Tilbagebrand
: 07 maj 2013 21:29
I mit foregående indlæg bad jeg om hjælp til kalibrering af lambdasonde, og selve kalibreringen gik også lige efter bogen, men, da jeg skulle starte fyret igen var der sket noget.
Sneglen ville ikke køre rundt, der var vådt der inde. Selvfølgelig var hele 350 literkammeret fyldt til randen med piller, og alle poser var væk.
Det tog tid, for materialet omkring sneglen var lidt ligesom beton (lidt overdrevet).
Jeg havde taget pladen af til bagkassen (fyrkassen) og bemærkede at der var piller under sneglegennemføringen fra lagertank til fyr, og der lå flere stykker paknings materiale, den grå asbest agtige pakning.
Jeg fik tanken, at hvis den pakning var brudt (uvist af hvilken årsag) så ville dette kunne give falsk luft til en tilbagebrand.
I dag kom smeden og skiftede pakningen, jeg slukkede fyret en time før han kom, og havde kørt lagertanken næsten i bund.
Igen viste det sig at der havde været tilbagebrand i forbindelse med min slukning af fyr, og igen tror jeg at den er blevet næret af den falske luft, fra den stort set manglende pakning.
Hvis der er nogen der har prøvet noget lignende, eller kan bestyrke min opfattelse eller det modsatte, er jeg meget interesseret i et bud.
Medens vi er ved det, så læser jeg jo her at folk taler om meget eller lidt "smuld". Jeg ved ikke hvad "meget smuld" er. Er smuld altså savsmuld et problem for en Baxi ? Bør man støvsuge det væk når man ser det ?
Venlig hilsen
Aakerman
Sneglen ville ikke køre rundt, der var vådt der inde. Selvfølgelig var hele 350 literkammeret fyldt til randen med piller, og alle poser var væk.
Det tog tid, for materialet omkring sneglen var lidt ligesom beton (lidt overdrevet).
Jeg havde taget pladen af til bagkassen (fyrkassen) og bemærkede at der var piller under sneglegennemføringen fra lagertank til fyr, og der lå flere stykker paknings materiale, den grå asbest agtige pakning.
Jeg fik tanken, at hvis den pakning var brudt (uvist af hvilken årsag) så ville dette kunne give falsk luft til en tilbagebrand.
I dag kom smeden og skiftede pakningen, jeg slukkede fyret en time før han kom, og havde kørt lagertanken næsten i bund.
Igen viste det sig at der havde været tilbagebrand i forbindelse med min slukning af fyr, og igen tror jeg at den er blevet næret af den falske luft, fra den stort set manglende pakning.
Hvis der er nogen der har prøvet noget lignende, eller kan bestyrke min opfattelse eller det modsatte, er jeg meget interesseret i et bud.
Medens vi er ved det, så læser jeg jo her at folk taler om meget eller lidt "smuld". Jeg ved ikke hvad "meget smuld" er. Er smuld altså savsmuld et problem for en Baxi ? Bør man støvsuge det væk når man ser det ?
Venlig hilsen
Aakerman