Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Picanto Bremser

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3150
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

Picanto Bremser

Indlægaf triumph » 15 mar 2014 13:13

Jeg havde for ca. 2 år siden ordet bremser på Picantoen, da jeg gjorde det syntes jeg at det var lidt svært at presse stempel ind på de bagerste kalibre, (Stemplet drejede når man pressede ind).
Efter ½ år hang den ene kalibre, så der kom nye kalibre og skiver på.(blev gjort på værksted, da det var snestorm, og jeg ikke gad og ligge ude i sneen :? )
Nu er den begyndt at hyle i bremserne igen. Det er nærmest umuligt at presse stempel i kalibre baglængs.
Der er intet rust på stempel. Ved at åbne og lukke udluftningsskruen, så kunne jeg pludseligt presse stempel tilbage.
Er det hoved cylenderen der fejler, eller hvad sker der ?
mvh Jesper


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 17 gange

Picanto Bremser

Indlægaf MichaelK » 15 mar 2014 13:16

De skal sikkert skrues ind, det skal de på mange nyere biler!


Mvh.
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???

Flammen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 4 gange

Picanto Bremser

Indlægaf Flammen » 15 mar 2014 13:32

der skal pres på for at skrue dem ind. har man ikke lige det korrekte værktøj, så kan en skruetvinge og polygribtang bruges. læg en top fra topnøglesættet oven på stemplet, og spænd på denne med skruetvingen. der bude være plads til at skrue stemplet ind med polytangen. skruetvingen skal spændes efter hele tiden under processen. pas på ikke at beskadige manchetten.

ps. en god ting er også at smøre stempel/pakningsringen. løft forsigtigt manchetten ud fra stemplet og giv det et pust med en siliconespray

Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3014
Tilmeldt: 27 dec 2010 21:47
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

Picanto Bremser

Indlægaf calle » 15 mar 2014 13:55

Ja skruetvingen er klart at foretrække, fordi en tang let smutter og ødelægger gummimanchetten.

Man kan også give stemplet en indsprøjtning med lidt bremsevædske. Brug en tynd kanyle på injektionspumpen og stik kanylen direkte gennem gummimanchetten.

Venlig hilsen
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Picanto Bremser

Indlægaf Zarge » 15 mar 2014 14:11

har lige skiftet på fruens, der brugte jeg sådan en fætter, så gik det dejligt let...
og jo de skal skrues... mener at ha hørt at pakningen kan ta skade hvis der bruges vold...
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varkt ... toj-19234/


triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3150
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

Picanto Bremser

Indlægaf triumph » 15 mar 2014 14:28

jeg har prøvet at skrue, jeg har også prøvet at presse. Nu prøver jeg samtidigt...... :wink: :oops:
Tak for hjælpen
Jeg må forbi biltema zarge :great:

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 522
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Kontakt:

Picanto Bremser

Indlægaf WoodyHugo » 15 mar 2014 14:51

Nu er det en del år siden jeg arbejdede som mekaniker :wink: men kan det være en vægtbegrænserventil der blokere for at bremsevædsken kan løbe tilbage i vædskebeholderen , tænker at når bagenden er løftet op og bagbroen "hænger" så tror begrænserventilen at der slet ikke er vægt at der skal bremses ned .
Modsat når man har et par fliser i bagagerummet så lukker begrænser ventilen jo mere op for tilgangen af væske og dermed mere bremsekraft til bagbremserne....

hvis dette er tilfældet kan man prøve at løfte bilen på bagbroen eller svingarmen

Flammen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 4 gange

Picanto Bremser

Indlægaf Flammen » 15 mar 2014 15:11

@WoodyHugo ALBèn begrænser kun bremsetrykket alt efter last, den begrænser ikke tilbageløbet, for så ville bremserne ikke slippe igen efter bremsning med tom vogn.

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 522
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Kontakt:

Picanto Bremser

Indlægaf WoodyHugo » 15 mar 2014 15:36

Flammen skrev:@WoodyHugo ALBèn begrænser kun bremsetrykket alt efter last, den begrænser ikke tilbageløbet, for så ville bremserne ikke slippe igen efter bremsning med tom vogn.


Ja det er jo korrekt :great: , men at man så med lethed kan presse stemplet i bund ved at åbne udluftnings skruen , tyder jo på at væsken har svært ved at finde vej tilbage til væske beholderen

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Baxi TPK
Areal: 226
Brændsel: Tpi Suprime 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 9340
Årligt forbrug: 6 paller a 900 kg
Geografisk sted: 9340 Asaa, nær Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Picanto Bremser

Indlægaf Aaen » 16 mar 2014 00:25

Der er stort set ikke flere biler tilbage med last ventiler i bremsesystemet. Dette ordnes jo af abs-systemet. der var en overgang hvor man brugte begge dele, men det er for længst slut. Gunden til at stemplet skal skrues tilbage bagunder er at håndbremse-armen sidder på en aksel, hvor der er en slags gevind på. Gevindet har fat i stemplet og når man drejer akslen, skubbes stemplet ud.



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster