Hej igen
Linket til German pellets er selvfølgelig
http://www.german-pellets.de ikke.dk, sådan kan det gå når man er vant til at refefrere til danske hjemmesider. Det ligger i rygmarvsautomatikken.
Det er muligt at fyr-selv har lidt høje priser, men pillerne har nu været helt ok, og brændværdien synes jeg ser hel ok ud. Smuldmængden kan jeg dårligt vurdere, men min ven som så til fyret har fortalt, at han kun har renset fyret en gang i løbet af 1 md, og at der næsten ikke satte sig støv på de små glas ved fotocellen på indløbsrøret, så det tyder på en ok-kvalitet mht støv. Hvem køber du tp hos, og hvadbetaler du for dem. Er der god mængderabat. Jeg har ret god plads, så mindst 10 tons kan jeg have uden problemer. Jeg har ingen silo endnu, så p.t. må det være i sække.
Mht din gamle Salamander kedel, kan jeg sige, at jeg umiddelbart valgte at udskifte min gamle Amanda (45 år gl) da jeg i kraft af min civilingeniøruddannelse umiddelbart kunne vurdere, at den ikke var effektiv nok. Det viste sig, at være sandt, da jeg i en periode fyrede med brænde, for at sammenligne forbruget i forhold til den gamle Amanda. Og hvad tror du? Mit brændeforbrug blev reduceret med 25-30%. Det er da noget der kan mærkes, også i indbæring af brænde!!!
Finn