Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Woody V10 styring "crasher"

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
bolarsen1968
Stoker I
Stoker I

Indlægaf bolarsen1968 » 21 mar 2014 20:39

Skiftede til Woody BS1016 med 10kW brænder i februar 2013.

Var oppe og køre samme dag og virkede perfekt. Efter 3/4 års tid fik jeg opstartsbesøg af teknikker fra NBE (mod overførsel af Co2-kvote) og der lærte jeg en del gode ting vedr. max drift, urstyring og ikke mindst ekstern kontakt styring. Jeg blev dog også rådet til at skifte chippen til v10.0468, hvilket jeg (desværre gjorde)

Efter opgraderingen har jeg nu regelmæssige "frysninger" af styring/display, hvor skærmen bliver stribet (se vedhæftning) og fyret stopper.

Jeg har forsøgt at "rulle opgraderingen tilbage" til v10.0466, men med samme resultat.

Er der andre der har haft denne type fejl ? og hvorledes afhjælpes den i så fald. Har også skrevet til NBE (i dag) men vil lige høre "det rigtige ekspertpanel" (bestående af brugerne)

Bo
Vedhæftede filer
20140308_090927.jpg

Mikkel_Gram-Hansen
Stoker I
Stoker I

Indlægaf Mikkel_Gram-Hansen » 23 mar 2014 10:58

Har oplevet det samme en del gange og fik sjusset mig frem til at det kunne være pga. statisk elektricitet. Især når man hælder piller i, opbygges der åbenbart en hel del statisk electricitet af piller mod plastic ,og jeg kunne se displayet flimre og enkelte gange bare slå helt ud i forbindelse med påfyldning.
Efter jeg har fået sat jord på alle stik har jeg ikke oplevet problemet. Kunne være en simpel løsning.
(7'er styring her, men princippet er vel det samme :))

Tilbage til "Woody Pillefyr"