Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Polo 1.0 1990

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Polo 1.0 1990

Indlægaf kovas » 21 feb 2013 23:26

Hej
Tak til alle. Det er fantastisk hvilken mængde af viden der ligger her. Det er modellen med singelpoint indsprøjtning og katalysator.Jeg havde engang en infrarød tempmåler, med den så det ud som om den blev varm nok. Har ikke adgang til et analogt skoop. men det vil jo gi en indikation at måle ohm ved kold og varm motor.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4274
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Polo 1.0 1990

Indlægaf Bigfoot » 22 feb 2013 06:35

hvis den er fra 90, er den så ikke også med lambdasonde???????

det kan altså godt svare sig at kigge lidt på den også så, for er den lidt ved siden af, så ryger forbruget til skyerne.
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Polo 1.0 1990

Indlægaf kovas » 22 feb 2013 09:49

Hej Bigfoot.
Jo den har en lamdasonde. Er det noget man kan kontrollere selv?? Eller skal man hen forbi en mekaniker?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Polo 1.0 1990

Indlægaf kovas » 22 feb 2013 10:33

Hej igen.
Ved -3gr er ohm oppe i mohm feltet, men der er tydelig forskel når man tar stikket af. Så målte jeg engang imellem mens den varmede op og ohm faldt til 280ohm da vandet begyndte at løbe forbi termostaten. Her kunne man så heller ikke høre forskel på motorlyden med stikket af og på. Så det er jo nok noget med lamdasonden som Bigfoot bemærker.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

uffev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 93
Tilmeldt: 05 feb 2012 20:35
Mit fyr: OPOP BS20 16KW woody
Areal: 147
Brændsel: træpiller
Geografisk sted: himmerland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Polo 1.0 1990

Indlægaf uffev » 22 feb 2013 19:06

ellers er det vel bare og få en tester på motorstyringen og se hva fejl den smidder ud
16 kw OPOP BS20


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Polo 1.0 1990

Indlægaf kovas » 22 feb 2013 19:33

Hej Uffev.
Det er klart det nemmeste, men jo mere mekaniker jo dyre bliver det jo. Min egen tid koster jo ikke noget.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

PBom
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 feb 2012 17:52
Mit fyr: Woody BS1016
Areal: 280
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Fensten, Odder

Polo 1.0 1990

Indlægaf PBom » 22 feb 2013 21:20

Udlæsning af fejlkoder:
1. Sæt tænding på
2. Kan motoren starte ? Hvis ja, gå til 3. Hvis nej, tørn motoren i mindst 6 sekunder og gå til 5.
3. Foretag en 6 minutters testkørsel, hvor motoren kører over 2000 omdr. I mindst 10 sekunder. Giv fuld gas en gang.
4. Lad motoren gå i tomgang.
5. Tilslut diodeprøvelampe mellem klemme 2 og klemme 3. Klemme 2 og 4 forbindes i 5 sekunder.
6. Fejlkoder vises på diodeprøvelampe eller ved hjælp af CHECK ENGINE lampe i instrumentbord.
7. Sidste kode er: lampe lyser i 5 sek. Og er slukket i 5 sek. Hvis ja, gå til 8. Hvis nej gå til 5.
8. Der er ikke lagret flere fejlkoder i bilens ECU.

Nulstilling af ECU:
1. Sluk for tændingen
2. Tilslut klemme 1 i diagnosestik til stel
3. Sæt tænding på
4. Frakobl klemme 1
Vedhæftede filer
DIA031.gif
"If the women don't find you handsome, they should at least find you handy." - Red Green (http://www.redgreen.com/index.html)

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Polo 1.0 1990

Indlægaf kovas » 23 feb 2013 15:33

Hej PBom..
Tak for dit indspark med udlæsning af fejlkoder. Nu har jeg læst det igennem flere gange og jeg må indrømme at jeg for står ikke nr 6 og 7. jeg har heller ikke en led prøvelampe. Men inden jeg køre til mekaniker. Er der ikke en lettere måde at kontrollere om lambdasonden er ok?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1603
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 5232kg år 2015
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 8 gange

Polo 1.0 1990

Indlægaf kovas » 04 mar 2013 15:45

Hej Igen.
For lige at afslutte den her tråd.
Da bilen alligevel skulle til syn valgte jeg at bruge synet som vejledning for evt fejl, Et omsyn er immervæk noget billigere end at sætte mekanikeren igang med boschtesteren. Har nu lige været til syn og den gik igennem uden bemærkninger. Lambda lå fint lige omkring 1.
Så alt ialt er jeg godt tilfreds. Synes bare stadig at den bruger lidt meget benzin. Jeg har en måling fra maj sidste år hvor den køre knapt 16km/l. Nu ligger den på godt 12km/l.
@ PBom. Er du sikker på at den anvisning passer til min bil? Jeg prøvede med et analog voltmeter, men fik ikke noget resultat. derudover er man vel nødt til at have en fortegnelse over blinkkoder og fejlkode oversigt for at kunne bruge det til noget?
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

PBom
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 feb 2012 17:52
Mit fyr: Woody BS1016
Areal: 280
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Fensten, Odder

Polo 1.0 1990

Indlægaf PBom » 04 mar 2013 22:11

hvis du bare kortslutter ben 2 og 4 unden prøvelampe begynder motorlampen så ikke at blinke koder?
FEJL KODE SPAM

1111,ECU Defekt,
1231,Hastighedsgiver Fejl i strømkreds,
1232,Tomgangskontrolmotor Fejl i strømkreds,
2111,Induktivgiver krumtap Fejl i strømkreds,
2112,Induktivgiver knastaksel Fejl i strømkreds,
2113,Hallgiver Fejl i strømkreds,
2114,Tændingsmodul Fejl i strømkreds,
2121,Tomgangskontakt Fejl i strømkreds,
2122,Induktivgiver krumtap Signal mangler,
2123,Fuldgaskontakt Fejl i strømkreds,
2124,Gasspjældspotentiometer Fejl i strømkreds,
2132,Datalink Indsprøjtning/ tænding/ ECU,
2141,Bankesensor 1 Fejl på tændingsindstilling,
2142,Bankesensor 1 Signal mangler,
2143,Bankesensor 1 Fejl på tændingsindstilling,
2144,Bankesensor 1 Signal mangler,
2212,Gasspjældspotentiometer Fejl i strømkreds,
2214,Induktivgiver krumtap Max. omdrejningstal overskredet,
2221,MAP/ MAF Forkert vacuum signal,
2222,MAP/ MAF Fejl/ ECU fejl,
2223,Højdeføler Fejl i strømkreds,
2224,Ladelufts tryksensor For højt tryk,
2231,Tomgangskontrolmotor Fejl i strømkreds,
2232,Luftmasseføler Fejl i strømkreds,
2233,Luftmasseføler Fejl på referencespænding,
2234,Spændingsforsyning Fejl i strømkreds,
2242,CO potentiometer Fejl i strømkreds,
2312,Kølervæsketemperaturføler Fejl i strømkreds,
2314,Datalink Transmision,
2322,Lufttemperaturføler Fejl i strømkreds,
2323,Luftmængdemåler Fejl i strømkreds,
2324,Luftmasseføler Fejl i strømkreds,
2341,Lambdasonde Forkert blandingsforhold,
2342,Lambdasonde Fejl i strømkreds,
2343,Lambdasonde Fed blanding,
2344,Lambdasonde Mager blanding,
2411,EGR ventil Fejl i strømkreds,
2412,Lufttemperaturføler Fejl i strømkreds,
2413,Lambdasonde Mager blanding,
4343,Kulfilterventil Fejl i strømkreds,
4411,Indsprøjtningsdyse 1 Fejl i strømkreds,
4412,Indsprøjtningsdyse 2 Fejl i strømkreds,
4413,Indsprøjtningsdyse 3 Fejl i strømkreds,
4414,Indsprøjtningsdyse 4 Fejl i strømkreds,
4421,Indsprøjtningsdyse 5 Fejl i strømkreds,
4422,Indsprøjtningsdyse 6 Fejl i strømkreds,
4431,Tomgangskontrolmotor Fejl i strømkreds,
4432,Tomgangskontrolmotor Fejl i strømkreds,
4442,Ladetryks bypass ventil Fejl i strømkreds,
4443,Kulfilterventil Fejl i strømkreds,
4444,- Ingen fejl,
"If the women don't find you handsome, they should at least find you handy." - Red Green (http://www.redgreen.com/index.html)



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster