Side 1 af 1

Kalibrering af lambdasonde ???

: 27 apr 2013 19:51
af Aakerman
Jeg går over i fyrrummet og der står F-2 i display.
Jeg slukker for fyret på off.
Piller tempføleren ud og lægger på fyret og venter til display viser 35 grader
Piller lamdasonden ud og lægger ved siden af.
Trykker på C driftform
Der burde så stå CAL i display men det gør der ikke, der står bare 35 grader.
Hvad gør jeg forkert ?
Hjælp det haster fyret er slukket.
mvh Aakerman

Kalibrering af lambdasonde ???

: 27 apr 2013 20:25
af Brandsen
Halløj i forum,

Der er 2 metoder til at aktivere kalibrering på en Baxi, den jeg benytter, er at tage
hovedstrømmen nogle sekunder, så starter den helt automatisk på kalibrering.

Kalibrering af lambdasonde ???

: 27 apr 2013 20:32
af Aakerman
Tak skal du have Brandsen, den står og kalibrerer nu.

Aakerman

Kalibrering af lambdasonde ???

: 07 nov 2014 14:29
af Hausbaer
Hej

Jeg har lige prøvet at kalibrere mit fyr på den måde du beskriver. Vente til sonden er kølet ned, pillet den ud, tage strømmen i et par sekunder og så starter kalibreringen.

Når den er afsluttet skruer jeg sonden ind igen og tænder for fyret.

Men når der er gået 2 dage dukker F2 op igen. Det er som om den ikke gemmer kalibreringen.....

Mvh
Henrik

Kalibrering af lambdasonde ???

: 07 nov 2014 14:51
af flemse
Har du husket at når den calibrerer , ikke noget med at trykke på nogen knapper heller ikke åbne magasinet .
For så går der ged i calibreringen :oops:

Kalibrering af lambdasonde ???

: 07 nov 2014 15:09
af thy
prøv alarm reset + driftformsknap og blad ned til cal og tryk 10 gang mere og det skulle være det..

kik hvilket slut tal der står helst over 180 ellers er sonden ud tjænt... normalt 200-210

Kalibrering af lambdasonde ???

: 07 nov 2014 15:12
af Hausbaer
Det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem.

Tallet sluttede sidste gang omkring 210 mener jeg.. i hvertfald over 200

Kalibrering af lambdasonde ???

: 07 nov 2014 18:34
af thy
Hausbaer skrev:Det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem.

Tallet sluttede sidste gang omkring 210 mener jeg.. i hvertfald over 200
Har set nogle hvor det af en eller anden grund laver den fejl med at glemme calibrering og desværre kan det ende med en ny sonde...

Men den kan køre uden problemer med F-2 alarm i længere perioder det er som sådan ikke noget der lukker fyret ned...