Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vejrkompensering, gode råd og anvisninger søges

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
icepirat
Stoker III
Stoker III
Mit fyr: Black Star + Woody
Areal: 115 + 28 garage
Brændsel: Piller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 2650
Geografisk sted: Hvidovre
Modtaget likes: 2 gange
Kontakt:

Indlægaf icepirat » 12 maj 2014 21:03

Efter jeg blev bekendt med at mit pillefyr/styring har en fantastisk vejrkompensering indbygget og som kan bruges uden videre har jeg fået "blod" på tanden med hensyn til at trimme anlægget, specielt her i overgangstiden hvor det jo kan være lidt fodkoldt.

Jeg har endnu ikke helt gennemskuet systemet, ikke mindst da der på siden med indstillingerne tilsyneladende er noget overlap.

Dels er der selve delen med vejrkompensering (til højre), dels er der så de indstillinger man kan sætte (til venstre), her kan man f.eks. overrule max. ydelsen der er sat i vejrkompenseringen og endelig kan man vælge om kompenseringen skal være aktiv.

Spørgsmålet er nu:
Hvis jeg vælger at en max. ydelse (valgt til venstre), skal jeg så slå vejrkompenseringen fra?

Og så lige et ekstra spørgsmål.
En vejledende opsætning af vejrkompenseringen ville være skønt - jeg er helt klar over at det i givet fald kun vil være vejledende da boligerne, beliggenhed, isolering er meget forskellige.

Mine foreløbige setup:
Udetemp. 20 - ønsket fremløbstemp. 20 - max. effekt 20
Udetemp. 15 - ønsket fremløbstemp. 40 - max. effekt 40
Udetemp. 10 - ønsket fremløbstemp. 50 - max. effekt 50
Er ovenstående helt ude i skoven?
Øvrige ude temp. er ikke så interessante da jeg formoder at der vil man vælge højere fremløb og effekt.

Med venlig hilsen,
icepirat
Med venlig hilsen,
icepirat
Hvidovre
http://stokercloud.dk/dev/590.html

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 4500 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 39 gange

Indlægaf pille bruger » 12 maj 2014 21:37

icepirat skrev:Efter jeg blev bekendt med at mit pillefyr/styring har en fantastisk vejrkompensering indbygget og som kan bruges uden videre har jeg fået "blod" på tanden med hensyn til at trimme anlægget, specielt her i overgangstiden hvor det jo kan være lidt fodkoldt.

Jeg har endnu ikke helt gennemskuet systemet, ikke mindst da der på siden med indstillingerne tilsyneladende er noget overlap.

Dels er der selve delen med vejrkompensering (til højre), dels er der så de indstillinger man kan sætte (til venstre), her kan man f.eks. overrule max. ydelsen der er sat i vejrkompenseringen og endelig kan man vælge om kompenseringen skal være aktiv.

Spørgsmålet er nu:
Hvis jeg vælger at en max. ydelse (valgt til venstre), skal jeg så slå vejrkompenseringen fra?

Og så lige et ekstra spørgsmål.
En vejledende opsætning af vejrkompenseringen ville være skønt - jeg er helt klar over at det i givet fald kun vil være vejledende da boligerne, beliggenhed, isolering er meget forskellige.

Mine foreløbige setup:
Udetemp. 20 - ønsket fremløbstemp. 20 - max. effekt 20
Udetemp. 15 - ønsket fremløbstemp. 40 - max. effekt 40
Udetemp. 10 - ønsket fremløbstemp. 50 - max. effekt 50
Er ovenstående helt ude i skoven?
Øvrige ude temp. er ikke så interessante da jeg formoder at der vil man vælge højere fremløb og effekt.

Med venlig hilsen,
icepirat

Min. ydelse kan stå på 10% og max. på 100% ligesom du plejer.
Det er kun ved indstilling af luft du behøver at ændre på disse tal.

Vælg udetemperaturen tilpas, og sæt så max. effekt til 0 ( nul )
Så slukker fyret når det bliver sommer icon_cheesygrin.gif
Her slukker jeg allerede når der er 16 gr. udenfor.
Når det er vinter så får kedel temperaturen lidt ekstra pedal, så ved -10 er kedeltemp 65 gr her, og ved 14 gr er den 40 gr.
Husk at stille kedeltemp, så højt at du kan holde returen så højt som der foreskrives i din manual.
Vil du have fuld effekt af vejrkompenseringen skal du have en anlægs motor ventil.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
RTB + Ilt styring + solfanger.

Tilbage til "Woody Pillefyr"