Side 1 af 1

Første opstart af passat c1.

: 21 sep 2007 21:26
af karlsen
Vi har købt et hus med et Passat C1. Nu har jeg fået piller og fået startet fyret op. Men jeg syntes at der kommer nogle klumper i aksen (slagger). Pillerne er fra rabatordningen her på forumet.

Også syntes jeg at der er lidt piller i asken som ikke er brændt helt til aske.
Er det normalt??

Jeg køre MODULERENDE drift.
Og gik hurtig igennem opsætninget. Og kan se at den ikke er som beskrevet om i hæftet som var med til fyret.

Her er min opsætning.

Modulerende Opstart
Min temp : 50C

Modulerende Opstart
Luftmængde: 85 % I følge passat hæfte 75%

Modulerende Opstart
Br.-interval 10s I følge passat hæfte 20s

Modulering
02 ved min.: 15,5%

Modulering
02 ved 1/3.: 11%

Modulering
02 ved 2/3.: 8%

Modulering
02 ved max.: 5,5% I følge passat hæfte 8%

Modulering
Max. luft.: 85% I følge passat hæfte 100%

Modulering
Min. Luft.: 5%


Kan jeg med fordel sætte den tilbage til std. eller skal prøve at lade det køre som det gør.


PS.Jeg er helt ny inden for fyring med stoker, er vant til fjernvarme.

: 21 sep 2007 23:30
af thy
Modulering
02 ved max.: 5,5% I følge passat hæfte 8%

Modulering
Max. luft.: 85% I følge passat hæfte 100%

de 2 tror jeg jeg ville stille tilbage så den får lidt mere luft til at brænde det sidste i pillerne

: 22 sep 2007 21:22
af karlsen
Tak for svaret.
Nu har jeg stillet den tilbage som std. Og det ser meget bedre ud nu. :great:

: 23 sep 2007 12:06
af karlsen
Det med at det ser bedre ud, var jeg lidt for hurtig til at sige. Jeg har lige været ude at kigge til fyret, og da jeg åbnede døren derind til blev jeg mødt af et rum fyldt af røg. Jeg kigged ind igennem hullet i døren, og jeg kunne ikke se meget ild. Men til gengæld kunne jeg se, en masse piller.
Så måtte jeg åbne og kigge, og der var en masse klumper i asken. Og en masse piller som ikke var ordenligt brændt.

Jeg har fået den man skal montere i luftslangen fra passat. Men har ikke fået monteret den endnu. Men i deres vejledning står der at man skal fjerne askebremsen, så det har jeg prøvet.

Er der andre der har problemer med tilsvarende??
Det ligner at den ikke forbrænder ordenligt, eller er det fordi mit forbrug ikke er stort nog endnu.

: 26 sep 2007 08:04
af Passat
Hej Karlsen

Hvis du stadig har problemer så prøv lige og ring til mig

MVH
Michael Espersen
Passat Energi A/S
Tlf. 86 65 21 00

: 30 sep 2007 08:55
af karlsen
I går morges gik jeg lige ud til fyret, for at tjekke at alt var som det skulle inden, jeg skulle ud af døren.
Så lagde jeg hånden på siden af magasinet, og syntes at det var utroligt varmt. Så jeg åbnede for at kigge, Og kunne se at der åbenbart har været en tilbagebrand. For de øverste 10cm piller var blevet opløst af vand, fra brandslukningen.

Så nu skulle der monteres den luftprop, så nu må jeg se hvad der sker.
Passat skrev:Hej Karlsen

Hvis du stadig har problemer så prøv lige og ring til mig

MVH
Michael Espersen
Passat Energi A/S
Tlf. 86 65 21 00
Jeg ringer til dig i morgen,

: 03 okt 2007 19:11
af karlsen
Efter en god snak med Michael fra Passat, har jeg nu fået opdateret min styring på mit C1. Og nu køre det meget bedre.

Utrolig dejlig service fra Passat. party0019.gif
Så hvis man har problemer med sit passat fyr, så ring lige til Michael og få en snak med ham.

: 03 okt 2007 20:09
af thy
super med noget service fra firmaet :great:

godt at høre..... du har fået styr på passaten

: 05 okt 2007 14:17
af hannibal
hej med jer

jeg havde samme problem med tilbagebrand på grund af meget lavt varmeforbrug indtil jeg talte med michael
fra Passat og han sendte mig en e-prom og en luftreduktionprop alt uden beregning
e-promten gav nogle andre grundindstillinger og så kørte min passat bare
så nu er det bare fedt at komme ud i fyrrummet og se at fyret bare køre

som svar på et andet spørsmål KAN EN PASSAT C2 KØRE PÅ REN KORN MED ILTSTYRING
så er svaret ja det kan det godt min svorger køre på 2. sæson han havde lidt start problemer men efter en snak med en fra passat så fik han indstillet fyret
og nu køre det bare