t-staff skrev:Jeg har ikke skiftet hjul..så jeg skal skille lortet ad er det lige til ?
Du kan starte med at prøve at se om alle kabler bevæger sig det samme når håndbremsen bliver trukket.
For at afmontere tromlen skal du nok skille det ad ved hjullejet, mener at det er samlet i en del.
John Skov Jensen skrev:
Banke på fælgen med en mukkert??
Godt du ikke er min mekaniker
Med mindre det er en alufælg, så sker der absolut intet ved lette slag med en mukkert
Sjovt nok så har jeg i tidernes morgen lært det af en mekaniker som brugte og stadig til tider bruger den metode uden nogen problemer
t.staff : prøv nu lige min metode, inden du blive beskidt på fingrene
det er gravrust på bakkerne, et kendt problem med tromleremser som ikke bliver brugt ret tit.
når du har fået den løsnet, så tag tromlen af og rens bakker og tromle for rust
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig
Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Man kunne jo også slå på tromlen, man behøver jo ik af stå og tæske løs på alu fælgen,, problemet er der også med min trailer, et par vel placeret slag med lægte hamren nede hvor kablerne går ind i tromlen,, så dur det igen,,
Ok så må jeg igang imorgen...jeg tænkte på om det kunne ha nåde at gøre med lidt overlæs når man køre i grusgraven for der bliver da smidt i på den gode side ad 2t
Jeg bruger en pælehammer af gummi, det gør ihvertfald trikket.
Den behøver ikke have holdt med bremsen trukket, det kan også være hvis du har bakket den på plads, så kan bremsen blive aktiveret og hvis ikke den slipper når du spænder af, risikere du den ruster fast og så hjælper lidt "slagmassage" ofte. Men hvis det er så mange imod, så slå på dækket!