Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skifte toppakning 2.0 HDI

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Cyberfox
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 aug 2008 08:09
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 220
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 43
Årligt forbrug: 8,5
Geografisk sted: Sønderborg
Modtaget likes: 1 gang

Skifte toppakning 2.0 HDI

Indlægaf Cyberfox » 06 apr 2014 20:59

Hej,

jeg har desværre konstateret en del olie i min køler, så skal have skiftet toppakning.(hvis jeg da er så helding at toppen ikke er revnet).
Det er på en Peugeot Partner, og der er umiddelbart ikke meget plads.
Er der nogen som ved om det er lettere at tage hele motoren ud ??

Er dette et kendt problem på den gamle HDi motor ? (RHY/DW10)
MVH
Christian


Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Baxi TPK
Areal: 226
Brændsel: Tpi Suprime 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9340
Årligt forbrug: 6 paller a 900 kg
Geografisk sted: 9340 Asaa, nær Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Skifte toppakning 2.0 HDI

Indlægaf Aaen » 07 apr 2014 17:43

Jeg ville nok lige starte med at tjekke den olie/vand veksler bag oliefilteret. den har til opgave at få ens temp på olie/kølevæsken.

Jeg er ikke sikker på at den er monteret på din model (90 hk), men du kan let se den. mener at der sidder 2 kølslanger på den som peger op.

Ide til kontrol, af med den og i en spand vand. Bloker den ene køleslange med en bolt eller ligende og trykluft på den anden, omkring en bar`penge. så er det bare at se om det bobler nede i vandet.

Vil sige nej til at toppakningerne tit går på dw10-erne. Jeg har været peugeot mekaniker i snart 10 år, og har set 3-4 styker der har været lukket op. Hvis du går i gang vil jeg sige at du bør have en del indsigt i at lave motorer, samt at have lift. mener at du skal have forbroen af.

Brugeravatar
Soren
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 202
Tilmeldt: 13 nov 2008 13:15
Mit fyr: Modifiseret Tasso A2 med ejet stoker
Areal: 250M2 ,140l vvb
Brændsel: Pt. træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Geografisk sted: Mors

Skifte toppakning 2.0 HDI

Indlægaf Soren » 08 apr 2014 07:31

Hej Aaen
Jeg går med overvejerser om at købe en 308 sw fra omkring 2008
motor messig . hvad er din anbefaling 1,6 eller 2,0 ??
og hvad er dennes svage punkt(er)
PFT
Søren
Likes frabedes

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Baxi TPK
Areal: 226
Brændsel: Tpi Suprime 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9340
Årligt forbrug: 6 paller a 900 kg
Geografisk sted: 9340 Asaa, nær Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Skifte toppakning 2.0 HDI

Indlægaf Aaen » 08 apr 2014 20:42

Hvis behovet ikke er der mht en 2,0, ville jeg vælge en 1,6. Jeg ved godt at flk siger at 1,6-eren ikke holder, men det er ikke noget jeg har erfaret. som med alle andre biler vil jeg anbefale at den har fuld servicebog. og hvis så du finder en med 6 gear, så spiller det

Brugeravatar
Soren
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 202
Tilmeldt: 13 nov 2008 13:15
Mit fyr: Modifiseret Tasso A2 med ejet stoker
Areal: 250M2 ,140l vvb
Brændsel: Pt. træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Geografisk sted: Mors

Skifte toppakning 2.0 HDI

Indlægaf Soren » 09 apr 2014 06:57

Tak
Likes frabedes



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster