Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Saadan undgaas kondensering ved pausefyring under 60 grader

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
tnordholt

Re: Saadan undgaas kondensering ved pausefyring under 60 gra

Indlægaf tnordholt » 18 nov 2007 16:05

Saa er det tid til en lille updatering da der er sket meget siden sidst. Jeg har faaet min dygtige onkel til at hjaelpe med at opsaette en ny 300L akku. tank og faaet forbundet vacuumsolfangerne (60 roer). Motorventil stoppe tilgangen fra stokeren naar temp er hoej nok. Indtil videre lader det til den nye akku. tank har mindre varmetab end den gamle beholder. Jeg har forhoejet kedel temp. fra 45 til 55 grader, primaert for at faa lidt mere effekt over i beholderen naar det kraeves.

Status paa "opfindelserne". Nettet foran kaerten holder fint, ingen taering, og jeg maa stolt sige min meget vidende onkel var meget imponeret over den fine lysegraa aske i bunden af stokeren:) Indvendig ovnmaling virker stadig fint, ingen taering overhovedet. Mangler stadig nogle billeder af hvordan man konstruerer roegvendere inde i en pilevang stoker, er der nogen der kan hjaelpe?


tnordholt

Re: Saadan undgaas kondensering ved pausefyring under 60 gra

Indlægaf tnordholt » 25 nov 2007 20:15

Hej igen,

Som sagt ligger roegtemp paa under 60 grader men det er ogsaa hele formaalet med forsoeget, nemlig at kunne koere paa lav temp uden taering.

Lige en lille negativ bemaerkning jeg har opdaget som et resultat af sien foran kerten. Den goer at det helt fine stoev "daler" ned inde i stokeren og saetter sig paa siderne og indersiden af laagen. Jeg har ikke maalt effekten men jeg vil tro det har negativ indflydelse. Derfor er jeg noedt til 1 gang om maaneden lige at suge stoevet af med en stoevsuger saa problemet er ikke voldsomt stort.


Tilbage til "Fri debat"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster