Check at magasinet er HELT TÆT

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 596
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998 - Skrottet
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 4-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 11 gange

Check at magasinet er HELT TÆT

Indlæg af majland »

som så mange gange før slog mit m20 fra på overkog. Det plejer der ikke at ske det store ved. Der kan brænde/gløde lidt tilbage så brandslukningen lukker lidt vand ind. Det giver selvfølgelig lidt vådt savsmuld og våde piller - men ikke mere end jeg bare har kunnet tænde op igen hvis jeg vi havde behov.

Men denne gang er der lukket noget mere vand ind end sædvanligt - og dampen er gået tilbage i træpillemagasinet. Ved ikke om det har glødet mere tilbage end det plejer eller det skyldtes at det blæste temmeligt kraftigt den onsdag for 14 dage siden hvor det slog fra.

Facit er ihvertfald at jeg nu har 500liter savsmuld i magasinet istedet for træpiller. Jeg har kørt ~50liter savsmuld ind i fyret med sneglen og det er ikke særligt fugtigt så overvejer lige om det nu er nødvendigt at tømme magasinet eller ej .... Pt står fyr og beholder åben for lidt ventilation, men er nervøs for råd/svamp og om savsmulden skulle "klumpe sammen" så den ikke kan køres ind i brænderen med sneglen.

I toppen af magasinet i enden mod brænderen var savsmulden noget fugtig, og det så ud som om at damp/røg var kommet ud i det bagerste højre hjørne. Måske der har været et par træpiller i klemme ved gummilisten.

Men inden næste opstart (til efteråret) vil jeg ihvertfald kontrollere pakningerne ekstar grundigt ... For damp/røg skal jo gerne igennem kedlen og ikke i magasinet
1998 Twinheat M20 - Skrottet :-(
2010 10m2 Solvarme http://mariendalvej.dk/tag/solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://mariendalvej.dk/tag/solceller
2021 13kW Bosch Varmepumpe

Besvar