Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Havareret Ford Focus med psa motor

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf svsommer » 21 jan 2013 19:02

Flammen skrev:hvis der sidder en cat monteret på den tdci, så er problemet fundet :wink:

erg ventilen er ikke et ukendt problem. har du prøvet at blænde den af?


hvilken erfaring har du med den cat Flammen?
mvh
svsommer


svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf svsommer » 21 jan 2013 19:24

Fer skrev:

Du kan da sagtens have katalysator på en diesel..

ved ikke lige hvad du mener Fer
kat på diesel biler kom i starten af 1990 og idag er de både med kat og partikel filter :great:
mvh
svsommer

Flammen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1219
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 4 gange

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf Flammen » 21 jan 2013 20:52

svsommer skrev:
hvilken erfaring har du med den cat Flammen?

jeg var nu bare overbevist om at tdcién ikke havde cat, men der var jeg nok lidt for hurtig. ford (og motorcraft stumper) har aldrig været min stærke side, og kun yderst sjældent skruet i dem.
trode blot jeg havde bidraget med noget konstruktivt. øv, kan jo ikke vinde hver gang :oops:

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 720
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 9320
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 3 gange

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf Bjarne B. » 21 jan 2013 21:10

Jeg ved faktisk heller ikke, om nævnte bil har en kat, men jeg har oplevet nøjagtig samme problem, den ene gang på en mondeo, og det kostede motoren livet, da den ikke kunne komme af med røgen, men ejeren pressede den bare mere.

Derudover er det jo et gratis forsøg, så det må vel siges at være forsøget værd.

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 870
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf Jobak » 22 jan 2013 18:27

Kontant i aften 21:05 på DR1

EPN


Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf svsommer » 22 jan 2013 18:47

Jobak skrev:Kontant i aften 21:05 på DR1

EPN

ja et af problemerne med dårlig turbo er at bundkaret er konstrueret forkert aftapnings proppen er lavet sådan at man ikke kan tappe den sidste 1/4l olie af ved olieskift.
men der findes et modificeret bundkar hvor fejlen er rettet.
mvh
svsommer

PBom
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 feb 2012 17:52
Mit fyr: Woody BS1016
Areal: 280
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Fensten, Odder

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf PBom » 22 jan 2013 20:21

i starten da disse "fantastiske" motorer kom i forderne skiftede man turboer i flæng indtil man fandt ud af at det lille filter man havde monteret i den nederste banjobolt nok ikke gjorde meget gavn da den lille trådsi slaggede til med oliesnavs og turboen satte sig. Den vejledning der er til montering af ny turbo indebærer at man kører olierens i olien, tapper det af, afmonterer bundkar,rengører for olie og snavs, skifter oliefilter, ny olie, en olierens. OG DET GØR MAN SÅ LIGE 5 GANGE. til sidst kontrolerer man olien om den er ren og lys. så bare lige 20 liter olie, 5 olierens, 5 oliefiltre, ny turbo, så spiller den MÅSKE igen. Har oplevet et par kværne som er gået til, formodentligt på grund af at oliekanalerne stopper til når man "renser" systemet
"If the women don't find you handsome, they should at least find you handy." - Red Green (http://www.redgreen.com/index.html)

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 870
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf Jobak » 22 jan 2013 22:11

Lige en tråd fra VAG cars
VAG


Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

FK30
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 17 mar 2012 23:09
Mit fyr: Passat FK30 m/røgkøler
Areal: 148
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 35 rummeter blandet

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf FK30 » 23 jan 2013 20:36

Jobak skrev:Lige en tråd fra VAG cars
VAG


Hans motor har ikke denne type pumpe.

Brugeravatar
hkr
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 08 sep 2008 22:51
Mit fyr: Bio18 + Viadrus U22 29kw
Geografisk sted: Nordjylland

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf hkr » 25 jan 2013 20:43

Køb en Ford og vær med i lodtrækningen om en bil.........
UNDSKYLD, kunne ikk lade være..... icon_cheesygrin.gif



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst