Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Et tankeeksperiment til de kloge....

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4468
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

Et tankeeksperiment til de kloge....

Indlægaf Landlyst » 21 aug 2014 22:49

http://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=800469 Tjae tror ikke de 50 gram er helt ved siden af... Måske endda i overkanten.... For du komprimere jo heliumen i dækket....

men prøv med brint i stedet.... icon_cheesygrin.gif Det bliver sjovere når du punktere.... 8)


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3020
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 43 gange

Et tankeeksperiment til de kloge....

Indlægaf Brandsen » 21 aug 2014 23:13

Halløj i forum,

Tror ikke på der er nogen synderlig forskel, når først dækket er pumpet til 30 psi,
i fri luft klart nok en forskel, stor forskel faktisk, men ikke komprimeret i et dæk.

Ok, jeg tager lige en rødvin mere, og tænker over problemstillingen, hjernen bliver klart hurtigere
og smartere efter et par glas.... Bøffel teorien you know...
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Flammen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 4 gange

Et tankeeksperiment til de kloge....

Indlægaf Flammen » 21 aug 2014 23:21

thoken skrev:Hej.
He he, du sparer nok 50 gram icon_cheesygrin.gif

Undskyld, kunne ikke lade være med at drille lidt :oops:

Mvh thoken

tror det er højt sat. massefylden på helium er meget tæt på atmosfærisk luft. skal du opnå blot en målbar effekt, skal du benytte hydrogen. hydrogen er dog så lille et molekyle, at det ikke kan holdes indesluttet af et gummidæk. i øvrigt en god ide at kvitte smøgerne, hvis man begynder at lege med det (linz hindenburger mini) icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Lintz
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Mit fyr: Scotte 16 kw m OPOP kedel
Areal: 160
Brændsel: Barlinek eco-pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: ca 25 kilo
Årligt forbrug: 7,8
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 152 gange
Modtaget likes: 70 gange

Et tankeeksperiment til de kloge....

Indlægaf Lintz » 22 aug 2014 07:35

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Tror ikke på der er nogen synderlig forskel, når først dækket er pumpet til 30 psi,
i fri luft klart nok en forskel, stor forskel faktisk, men ikke komprimeret i et dæk.

Ok, jeg tager lige en rødvin mere, og tænker over problemstillingen, hjernen bliver klart hurtigere
og smartere efter et par glas.... Bøffel teorien you know...


ÅH ja, det er nok mere et spørgsmål om hvor meget min helium eller brint fortrænger af den astmorfæriske luft.
Derfor nytter det ikke at komprinere det i en lille beholder - som her, et dæk.

Så når Pendec skriver at jeg skal bruge en ballon tøjret til traileren vil denne ballon have større løftekraft end den samme mængde helium pumpet i dækket, simpelthen fordi ballonen fortrænger mere luft en dækket gør.

Det gir mening.... :great:
Mvh Lintz aka Sælhunden aka Linse aka Lintzyboy aka vatnisse aka julemand aka Guru (troede jeg :cry: ) aka REDAKTØR :P

INGEN DYR ER KOMMET TIL SKADE UNDER OPRETTELSE AF DENNE SIGNATUR.......

Accepterer det uundgåelige – det kan du alligevel ikke gøre noget ved.



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster