Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KL2 Stoker drypper vand i magasin

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
mtr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 sep 2012 22:54

KL2 Stoker drypper vand i magasin

Indlæg af mtr » 15 sep 2012 23:06

For ca 4 år siden købte vi et KL Stoker fyr (blåt) gennem VVS 'Eksperten'. Desværre har der stort set fra start af kun været problemer med fyret. Det har altid afgivet en del røg, og vi har opdaget at brandsluknings systemet konstant drypper vand ind i magasinet, så vi derfor fyrer med våde piller. Vi har fået skiftet ventilen, hvilket ikke hjælper. Vi har heller ikke haft held til at finde nogle lokale VVS'ere, som har forstand på denne type fyr. Nu er fyret desværre helt 'dødt', efter det forleden lukkede en hel 'syndflod' af vand ud gennem magasinet, og vandet fortsatte ned i de elektriske dele.

VVS 'eksperten' har ikke kunnet give os brugbare råd undervejs, og efter at have læst de indlæg der er her på siden, har vi mest lyst til at opgive fyret. Det er selvfølgeligt bare rigtig ærgerligt, idet vi så må opvarme vores hus ved hjælp af el:-(

Hvis der er nogle af jer der kan komme med et råd, vil vi være utroligt taknemmelige.

Det kan desuden tilføjes at vi på ingen måde har en 'handy-man' gemt i maven, så vi kan ikke selv reperere noget -desværre - men har i et råd vi kan sende videre til fagfolk, er det nok det eneste håb for at få fyret op at køre...


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

KL2 Stoker drypper vand i magasin

Indlæg af Flammen » 15 sep 2012 23:46

det vil være til stor hjælp, hvis du skriver din lokation i din brugerprofil.

når du ikke er handyman, vil du måske ikke få meget ud af gode råd og triks. men der bor måske en i dit lokalområde herinde, som har haft kampene og fundet løsningen, som måske vil guide dig igennem, så det fungerer fornuftigt.

ps. velkommen til

mtr
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 sep 2012 22:54

KL2 Stoker drypper vand i magasin

Indlæg af mtr » 16 sep 2012 00:13

Tak for velkomsten og dit svar:-)

Jeg bor i Vestjylland nær ved byen Varde.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

KL2 Stoker drypper vand i magasin

Indlæg af Bigfoot » 16 sep 2012 10:01

Jamen hvor i området... jeg har jo rodet en del med de KL'ere....

Og jeg bor udenfor varde, nærmere betegnet Roust.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

KL2 Stoker drypper vand i magasin

Indlæg af bioservice » 16 sep 2012 13:08

de blå Kl´er også kaldet Goliath er kendetegnet ved at der ikke er et særligt langt rør imellem silo og hærd, hvis du ikke har ordentlig sug i skorstenen eller der ikke er ordentlig forbrænding i hærden, så vandrer varmen i metallet, da tilbagebrandsføleren sidder temmelig tæt på kedlen, så kan den blive aktiveret lige nok til at fjederen i brændslukningen bliver aktiveret en smule, det gør så at der drypper vand ind i pillerne, kontroller evt dit skorstenstræk, og læg mærke til om alle røgrør er renset, jeg har oplevet flere der ikke har lagt mærke til at der er røgrør inde bag ved den klokke der ligger oven på røgrørene..
du kan evt, se om kobberføleren til brandslukningen kan skubbes længere tilbage på føderøret..
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.


Besvar