Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

montage tilbud

Alt om pilleovn og træpilleovn
Ecoteck, Calimax, MCZ osv
Brugeravatar
PeterKristensen
Stoker I
Stoker I

montage tilbud

Indlægaf PeterKristensen » 24 mar 2013 18:33

Hej Alle

Jeg går og overvejer om vi skal investere i en pilleovn(luft) for at supplere fjernvarmen. Jeg tænkte derfor, om der var nogen af jer, der har fået tilbud for pilleovn og ny stålskorsten. Hvilken ovn var tilbudet med, og hvad kostede tilbudet. Samt hvilken slags hus I har (et plan eller 1½ plan)

Jeg regner med at skulle ned til nogen forhandlere i løbet af ugen, for at få nogen tilbud. men det er jo altid rart at have en ca. ide om prisen.

Jeg hælder mest til Ecotech eller Mcz

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 1 gang

montage tilbud

Indlægaf Havmand » 25 mar 2013 09:53

1 start med at find ud af hvordan du vil have din skorsten - det er bøjninger og de små fittings der koster kassen.
Kig på f.els. Dvcenter.dk der er skorstene og ovne - vælg de dele du vil have og tag en snak med Søren
Kør ud og kig på de forskellige ovne- lyt til dem - der er en verden til forskel på dem... Mcz ego air 8kw gør det ganske fint - en ovn jeg godt kunne finde på at sætte op..

Hvorfor egentlig med montage ?

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XV
Stoker XV
Mit fyr: Scotte 10 kw V7 styring
Areal: 146 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: Ca 4500 kg
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 15 gange

montage tilbud

Indlægaf HR LUCCA » 25 mar 2013 21:42

Hvis du tør handle på ibay skulle der være mange penge og spare , der er et link her http://www.ebay.it/itm/STUFA-A-PELLET-RAVELLI-MODELLO-MAVI-POTENZA-6-5KW-/130689080038?pt=Stufe_e_caminetti&hash=item1e6dad1ae6 :wink: og er god til italiensk :roll:

Brugeravatar
kdp
Stoker VI
Stoker VI
Mit fyr: Woody 16KW, Kedel OPOP BlackStar.
Areal: 250m2
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: pt ca 20kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønder Lem / Spøttrup

montage tilbud

Indlægaf kdp » 26 mar 2013 08:03

Hej

Jeg ville vælge MCZ. kører uden bøvl. Der er ingen installations omkostninger, hvis man er lidt fix på fingrene.
Prisen på skorstenen afh af størrelsen.
Lige et COPY PASTE fra en tidligere tråd.

kan give et ex på mit forrige hus, den var godt nok fyret med Gas.
her blev opvarmet 140kvm Bolig og 40kvm Isoleret værksted / Værelse med gulvarme.
Jeg købte en MCZ Vega for ca 8år siden.
mit gasforbrug var dengang på 1950m3, efter installation og mere varme i huset faldt forbruget til 1300m3.
jeg havde et T-hus og ovnen var placeret i I , her opvarmede den stue / køkken / alrum uden problemer til 23*.
Jeg var meget glad for den. brugte 2-3 ton piller om året, alt efter hvor koldt vinteren var.

Idag er jeg så flyttet og har et Woody fyr. men har også en MCZ Musa air. den er placeret midt i huset og opvarmer stor stue + køkken i underetagen. desuden bliver der sendt meget varme op på 1.sal og her kan den varme stue på ca 34m2 op.
Ovenstående er i de timer vi befinder os i rummene, dvs om natten er det Hr Woody der klarer skærene :-)
Pilleovne er idag selvregulerende mht til Ilt og alt det der. De kan tidsindstilles på flere hundrede måder.
Jeg kender desv ikke en evt besparelse her, da Musa'en kom før Woody.
Jeg vil dog ikke undvære den ! der er minimal rengøring ved gode træpiller :-)
Mvh Kasper

Tilbage til "Pilleovn - Træpilleovn"