Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Lovpligtig indregulering og eftersyn på vej?

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 19 gange
Modtaget likes: 14 gange

Lovpligtig indregulering og eftersyn på vej?

Indlæg af vilhapiller » 04 feb 2013 17:27

Ja det ville da være rart hvis forhandlere smede som står på en forhandler liste kendte lidt til det de skal montere.
Jeg indkøbte selv mit anlæg, i den tro at det nok ville være en smal sag at finde en til at montere anlægget, men på det punkt blev jeg da klogere.
Havde 3 ude.
Den første havde aldrig hørt om ts og ville ikke montere styringen for det havde han ikke forstand på.
Nr. 2 skubbede lidt rundt med mini siloen, og konstaterede at sådan en kedel jo ikke vejer ret meget nu til dags. Ham sendte jeg hurtig afsted igen.
Nr. 3 kom så og skød ham hørte jeg aldrig fra igen.
Skrev så en mail til ham, hans svar " jeg har aldrig set den model før, så jeg vil ikke montere den"
Han var da i det mindste ærlig.

Jeg måtte så erkende at jeg ikke slap uden om det,
Måtte selv igang med hjælp fra en god ven.


remme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 345
Tilmeldt: 20 jun 2010 18:40
Mit fyr: Benekov R25 linux
Areal: ca 200 privat+ 600
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7430
Årligt forbrug: 10-15
Geografisk sted: Midtjylland
Givet likes: 3 gange

Lovpligtig indregulering og eftersyn på vej?

Indlæg af remme » 04 feb 2013 18:12

Jeg måtte også i gang med et større studie i vandbåren opvarmning og eksperimentering før det kom til at køre rimeligt. Kan kun sige at vidste jeg hvad jeg gør i dag, så havde mit anlæg været monterer anderledes med rørføringen og nogle af lappeløsningerne og genvejene til en omvej fra sælgers side var ikke blevet taget. Fx. havde jeg valgt at monterer en rigtig ladepumpe for at tage et eksempel.
Det er irriterende og sørgeligt at betale for andres manglende kundskaber inden for deres område.
Af skade bliver man klog og vred men sjældent rig...

Besvar