Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

SEAT Ibiza

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Dunas
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 455
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Woody 6.67 BS kedel m. 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7321
Årligt forbrug: ca. 4-5 tons
Geografisk sted: 7321 Gadbjerg
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange

SEAT Ibiza

Indlægaf Dunas » 19 mar 2013 16:51

TaagMan skrev:
Det er en 2007'er jeg kører i.

Det var den tur her jeg kørte:
https://maps.google.dk/maps?saddr=Grundfos+A%2FS,+Poul+Due+Jensens+Vej,+Bjerringbro&daddr=Grundfos+Pumpenfabrik+GmbH,+Willy-Pelz-Stra%C3%9Fe+1,+23812+Wahlstedt,+Germany&hl=en&ie=UTF8&sll=53.945167,10.198046&sspn=0.087797,0.096645&geocode=FXJNXAMd-4mTACFkkZTG3SQkGyl14Hg2MfhLRjFkkZTG3SQkGw%3BFU8jNwMdHpybACnLxam_MTmyRzGzTAoR4yyHsQ&oq=Grundfos+&mra=ls&t=m&z=8

Tankede inden jeg kørte fra Bjerringbro, og inden vi kørte hjem fra Wahlstedt tankede jeg der og lavede en beregning der sagde 11,et eller andet. Da jeg kom til bjerringbro og havde sat gutterne af gjorde jeg det samme ved tanken i Bjerringbro.. det var også 11,et eller andet.

På Autobahn kørte jeg typisk 160-240... alt efter hvordan trafikken er... ved ikke hvad mit snit har været. Forbrugsmåleren skrev 11,5 L pr 100 da vi krydsede grænsen, kan jeg huske, og så faldt den hele vejen ned gennem Danmark. Det er motorvejen og de der 110-130 i Danmark der trak regnskabet op så det alligevel blev over 11 på literen... forstår skam godt fysikken, og at det er dyrer at køre hurtigt ;)


Lige på det her punkt bliver vi aldrig enig, da det taler mod fysisken (vindmodstand og legmer i bevægelse). Så vil
ikke ud i en større diskussion, jeg holder bare på mit. Så må du jo holde på dit.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Modtaget likes: 3 gange

SEAT Ibiza

Indlægaf Tom_AT » 19 mar 2013 17:01

Dunas skrev:
Lige på det her punkt bliver vi aldrig enig, da det taler mod fysisken (vindmodstand og legmer i bevægelse). Så vil
ikke ud i en større diskussion, jeg holder bare på mit. Så må du jo holde på dit.


Hvad er problemet? Langt størstedel af turen kører han jo i DK med 110-130 i timen. Det er jo kun ialt 250 km ca i tyskland hvor der køres stærkt. Og det er jo ikke sådan at fordi man kører 220 km/t så kører man pludselig kun 5 km/l.

Husk nu lige på, ingen påstår han kører 11 km/l med 220km/t. Det er 11 km/l i gennemsnit i turen.

Hvis du ikke kender nøjagtige data på bilen, cw-værdi, dækmontering osv, vil ingen af dine ideer om fysikkens love alligevel kunne bruges til noget, da det hele vil være baseret på formodninger og gisninger. Og derfor vil Taagmans ord veje væsentlig stærkere, da jeg tvivler på han har grund til at lyve.

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

SEAT Ibiza

Indlægaf TaagMan » 19 mar 2013 17:14

Det er faktisk kun 70-80 km der er uden begrænsning... og jeg kan meget vel kun have kørt 6-7 km/L der... men turen var jo på 340 km, og hvis jeg har kørt de andre km med 12-13 km/L så vejer det jo lidt mere...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Modtaget likes: 3 gange

SEAT Ibiza

Indlægaf Tom_AT » 19 mar 2013 17:15

TaagMan skrev:Det er faktisk kun 70-80 km der er uden begrænsning... og jeg kan meget vel kun have kørt 6-7 km/L der... men turen var jo på 340 km, og hvis jeg har kørt de andre km med 12-13 km/L så vejer det jo lidt mere...



Nemlig :)
Nu mente jeg også 250 km i alt, ud af en tur på ca 700 km totalt :)


Men for lige at vende tilbage til Ulriks oprindelige spørgsmål. Er det kroner og ører der er det vigtigste for dig ?

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 10689
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 27 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

SEAT Ibiza

Indlægaf Ulrik » 19 mar 2013 19:05

Ja, kroner og ører er det vigtigste :)
MvH Ulrik©


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

SEAT Ibiza

Indlægaf TaagMan » 19 mar 2013 19:13

Ulrik skrev:Ja, kroner og ører er det vigtigste :)

http://www.billigcykel.dk/shop/mbk-rushfighter-7r-3096p.html icon_cheesygrin.gif
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Modtaget likes: 3 gange

SEAT Ibiza

Indlægaf Tom_AT » 19 mar 2013 19:16

Ulrik skrev:Ja, kroner og ører er det vigtigste :)


En skam. For man kan jo få rigtigt økonomiske benzinmotorer der er langt sjovere og giver mere køreglæde end de små kedelige dieselhakkere :)

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 10689
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 27 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

SEAT Ibiza

Indlægaf Ulrik » 19 mar 2013 19:37


5000 er da lige i overkanten for en cykel icon_cheesygrin.gif
MvH Ulrik©

Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3014
Tilmeldt: 27 dec 2010 21:47
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

SEAT Ibiza

Indlægaf calle » 19 mar 2013 21:19

Ford 1,0 motoren har desuden oliebadet tandrem, der gør, at den aldrig skal skiftes :great:

Desuden har jeg hørt en lille fugl synge om, at den muligvis kommer i en udgave med 160 hk 8)

Venlig hilsen
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.

levi

SEAT Ibiza

Indlægaf levi » 19 mar 2013 21:27

Køb en Fiat Panda, - den passer også godt til din kropsbygning Ulle icon_cheesygrin.gif



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google og 0 gæster