Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Termofejl R15

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Hamsh
Stoker I
Stoker I

Termofejl R15

Indlægaf Hamsh » 22 sep 2012 08:47

Hej

Jeg har en R15 fra 2008, den melder konstant termofejl på motor på fremføringssneglen! hvad nogen der ved hvad der sker?.

Har prøvet følgende :| :

Justeret snegl så den står så godt som 100% lige.
Demonteret motor fra snegl, taget strøm fra osv. prøvet at tvangskører snegl via. styring... det virker.

Ændret DI2 fra termofejl til ikke i brug, gemt opsætningen, strøm fra koblet, strøm til koblet....med resultat at det virker dog er sikkerheden frakoblet :( .

Generelt mangler jeg noget omkring opsætning af sikkerhedsudstyr til forskellige indgange,jeg tænker på digital indgange/analoge: føler for stokerrør, låg kontakt, termo relæ motor, og hvad der ellers er relevant.

Er der desuden nogen der kan hjælpe med en prøvningsattest på R15---- kan sendes til hacam@bbsyd.dk

En liste som flunk i tidernes morgen lavede....måske revideret ville være super icon_cheesygrin.gif

Tak for et godt forrum med mange seriøse & kompetente folk :-)

og i øvrigt tak til Karsten fra Liagro :-) ved godt det er lukket :roll: for den gode service jeg fik i 2008 da jeg købte anlægget :great:

Data:

Bennekov R15 - 2009.... montret i 2009.....Gårdbrand...fyret blev reddet......geninstalleret i 2012....

mgmone
Stoker X
Stoker X
Modtaget likes: 11 gange

Termofejl R15

Indlægaf mgmone » 22 sep 2012 09:28

Hej
Den skal først melde varm motor ved 80 grader, hvis motoren ikke er i nærheden af 80 grader, er det en elektrisk fejl. En 2008 kører med Lenz motor som skal være blokeret med konstant spænding for at nå 80 grader, det første jeg vil tjekke er stik forbindelsen bag på fyret (motor stik sidder lige under røgrør) hvis der er rendt lidt sod ned med slukket fyr kan forbindelse være irret. ellers kan det være termo kontakt i motor.

Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM Boilers
http://www.mgm-pillefyr.dk
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Hamsh
Stoker I
Stoker I

Termofejl R15

Indlægaf Hamsh » 22 sep 2012 10:07

Hej Karsten