Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilke konsekvenser af manglende Nettomålerordning?

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Karmdal
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 156
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Geografisk sted: Ringsted

Indlægaf Karmdal » 04 okt 2012 14:19

Hej

Velvidende at ingen endnu ved om der kommer en evt ændring af den nuværende Nettomålerordning, så jeg er lidt nysgerrig efter et bud fra dette forum på hvilke konsekvenser det kunne få i fremtiden såfremt Nettomålerordningen bortfalder.

Hvis man forestiller sig at det ikke længere er muligt at sælge strøm til det offentlige net, ville jeg så er begrænset til kun at have "gratis" strøm fra mit kommende anlæg sålænge mit anlæg producerer strøm, altså i dagtimerne? Normalt bruger man jo det meste strøm om aftenen når man er kommet hjem fra arbejde, og når vaskemaskiner, tørretumbler, TV, laptop, lamper og jordvarmepumpe kører.

Hvad er jeres (helt uforpligtende) tanker om konsekvensen af bortfald af Nettomålerordningen?

Søren

Brugeravatar
Dinsol
Stoker III
Stoker III
Mit fyr: Multistoker 20 kw / solceller 7050 kwp
Areal: 200
Brændsel: savsmuld / korn / flis
Fremviser gerne i postnummer: 5580
Geografisk sted: Vestfyn
Kontakt:

Indlægaf Dinsol » 04 okt 2012 16:48

salg på markedspris
Nu med nissan leaf el-bil http://nissan-leaf.dinsol.dk/#home
4 stk panasonic varmepumper
Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp 40 m2 solcelle anlæg Deger Tracker 5000 nt
30 stk solcelle Paneler sanyo Hit-N235Se10. 30 stk Solar Edge Optimizer boxe.
8 kw 3 faset Solar Edge inverter .

Rasmus Jensen
Stoker XII
Stoker XII
Mit fyr: Ikke udfyldt
Givet likes: 1 gang

Indlægaf Rasmus Jensen » 04 okt 2012 23:35

Kombination af stort batteri og skift til el nettet nå anlægget i vinter månederne ikke kan lever nok strøm.
Eller - Eget minikraftværk der køre på raps olie, som man presser når man har strømmen om sommeren (bor på landet, nok ikke en mulighed for by folket), og i øvrigt bruger overskuds varmen fra presse processen til at lave varme.

konsekvensen af bortfald af Nettomålerordningen? - Stort fald i salget af solcelle anlæg = arbejdsløshed = mindre indtægt i moms (pt ca 20.000 pr. 6kw anlæg) = ingen skatte indtægt fra de folk som nu er arbejdsløse, men derimod udgift.

Som det er i dag er det først efter 5 år man kan snakke om at staten "går glip" af indtægter, pr solgte anlæg.
Det næste bliver vel at vi skal beskattes hvis vi spare på strømmen der hjemme....
Solcelleanlæg: Idriftsat den 25.07.2012
30 stk ZN-Shine 265W Gallium Inverter Danfoss 12,5K PRO+
http://clxportal.danfoss.com/index.php? ... 3&end=TRUE

Tilbage til "Solceller Generelt"