Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Havareret Ford Focus med psa motor

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
wellev
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 78
Tilmeldt: 08 nov 2010 12:24
Mit fyr: baxi 1.5 2002 atmos 32 rapsfyr
Areal: 210
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4243
Dagligt forbrug: 25
Geografisk sted: vest sjæland rude 4243

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf wellev » 19 jan 2013 21:53

kan du ikke fjerne fejelen og hvis du kan det så er det egrvintilen der ikke lukker


PBom
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 feb 2012 17:52
Mit fyr: Woody BS1016
Areal: 280
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Årligt forbrug: 9
Geografisk sted: Fensten, Odder

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf PBom » 20 jan 2013 07:33

på de franske 1,6 tdci kan der være fejl i Egr ventilen hvor den laver en kortslutning og "æder" spændingsforsyningen til de andre komponenter, så der kommer fejl på dem. prøv at ryk stikket af EGR ventilen og se om det hjælper. har oplevet en gang at der var kortslutning i trykføleren i indsugningsmanifolden. hvad har du af spænding til krumtapsføleren?
"If the women don't find you handsome, they should at least find you handy." - Red Green (http://www.redgreen.com/index.html)

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf svsommer » 20 jan 2013 07:40

Jensen8700 skrev:Hvordan er krumtapkædehjulet monteret?


En motor kan sagtens starte og køre selv om knastakslerne står en smule forkert i timingen.
Knasterne kan sagtens stå korrekt ift hinanden, men forkert ift krumtappen.
Du bruger ordet "opmærkning" om timing af kæden - hvordan foreskriver Ford at man indstiller knaster ift krumtap? Der skal jo ofte bruges dorne eller andet specialværktøj....

Du har skiftet knastakslerne - hvordan kender du forskel på ind- og udstødningsakslen?


hvad mener du med krumtapkædehjul?
motoren er med tandrem der trækker indsugnings knasten hvorså indsugning knasten trækker udstødningknasten med en kæde de to tandhjul glider på knasterne da de ikke har notgang.

min erfaring siger mig ja en benzin kan godt starte ved forkert timing men vil ikke gå ordenlig
en diesel ja starte men gå dårligt i tomgang den her går godt i tomgang.

brug af ordenlig opmærkning?
Ja efter som jeg skifter et sted mellem 65-80 tandrem prår så har jeg en hvis erfaring idet.

hvordan jeg ser forskel på ind og udstødning?
hvad mener du med det?
mvh
svsommer

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf svsommer » 20 jan 2013 07:47

PBom skrev:på de franske 1,6 tdci kan der være fejl i Egr ventilen hvor den laver en kortslutning og "æder" spændingsforsyningen til de andre komponenter, så der kommer fejl på dem. prøv at ryk stikket af EGR ventilen og se om det hjælper. har oplevet en gang at der var kortslutning i trykføleren i indsugningsmanifolden. hvad har du af spænding til krumtapsføleren?

hej PBom
den med egr stikket af er afprøvet

jeg vil lige prøve med en anden fejl udlæsning og hvis den kommer med de sammen fejl smide jeg et scop på inde ved ecu på den krumtapføler
mvh
svsommer

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf svsommer » 20 jan 2013 14:09

Thomas83 skrev:Jeg skyder på en bukket ventil

nej jeg er 100% sikker på der ikke er nogle bukket ventiler eller defekte løfter har prøvet at køre den på diesel start og den går op i omdrejninger uden problemer
mvh
svsommer


Brugeravatar
miller
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 20 mar 2008 14:23
Mit fyr: MCZ Face pilleovn, ellers el
Areal: 160
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171
Geografisk sted: Herlufmagle

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf miller » 21 jan 2013 04:56

Har en Focus magen op der lavede samme nummer. Der er blevet skiftet dieselfilter uden held,men så var der et klogt hoved der sagde at det var partikkelfilteret der lavede fejlen,så det blev skiftet,og vupti,den kører som en drøm igen.

Miller

svsommer
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 728
Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
Mit fyr: Pellx med dtc9002 Roca P30-5
Areal: 170
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 32kg 29/10-09
Årligt forbrug: ?

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf svsommer » 21 jan 2013 16:50

miller skrev:Har en Focus magen op der lavede samme nummer. Der er blevet skiftet dieselfilter uden held,men så var der et klogt hoved der sagde at det var partikkelfilteret der lavede fejlen,så det blev skiftet,og vupti,den kører som en drøm igen.

Miller

nå ok men denne her er uden partikkelfilter :(
mvh
svsommer

Bjarne B.
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 720
Tilmeldt: 27 nov 2011 12:09
Mit fyr: Atmos 32 og Scotte 16kw
Areal: 166 + 100
Brændsel: træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 9320
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 3 gange

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf Bjarne B. » 21 jan 2013 17:03

Hej

Prøv at løsne forrøret inden katalysatoren.
Jeg har oplevet et par gange, at hvis der knækker noget af indmaden af katalysatoren, så ligger det sig således, at røgen ikke kan komme ud. Det vil sige, at den går fint i tomgang, hvor der ikke er så meget røg, men dør/skaber sig når den får gas.

Flammen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1219
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 4 gange

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf Flammen » 21 jan 2013 18:24

Bjarne B. skrev:Hej

Prøv at løsne forrøret inden katalysatoren. ....

hvis der sidder en cat monteret på den tdci, så er problemet fundet :wink:

erg ventilen er ikke et ukendt problem. har du prøvet at blænde den af?

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Kontakt:

Havareret Ford Focus med psa motor

Indlægaf Fer » 21 jan 2013 19:01

Flammen skrev:hvis der sidder en cat monteret på den tdci, så er problemet fundet :wink:

erg ventilen er ikke et ukendt problem. har du prøvet at blænde den af?



Du kan da sagtens have katalysator på en diesel..
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster