Side 1 af 2

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 23 okt 2013 20:00
af Kristoffer L
Hej.
Jeg har sat en 1.5 fra 2001 i mit hus på ca 220m2 og monteret en hjemmelavet iltstyring i går aftes men efter en time kom den med fejl A10. Og en meget høj fremløbstemperatur på 85-89 ( set 75 ) og nu her et døgn efter, køre det pause fyring rigtig meget.
Jeg har hævet set til 80 i håbet om det ville tilpasse, sig igen uden det hjælper. Jeg har kørt uden iltstyring før og havde aldrig problemer af denne slags.

Min indstillinger er.

110
H15
L40
B30
Ro.o

-40
H1,2
L0,6
P05
7,0H
7,0L
Cal
AU
Set 80

På forhånd tak og en lille hilsen fra solskins øen.

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 23 okt 2013 20:10
af thy
Kristoffer L skrev:Hej.
Jeg har sat en 1.5 fra 2001 i mit hus på ca 220m2 og monteret en hjemmelavet iltstyring i går aftes men efter en time kom den med fejl A10. Og en meget høj fremløbstemperatur på 85-89 ( set 75 ) og nu her et døgn efter, køre det pause fyring rigtig meget.
Jeg har hævet set til 80 i håbet om det ville tilpasse, sig igen uden det hjælper. Jeg har kørt uden iltstyring før og havde aldrig problemer af denne slags.

Min indstillinger er.

110
H15***12
L40
B30
Ro.o

-40***-30
H1,2*****0,9
L0,6*****0,4
P05
7,0H
7,0L
Cal
AU
Set 80

På forhånd tak og en lille hilsen fra solskins øen.
A10 Hvis ilt % > 20 % i over 3 min. så stoppes sneglen automatisk og blæser løber videre i 2
min. på 80 %. -
Herefter slukkes alt. (hvis sonde fjernes/falder ud)

er den calibreret med sonden ude af røgrøret og hvilket slut tal`?

min bør være ca 10 med den lave snegletid..

hvad lægger ilt% ved lav kørsel længe?

driftformsknap lyser vel ikke

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 23 okt 2013 20:11
af thy
husk at tjække for utætheder generelt og giv luge snoren en go omgang wd40

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 23 okt 2013 20:52
af Kristoffer L
Hej jeg den gav 205 ved cal efter fejl A10. Ilt % ligger på ca 17,5 til 18,8. Hade tjekket listen igår men har kikket en gang igen nu og ser ud som om der mangler et lille stykke på ca 5mm i et hjørne. Drift lyse selvfølge ikke :-)

Har nu rette de tal ind som du har forslået.

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 31 okt 2013 17:41
af Kristoffer L
Så er jeg tilbage igen.
Jeg fik skiftet pakning i lågen og gjordt røgrør og iltstyring tæt med firegum. Jeg har nu kørt med det i en uge og har haft mange A10 fejl og temperatur forsætter helt op til 90G og meget pausefyrning
Jeg satte en trækstabiltater på igår men lige meget hjælper det. Når jeg kikker ind når det er på pause kan jeg se flammer men det burde der vel ikke være.
ilt % ligger på ca 5 når det køre 100% men er på ca 17% når der fyr mellemtrin. Jeg har en ide om det får falsk luft et sted fra men kan ikke finde det.

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 31 okt 2013 18:43
af thy
Kristoffer L skrev:Så er jeg tilbage igen.
Jeg fik skiftet pakning i lågen og gjordt røgrør og iltstyring tæt med firegum. Jeg har nu kørt med det i en uge og har haft mange A10 fejl og temperatur forsætter helt op til 90G og meget pausefyrning
Jeg satte en trækstabiltater på igår men lige meget hjælper det. Når jeg kikker ind når det er på pause kan jeg se flammer men det burde der vel ikke være.
ilt % ligger på ca 5 når det køre 100% men er på ca 17% når der fyr mellemtrin. Jeg har en ide om det får falsk luft et sted fra men kan ikke finde det.
det er tit lågen der skal justeres..

nu ved jeg ikke hvilke indstillinger du bruger.. den bør ikke komme så tit på pausefyring..

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 31 okt 2013 19:21
af Kristoffer L
Ok det vil jeg prøve selv om det ser ud som den slutter tæt hele vejen rundt.
De indstillinger du gav mig sidst ;-)

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 31 okt 2013 19:58
af Brandsen
Halløj i forum,

Det er før set at låget på tanken er blevet utæt, fordi man i tidens løb har glemt lige
at give den en gang silicone, når bilens gummilister alligevel skulle have en tur.

Prøv at lukke låget med et smalt stykke papir imellem, forskellig steder, og du må
naturligvis ikke uden videre kunne trække papiret ud.

Også før set, at selve sneglekanalen er gået løs, så efterspænd lige møtrikkerne i
hver ende at sneglekanalen.

Også før set, at blæserhuset er gået løs, så efterspænd de 4 møtrikker på den plade
hvor blæseren er monteret.

Også før set, at den runde dækplade over inspektionshullet i nederste låge er for løs,
den skal bare spændes hårdt til med stjerneskruetrækker, for du skal alligevel aldrig
bruge inspektionshullet, når du kører iltstyring.

Nok mest sandsynligt at det er én af frontlågerne der sidder lidt skævt, eller at glassnoren trænger
til udskiftning, men ovenstående er jo nemme at kontrollere, og koster jo gratis 8) 8)

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 02 nov 2013 11:54
af Anders G
Prøv også at checke de to låger i hverside ind til røgkassen. Dem der er monteret med vingemøtrikker. Jeg har set at selve plastknoppen kunne drejes og derved give falsk luft. Anders

Baxi 1,5 med problemer efter iltstyring

: 03 nov 2013 13:44
af Kristoffer L
Så er det hele blevet tjekket igennem. Jeg har skiftet alle pakninger på fyret på nær blæseren. Jeg har eftefølgende prøvet at åbne magasinet når ilt% har været stabil,den stiger hele 1.5%. Den havde jeg ikke regnet med, da jeg tænkte den er kun med til at lave overtryks luft ud gemmen brændsles røret for at forhindre tilbage brænding. Så bliv jeg så meget kloger.
Der er lidt pinligt jeg er udlært VVSer og har sat mange af de blå op men har været væk fra branchen i snart 10 år og har glemt alt om de blå. Men lækkert man bare kan spørge løs og folk skiver så høfligt til hinanden her inde det kunne dlrk.dk godt lære meget af i deres forum.

Forsat gode weekend. Kristoffer.