meget.

Vinklen der går ud fra fyret skal skiftes i samme ombæring da den er tæret op og rense lemmen er utæt nu.
Vedhæftede filer
IMG_1762 (Kopier).JPG
IMG_1766 (Kopier).JPG
IMG_1768 (Kopier).JPG
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Forskel på Woody og Scoote fyr og billigste sted at købe?

Indlæg af HR LUCCA »

LarsBB skrev:
Lige nu har jeg oliefyr som blev opsat i 2007. Vi har et hus fra 1973 på 138 kvm. Der er nyere plastik vinduer i og ellers normalt isoleret på loftet. Jeg gætter på det er 100 mm? Vi bruger ca. 2500-2700 liter olie lige nu og 6 rm. brænde i brændeovnen, samt der er 2 stk. solvarme celler på taget af huset. Varmvands beholder er på 300 liter og står på loftet. Jeg tror at det skyldes at varmvands beholderen ikke er super godt isoleret og om vinteren bruges der meget olie til at varme den op. Jeg vil have noget rockwool vinter måtte på den eller lave en anden form for isolering også. Jeg kan sagtens selv skrue det hele sammen men er i tvivl om hvor det skal sidde mm. da det skal kobles sammen med oliefyret så jeg har det som backup. Jeg regner dog ikke med det kommer til at blive brugt ret meget.

Vinklen der går ud fra fyret skal skiftes i samme ombæring da den er tæret op og rense lemmen er utæt nu.
Ud med den Oliebrænder og sæt dit nye pillefyr på Oliebrænderens plads , der er skorsten , strøm , og tilslutning til varmesystemet , alt hvad du skal bruge til pillefyret ,olie fyret får du ikke brug for mere , :wink:
Jeg kan se på billederne at du har god plads til et stort magasin vælg det, så det kan køre et par uger på et magasin :great:

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Forskel på Woody og Scoote fyr og billigste sted at købe?

Indlæg af MichaelK »

Og så ville jeg få den varmtvandsbeholder væk fra det uisolerede loftsrum, med mindre den er
behørigt isoleret, kan det koster meget energi at holde den varm.

Jeg synes faktisk forbruget er lidt højt? 2700 liter plus 6 rummeter brænde til 138 kvm., det er
meget i mine øre. Når der så samtidig er solvarme, så må huset være ringe isoleret? Der er nok
muligt at spare en del energi, ved at få efterisoleret loftet?


Mvh.


PS:
Der står "solvarme celler" i indlægget, hvilket jo er både fugl og fisk, så jeg antager at
der menes solvarme, og ikke solceller :roll: icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
KristianL
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 30
Tilmeldt: 06 sep 2013 21:28
Mit fyr: Scotte BS 16 kW
Areal: 140 bolig + 100 sal
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6753
Dagligt forbrug: 6,8
Geografisk sted: Agerbæk

Forskel på Woody og Scoote fyr og billigste sted at købe?

Indlæg af KristianL »

Hvis du beholder oliefyret, kan du ikke få tilskud til pillefyret. Som jeg har forstået det, kræver reglerne at den nye energikilde, er den eneste tilkoblet installationen og står på BBR (brændeovne er ok at beholde).
Jeg ville helt sikkert købe et komplet fyr, da din gamle oliekedel jo ikke er bygget til at skulle håndtere aske. Den kan være vanskelig at rengøre, og der ser ikke ud til at være meget plads til aske under brænderen (som du også vil skulle afmontere for at rense den).

Du skal huske at isolere det lange røgrør du har, ellers giver det kondens og tærring. Det er tydeligt at se på dine billeder, at røgen fra oliefyret når at kondensere og allerede har medført tærring i røgrør (måske også i kedel?).
Scotte 16 kW BS1016 m. semirens & v.10 styring
http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=klan

Besvar