Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Aerobatic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 115
Tilmeldt: 05 apr 2012 00:13
Mit fyr: Scotte 10 kw. på BS 1016 kedel
Areal: 138 + 60 garage
Brændsel: RW Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8963
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Auning

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Aerobatic » 23 dec 2013 08:29



Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 634
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 8 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 6500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Smut 25 » 23 dec 2013 08:34

Landlyst skrev:
Hmm som jeg siger hellere en stjerne i ruden end en i snuden..... :great: Basta..... icon_cheesygrin.gif


Misundelse er en grim ting :wink: når man køber sin første Mercedes uanset alder på bilen så skal man være
forberedt på janteloven for den kommer man godt nok til og mærke.....

Vi købte vores første Mercedes i 2005 en 190 fra 1984 og skiftede den ud i 2007 til en 250Td (stc) fra 1988 og den har vi den dag i dag kører bare altid pisse dyr i vægtafgift men kører altid og den har da kun kørt 635000 km.
Den bliver i familien i mange år frem.

Må sige at jeg indtil for nydelig ikke var vilde med deres lastbiler men skæbnen ville at jeg skiftede job for
godt 1 mdr siden og fik en actros 2548 med automat gear som nu har kørt 35000 km dam det har de altså lært den
kører kanon og ja jeg har kørt både volvo scania Man iveco og renault skulle jeg vælge selv valgte jeg en Man men Mercedesen kører næsten lige så godt
Det var min mening God jul til jer allesammen
Det nye fyrrum tager form nu med vandskuret loft
10kw scotte med Black Star semirens "så kører det for dig"
næste skridt fliser på gulvet og spots i loftet
Elsker mit fyr. Mvh Brian
http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=smut25 mine fyrdata

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4468
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Landlyst » 23 dec 2013 08:43

Aerobatic skrev:Apropos Mercedes og Jaguar: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 180703.ece


Øh hvis nu du læste hvad jeg startede denne tråd med.... :shock:

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4468
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Landlyst » 23 dec 2013 08:49

Smut 25 skrev:
Misundelse er en grim ting :wink: når man køber sin første Mercedes uanset alder på bilen så skal man være
forberedt på janteloven for den kommer man godt nok til og mærke.....

Vi købte vores første Mercedes i 2005 en 190 fra 1984 og skiftede den ud i 2007 til en 250Td (stc) fra 1988 og den har vi den dag i dag kører bare altid pisse dyr i vægtafgift men kører altid og den har da kun kørt 635000 km.
Den bliver i familien i mange år frem.

Må sige at jeg indtil for nydelig ikke var vilde med deres lastbiler men skæbnen ville at jeg skiftede job for
godt 1 mdr siden og fik en actros 2548 med automat gear som nu har kørt 35000 km dam det har de altså lært den
kører kanon og ja jeg har kørt både volvo scania Man iveco og renault skulle jeg vælge selv valgte jeg en Man men Mercedesen kører næsten lige så godt
Det var min mening God jul til jer allesammen


Er ikke spor misundelig på dem med stjerner i snuden.... 8)

Hmm har du prøvet I-Shift 2 så? For I-shift 1 køre godt men 2'eren det er sukkertøj :great: MAN :shock: Hmm ja nu kommer det jo også an på kørslen men jeg ville være ked af andet en Volvo eller Scania FH eller G/R.... Ikke de lave.... Men nu er det jo heller ikke just termialkørsle jeg køre... icon_cheesygrin.gif

Aerobatic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 115
Tilmeldt: 05 apr 2012 00:13
Mit fyr: Scotte 10 kw. på BS 1016 kedel
Areal: 138 + 60 garage
Brændsel: RW Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8963
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Auning

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Aerobatic » 23 dec 2013 08:57

Landlyst skrev:
Øh hvis nu du læste hvad jeg startede denne tråd med.... :shock:


Haha...nogen gange går det for hurtigt :roll:


Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4287
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Bigfoot » 23 dec 2013 09:13

hmm.... synes løbet er kørt for længe siden, for Mercedes. De må virkelig have slået hovedet, når man ser på hvor lidt plads de har i dag, i en E-klasse. Kører selv Superb fra skoda, og kommer man så over i en E-klasse, som koster mere end det dobbelte af en superb, så føler man at man har klemt sig ind i en sideskadet polo. Så lidt plads er der i merceren.

Jaguar? er det ikke bare endnu en kat på vejen???

Ang lastbiler, så ville jeg til enhver tid vælge en MAN (man er vel mærket af sin læretid), Volvo kan også bruges, især med i-shift ja. Mercedes lastbiler??? sætter mig aldrig ind i sådan en igen.... ALDRIG!!!!
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 634
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 8 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 6500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Smut 25 » 23 dec 2013 09:41

Bigfoot skrev:
Ang lastbiler, så ville jeg til enhver tid vælge en MAN (man er vel mærket af sin læretid), Volvo kan også bruges, især med i-shift ja. Mercedes lastbiler??? sætter mig aldrig ind i sådan en igen.... ALDRIG!!!!


Her var vi 100 % enige indtil for 1 md siden men må bide det i mig igen de har godt nok oppet sig kører altså kanon
i dag
jeg kører en twinsteer hvilket jeg altid har syntes ikke kunne dreje men det kan de så i dag er noget imponeret
over hvor godt de drejer i forhold til en twinnsteer for 10 år siden
jeg kører frugt og grønt distribution jylland fyn og der er ikke lige god plads alle steder...

MAN.... ja deres luftafjedring samt kørestilling den er bare i en klasse for sig selv fuldstændig suveræn syntes jeg...
har kørt i forvogn hænger med foder til landbruget i 4½ år i sådan en.

har kun kørt FH med alm gearstang... hvilket også er en lækker bil
Det nye fyrrum tager form nu med vandskuret loft
10kw scotte med Black Star semirens "så kører det for dig"
næste skridt fliser på gulvet og spots i loftet
Elsker mit fyr. Mvh Brian
http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=smut25 mine fyrdata

Brugeravatar
Oldgaard
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2445
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 7 gange
Kontakt:

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Oldgaard » 23 dec 2013 09:45

Aerobatic skrev:Apropos Mercedes og Jaguar: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 180703.ece


det kan næsten altid betale sig at læse 1, indlæg i en tråd :wink: :wink:

Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig
www.oldgaard.tk
Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4468
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Landlyst » 23 dec 2013 11:04

Smut 25 skrev:
Her var vi 100 % enige indtil for 1 md siden men må bide det i mig igen de har godt nok oppet sig kører altså kanon
i dag
jeg kører en twinsteer hvilket jeg altid har syntes ikke kunne dreje men det kan de så i dag er noget imponeret
over hvor godt de drejer i forhold til en twinnsteer for 10 år siden
jeg kører frugt og grønt distribution jylland fyn og der er ikke lige god plads alle steder...

MAN.... ja deres luftafjedring samt kørestilling den er bare i en klasse for sig selv fuldstændig suveræn syntes jeg...
har kørt i forvogn hænger med foder til landbruget i 4½ år i sådan en.

har kun kørt FH med alm gearstang... hvilket også er en lækker bil


Altså det der med at dreje er noget som der er udviklet helt vildt... En Volvo tripelboggi er nede på en dreje DIAMETER på 14meter..... Altså med tre drejbare... Det er altså kæmpe fremskridt fra de gængse 4 akslede med tre drejbare men to foraksler.... Og det de lære der overføre de jo til de andre opbygninger....

Hmm MAN jo har skam også være MAN fan, men det er jeg ikke mere... Og synes da ikke der er noget specielt over deres affjerdring i forhold til de andre....

Men nu er det kørsel jeg køre nok også noget af det hårdeste ved en opbygning, da det jo ikke er bygget som entreprenør, men det skal kunne holde til at køre næsten lige samme steder og for resten så også lige læsse den ene side op i 4 meter med tømmer og den anden med isolering... Det er altså hård kost for en bil...

Der er himmel til forskel fra en rørepind som går godt og så over til I-Shift.... Det er sgu en drøm.... Der er kun et punkt hvor jeg er træt af en automatgearkasse og det har så intet med gearkassen at gøre eller skifteautomatikken... Men prøv lige at bakke op af bakke, i noget glat/løst og så skal snært rund om noget... så mangler man altså et tilpas lavt baggear eller en kobling at file på.... Men det er hvis ikke noget der har med mærket at gøre... icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4287
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Hellere en stjerne i ruden end en i snuden

Indlægaf Bigfoot » 23 dec 2013 11:25

Landlyst.... lær din bil at kende. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Den har altså et hak i bak, som hedder manøvre.... prøv at skifte manuelt ned eller op, når den står i bak, så kan du få et lavere bakgear, og vist endda et som hedder manøvre, som er lidt som at file på koblingen.
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.



Tilbage til "Fri debat"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster