Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Godt råd Og en lille histrorie

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Slettet 4927

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af Slettet 4927 » 20 okt 2013 02:09

Og heller ingen røggaseksplosioner forresten.


chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af chopper » 20 okt 2013 15:29

Det vil sige at du garantere nul røggas eksplosioner med de træpiller. I min verden er det en gang vås og lukke ud.

Slettet 4927

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af Slettet 4927 » 20 okt 2013 16:55

Til chopper

Jeg synes ikke at jeg skrev noget om garantier. Så du kan godt spare dig at være grov. I min verden er det sådan at den eneste garanti vi har er at vi dør engang. I andre verdener er der nogen der tror at det ikke sker helt, der skulle efter sigende være noget bagefter. Men jeg har ikke hørt om nogen, der kunne bevise det. Så jeg anser det som noget vås.

Så det kunne være at du skulle lære at læse med forståelse chopper. Jeg skrev, hvad jeg har oplevet i to sidste år. Ud over forfærdelige piller fra Sydjysk stoker der giver kager i bunden af brænderen har jeg ikke kunnet se nogen slagger i skuffen når jeg kører med TCP piller. Og kager i bunden gør netop det, at friske piller kan ikke antændes fordi kagen blokerer for luftgennemstrømning, og så opstår røggas. Logik for burhøns. Hvis man ellers gider at tænke selv og læse lidt i fagbøger. Med mindre man synes at den absolute viden findes på diskussions fora.

Og fyret laver regulær rensning af brænderen hver 18 time. Som fabrikken har indstillet det til. Jeg kører iøvrigt kun med de fabriksindstillinger der var da jeg fik fyret. Jeg tror nemlig på modsat mange bruger genier, at fabrikken der bruger 4 år på at færdigudvikle modellen på trods af 75 år i branchen ved noget mere end mig.

Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Givet likes: 43 gange
Modtaget likes: 86 gange

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af T-mek » 20 okt 2013 17:11

marlif skrev:Til chopper

Jeg synes ikke at jeg skrev noget om garantier. Så du kan godt spare dig at være grov. I min verden er det sådan at den eneste garanti vi har er at vi dør engang. I andre verdener er der nogen der tror at det ikke sker helt, der skulle efter sigende være noget bagefter. Men jeg har ikke hørt om nogen, der kunne bevise det. Så jeg anser det som noget vås.

Så det kunne være at du skulle lære at læse med forståelse chopper. Jeg skrev, hvad jeg har oplevet i to sidste år. Ud over forfærdelige piller fra Sydjysk stoker der giver kager i bunden af brænderen har jeg ikke kunnet se nogen slagger i skuffen når jeg kører med TCP piller. Og kager i bunden gør netop det, at friske piller kan ikke antændes fordi kagen blokerer for luftgennemstrømning, og så opstår røggas. Logik for burhøns. Hvis man ellers gider at tænke selv og læse lidt i fagbøger. Med mindre man synes at den absolute viden findes på diskussions fora.

Og fyret laver regulær rensning af brænderen hver 18 time. Som fabrikken har indstillet det til. Jeg kører iøvrigt kun med de fabriksindstillinger der var da jeg fik fyret. Jeg tror nemlig på modsat mange bruger genier, at fabrikken der bruger 4 år på at færdigudvikle modellen på trods af 75 år i branchen ved noget mere end mig.
Super at fabrikken tilsyneladende laver et gennemarbejdet produkt, men vil der i de fleste tilfælde ikke skulle laves noget justering "on-site" til det enkelte varmeanlæg ?
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

chopper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 157
Tilmeldt: 28 apr 2011 21:31
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af chopper » 20 okt 2013 18:34

Synes nu ikke jeg var grov. Men det er vel som nogen tager det.


Slettet 4927

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af Slettet 4927 » 20 okt 2013 19:59

Det var ikke nødvendigt. Og den kører udmærket med fabriksjusteringer sammen med solvarme.

nemocharley

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af nemocharley » 20 okt 2013 20:34

hvor mange af de her fyr er der egentlig solgt i dk? og er de godkendt til klasse 5? og har de noget med kostrzewa at gøre?

spørger af almen interesse ingen skjult dagsorden herfra.

Slettet 4927

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af Slettet 4927 » 20 okt 2013 20:47

Det vil jeg ikke svare på. En del. :-). Naturligvis ellers er det strafbart at sælge uden den godkendelse. Ja. Fabrikken designer og fremstiller Kostrzewa's produkter. Klstrzewa er blevet til ren handelsfirma med producent facade.

nemocharley

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af nemocharley » 20 okt 2013 20:56

okay - ja jeg synes jo at den overfladisk set minder lidt om den grønne compact bio fra kostrzewa som fåes i 10-20kw - det du skriver om kostrzewa kommer virkelig bag på mig, de har jo en alen lang produkt linje.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Godt råd Og en lille histrorie

Indlæg af Hjemme teori » 21 okt 2013 09:02

Godt nok trist tone i et par af indlæggende.

Men det undrer mig at først er skorstenen problemet siden pillerne. Vi er vist tilbage til at noget ansvarsforflygtigelse.

Hvis ens skorsten nok ikke er god nok og man kun må bruge TCP piller fra Danish Agro.

Jeg påtager mig gerne selv at finde en løsning, hvis jeg får købt nogle "lorte" piller men resten er volapyk. Derfor er vi jo også mange som enten vil prøve pillen først eller køber noget vi kender af en forhandler vi stoler på. Også selvom det koster lidt ekstra.
Mvh. Sophus


Besvar