Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MCZ Face, støj

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Adler1
Stoker I
Stoker I

MCZ Face, støj

Indlægaf Adler1 » 01 nov 2014 07:18

MCZ Eco Air 2.0 :cry:
Vores blæser (rumblæseren) brummer også, har kontaktet forhandleren samt MCZ, de er begge helt klarover at denne ovn har et problem, det er simpelthen konstateret fejl på1000 vis af rumblæsere, en fejl produktion fra en underleverandører lur mig om det ikke er en fejl på alle MCZ nye ovne som har betegnelsen 2.0
Jeg er blevet ringet op af MCZ, der garantere, at de arbejder på højtryk for at få rettet fejlen samt at fejlen bliver udbederet U/B
Det er ellers rigtig ærgerligt med denne fejl, da vi ellers er glade for pilleovnen, vi er godtnok så heldigt stillet, at man på denne model kan slukke for rumblæseren, så kan vi da få lidt fred indimellem :great:

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XV
Stoker XV
Mit fyr: Scotte 10 kw V7 styring
Areal: 146 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca 4500 kg
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 15 gange

MCZ Face, støj

Indlægaf HR LUCCA » 02 nov 2014 17:17

ulstein skrev:Havde en MCZ mand forbi og kigge på den. Han kunne godt høre det og prøvede at skifte konvektionsblæseren, men lige så snart den nye blæser blev spændt fast startede den dybe summen igen.
Han løsnede blæseren så den ikke er spændt så stramt. Det hjalp lidt, men man kan stadig høre det.
Med tiden vender man sig "næsten" til det.
Hvis der fandtes noget tyndt gummi, der ville kunne modstå varmen i længden kunne man sætte det i blæserens ophæng. Har dog ikke kunne finde noget.

Der er "gummi " der kan tåle varme , de gummi forme man kan få til og lave muffin i tåler og komme i ovnen , altså min 250 grader , så måske du skal se efter en i køkkenskabet icon_cheesygrin.gif det er dem her jeg mener http://www.imerco.dk/koekkenudstyr/bageudstyr/bageform/casa-muffinform-silikone-10-stk?id=100309766 hvis det virker kan du sælge ideen til MCZ icon_cheesygrin.gif

Adler1
Stoker I
Stoker I

MCZ Face, støj

Indlægaf Adler1 » 02 nov 2014 20:31

Det er efter min opfattelse en blæser motor (spole og måske endda en forkert strøm denne rumblæsere får, og dermed måske også et print der er fejl på, og for mig er det helt bestemt et eller flere problemer som MCZ skal løse.

Men jeg forstår da godt, at noget mellemlæg på motor ophænget kan mindske problemet, da resonanser i ovenen selvfølgelig bliver reduceret, men det løse jo ikke problemet, og MCZ skal under ingen omstændigheder isælge mig en pilleovn til 19000 kr. Og så tro jeg selv skal finde hovsa løsninger med selvopfundet gummi indlæg ell. Er der fejl på noget og det er åbenlyst så laver MCZ det til min fulde tilfredsstillelse eller de kan hente spilleovnen igen samt tilbage betale mig min Kroner, det er en ting der er helt sikket.

Brugeravatar
miller
Stoker VII
Stoker VII
Mit fyr: MCZ Face pilleovn, ellers el
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171
Geografisk sted: Herlufmagle

MCZ Face, støj

Indlægaf miller » 19 feb 2015 17:39

Nu er det godt nok ved at være en gammel tråd, men jeg havde MCZ ude og se på min Face, og han kom frem til at"den lød da også helt forkert, det kunne jeg da ikke leve med" så han strøj i bilen og hentede en bunke stumper og inden han kørte havde jeg fået endnu en nu rumblæser og et nyt print. Brummeriet er nu på det nærmeste lig 0.

Miller

Tilbage til "Pilleovn - Træpilleovn"