Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

fuck.....vandhane

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 4 gange

fuck.....vandhane

Indlægaf thoken » 02 okt 2012 09:42

Hej!
Hos mine "gamle" forældre har jeg udskiftet køkken vandhanen utallige gange.Der går ca. et halvt til et helt år, så er den gal igen. Min mor ringer: vandhanen er begyndt at dryppe, kan du ikke kigge på det?.
Som den pligtopfyldende søn jeg er, så ordner jeg den selvfølgelig. Men det undrer mig hvorfor den ikke holder længere?
I starten satte jeg bare de billige fra jem og fix på. De støjer en del(for små boringer?), men til sidst blev jeg træt af at udskifte dem, og tænkte: et bedre blandingsbatteri må løse problemet! Så satte jeg en Damixa Titan på. Den har jeg selv hjemme i mit køkken, og den er ok. Men hos mine forældre gik det som sædvanligt, under 1 år så begyndte den at dryppe. :|
Nu har jeg lige bestilt nye reguleringsenheder til den(spindler). Men hvorfor helvede bliver lortet utæt?????
Det skal lige siges at de behandler den pænt, og det er ikke meget den bliver utæt(5-10 dryp i timen). Men hun har jo ret den gamle, den er utæt!
Skal lige nævnes at jeg også satte en Damixa Titan på i deres bryggers og den har holdt et par år nu uden problem, men der er jo heller ikke samme forbrug som i deres køkken.

Er der nogen der har oplevet lignende?

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw, keramisk eltænder fra q-pro, chip 6.78, kompressorrens, vejrkompensering, vvb-prioritering (Metro 110l), metal bestos skorsten, røg temp 80, trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.

levi

fuck.....vandhane

Indlægaf levi » 02 okt 2012 09:46

thoken » 02 Oct 2012, 09:42 skrev:Hej!
Hos mine "gamle" forældre har jeg udskiftet køkken vandhanen utallige gange.Der går ca. et halvt til et helt år, så er den gal igen. Min mor ringer: vandhanen er begyndt at dryppe, kan du ikke kigge på det?.
Som den pligtopfyldende søn jeg er, så ordner jeg den selvfølgelig. Men det undrer mig hvorfor den ikke holder længere?
I starten satte jeg bare de billige fra jem og fix på. De støjer en del(for små boringer?), men til sidst blev jeg træt af at udskifte dem, og tænkte: et bedre blandingsbatteri må løse problemet! Så satte jeg en Damixa Titan på. Den har jeg selv hjemme i mit køkken, og den er ok. Men hos mine forældre gik det som sædvanligt, under 1 år så begyndte den at dryppe. :|
Nu har jeg lige bestilt nye reguleringsenheder til den(spindler). Men hvorfor helvede bliver lortet utæt?????
Det skal lige siges at de behandler den pænt, og det er ikke meget den bliver utæt(5-10 dryp i timen). Men hun har jo ret den gamle, den er utæt!
Skal lige nævnes at jeg også satte en Damixa Titan på i deres bryggers og den har holdt et par år nu uden problem, men der er jo heller ikke samme forbrug som i deres køkken.

Er der nogen der har oplevet lignende?

Mvh thoken

Damixa er ikke kvalitet længere hvis du spørger mig - jeg syntes generelt der er alt for mange problemer med dem ift. Grohe eller Oras, - men det er vist irrelevant i denne tråd.

Jeg tror det er sikkerhedsventilen der har sat sig fast så trykket i anlægget bliver for højt hvilket slider ekstra på vandhanen, - især den der bliver brugt ofte.

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 43 gange

fuck.....vandhane

Indlægaf Brandsen » 02 okt 2012 10:01

Halløj i forum,

Jeg har selv et gammelt hus, med deraf følgende gamle rør, og det giver ofte lidt 'skaller' af rust og kalk,
der ender i perkolatoren på vandhanen, men somme tider kan de blive klemt fast i pakningen, når
man lukker for vandhanen, med deraf følgede kortere levetid og dryppende haner til følge.

Så du kan lige kontrollere ved at tage perkolatorerne af, og hvis der ofte ligger 'materiale' i dem,
så er ovenstående sikkert dit problem.

martin dalby 1978
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Scotte Blackstar 10 kw
Areal: 140
Fremviser gerne i postnummer: 8620
Geografisk sted: Nørskovlund (10 km nord for Silkeborg)

fuck.....vandhane

Indlægaf martin dalby 1978 » 02 okt 2012 13:46

har selv en billig jem og fix der har holdt i over 4 år nu...drypper aldrig,er jo også med keramisk pakning (så troede jeg faktisk de var drypfri)

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Mit fyr: Ecotech Laura air plus
Areal: 155
Brændsel: Piller/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 10
Årligt forbrug: 2,5
Modtaget likes: 2 gange

fuck.....vandhane

Indlægaf BWJ » 02 okt 2012 16:18

Ku det tænkes at de har egen boring ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
Dunas
Stoker X
Stoker X
Mit fyr: Woody 6.67 BS kedel m. 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7321
Årligt forbrug: ca. 4-5 tons
Geografisk sted: 7321 Gadbjerg
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 6 gange

fuck.....vandhane

Indlægaf Dunas » 02 okt 2012 16:34

Har du prøvet med: et-grebs blandingsbatteri de er normalt drypfri. Ved ikke om du kun har brugt to grebsblandingsbatteri. Men vil dog sige, at et grebs kan også dryppe, men de holder meget længere end to-grebs.

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 4 gange

fuck.....vandhane

Indlægaf thoken » 02 okt 2012 20:21

Hej.
Jeg har prøvet med 1 grebs, blev også utæt.
De har ikke egen boring.
Der er ikke noget videre snavs i perlatoren.

Men måske sikkerhedsventilen som Levi var inde på??

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw, keramisk eltænder fra q-pro, chip 6.78, kompressorrens, vejrkompensering, vvb-prioritering (Metro 110l), metal bestos skorsten, røg temp 80, trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Kontakt:

fuck.....vandhane

Indlægaf Fer » 02 okt 2012 21:36

Hvis det er skidt der er problemet, kunne man sætte en skidt samler på vandet før hanen!
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Tilbage til "Huset"