Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstillings hjælp

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
hhenneberg
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Scotte Mini 10kw (ver 10.)
Areal: 143
Fremviser gerne i postnummer: 6855

Indstillings hjælp

Indlægaf hhenneberg » 14 apr 2013 11:00

Hej,

Jeg er så heldig, at have fået et nyt pillefyr :)

Men både min VVS mand og jeg synes ikke rigtig vi kan få det indstillet rigtigt. lige nu står den med de standard tal, som NBE anbefaler. Vi synes dog ikke flammen er helt rigtig, samtidig med at ilt styringen siger at der er alt for meget ilt til forbrændingen. Vi har prøvet at sætte blæseren ned, men uden den store effekt.

Derfor er mit spørgsmål nu, om der er nogen i Varde området der kan hjælpe med at indstille sådan en? NBE siger de ikke har meget travlt, og ikke kan komme lige nu og hjælpe. Så er der nogen der kender et VVS firma som har 100 % styr på det, eller en der bare er ekspert så vil jeg da rigtig gerne vide det. Er naturligvis indforstået med at det ikke er gratis, men jeg har en meget travl hverdag og er en del hjemmefra så fyret skal helst bare passe sig selv når jeg ikke er hjemme.

// Henrik Henneberg

http://stokercloud.dk/dev/birkely.html

Idor
Stoker III
Stoker III
Mit fyr: Scotte BS20 10Kw
Areal: 145
Brændsel: Piller, gas
Geografisk sted: 8700 Horsens

Indstillings hjælp

Indlægaf Idor » 14 apr 2013 11:29

Hej Henrik

Slå din iltstyring fra, så den ikke regulerer, men blot på vis. kan ikke anbefale at du i starten kører med iltstyring til. Det kræver lidt tid at lære og indstille. jeg har kørt med mit 10Kw fyr i 3 mdr nu. Har først monteret ilt styring for 14 dage siden og lader den endnu ikke styre forbrændingen endnu.

Er din kedel med selv rens...??? Det er min ikke. hvis der er selv rens, skal blæser stå lidt højere på hvert trin, nemlig.

her er mine nøgletal, ikke at de passer til dig, men så kan du sammenligne lidt alligevel.

Snegl ydelse 1600g, blæser lav 13%, mellem 20%, høj 27%

Her kig lidt på dette

http://www.youtube.com/channel/UChQavz6 ... ture=watch

http://www.youtube.com/watch?v=zctX2SSf4bw

Mvh
Michael

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XV
Stoker XV
Mit fyr: Scotte 10 kw V7 styring
Areal: 146 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca 4500 kg
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 15 gange

Indstillings hjælp

Indlægaf HR LUCCA » 15 apr 2013 17:14

Hej hhenneberg du kan sælge din co2 kvote og få et gratis opstarrt besøg af NBE så gennemgår de det hele med dig , de tjekke om alt er indstaleret rigtig og lære dig og indstille det , der er også et link her som kan give dig nogle guld korn inde for scotte og woodye fyr www.mhes.dk ses på den der hedder Grundlæggende information og og så de andre når tiden er til det :)

Tilbage til "Scotte Pillefyr"