Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

gulvvarme problem..

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Modtaget likes: 1 gang

gulvvarme problem..

Indlægaf supra thomas » 18 feb 2013 19:22

har nu fået monteret en 60c blande shunt på mit bio 18 anlæg, i håb om at få gjort buk med mit varmetab når min gulvvarme i garagen starter, dog uden den helt store held. nu lukker den bare for alt cikulation til alt huset når gulvvarmen starter i garagen... er virkelig ved at få grå hår, kanj eg virkelig intet gøre så den ikke taber så meget varme når den starter op??? fremløb er jo varm nok. men da blandeventilen sidder på retur, skal der jo ikke meget cold vand til før den lukker.... søger virkelig hjælp til dette problem..

kreller
Stoker III
Stoker III
Mit fyr: Bio18
Areal: 168+100
Brændsel: Træpiller

gulvvarme problem..

Indlægaf kreller » 18 feb 2013 23:33

Har du målinger på hvornår shunten åbner op ? Hvis du kører 70 i kedeltemp, skal du have den justeret til omkring 57-60 grader.

Har du fået skruet op for dine pumper, så vandet ikke kører sneglefart i systemet ?

Kan styringen til gulvarmen ikke justeres til at køre med en mindre difference i åbne/lukke temp ?

Måske du skal have en blande shunt på gulvvarmen.

Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

gulvvarme problem..

Indlægaf Bigfoot » 19 feb 2013 10:03

tror du svaret bliver anderledes af at oprette et nyt emne????

jeg har svaret dig igår på det emne du har lavet tidligere, om det samme. Den shunt du har sat ind, den dur ikke!!! Flowet igennem den, er alt for lavt, hvilket gør at du ikke har mulighed for at føde både din radiatorkreds og dit gulvvarme. Den er simpelthen en prop i dit system.
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Tilbage til "Bio 18 Pillefyr"