Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Usædvanligt startproblem!

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: TB-mini på Salamander kedel
Areal: 300
Brændsel: TP
Årligt forbrug: 9 t
Geografisk sted: Nordvestsjælland

Usædvanligt startproblem!

Indlægaf ktm » 11 aug 2012 09:24

Det handler om en Land Rover Discovery 1998 V8 3,9.
Den kan ikke starte om morgenen med motorhjelmen lukket!! Lige så snart jeg åbner hjelmen, springer motoren igang. Når den har gået et øjeblik kan jeg stille og forsigtigt lukke hjelmen, men motoren går tydeligvis dårligt i en periode.
Det betyder ikke noget om jeg med fingrene trykker på kontakten til tyverisikringen unde hjelmen, når motoren står i tomgang.
Jeg har lagt en "snydeledning" ind på tændigslåsen plus, den gule, til spolens +, idet plussen fra systemet jævnligt forsvinder under startforsøg.
Jeg har skiftet tændspole, tændingmodul, tændkabler, fordelerdæksel, tændrør, bundstykke i tændingslås, benzinpumpe som nu virker hver gang.
Når den har været varm, starter den udmærket resten af dagen og kører uproblematisk :shock: :shock:

Er vi ude i noget overnaturligt?
mvh
ktm


Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4286
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Usædvanligt startproblem!

Indlægaf Bigfoot » 11 aug 2012 09:29

og hjelmen trykker ikke ned på noget sart???? et batteri, nogle kabler, et eller andet i den stil???

eller er der en kortslutning et sted, i hjelmkontakten, hvis den da har sådan en.
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 7794
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 170+60værksted+60del
Brændsel: grogodt piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-40
Årligt forbrug: ca 5
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Usædvanligt startproblem!

Indlægaf thy » 11 aug 2012 12:30

lyder som om kablet til tændspole og til rotordæksel måske er dårlig og gnist kunne måske springe til stel et sted når hjælm mueligvis trykker kabel et sted hen eller kontakt direkte til hjælm.. om morgen kan fugt give betydelig dårliger betingelser for fugt kan trække strømen fra defekte tændkabler...

men kan nemt være noget andet..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
Baxi 1,5 350l 170m2 plaseret i 120m2værksted/periodisk opvarmet
30m 3/4rør + 20m fjernvarmerør Trækstabilisator 5,10m isokern ø 20
http://thy.sensor.stokerbot.dk

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: TB-mini på Salamander kedel
Areal: 300
Brændsel: TP
Årligt forbrug: 9 t
Geografisk sted: Nordvestsjælland

Usædvanligt startproblem!

Indlægaf ktm » 11 aug 2012 17:10

Næh, selv om den står tørt og godt inden for, laver den stuntet-
Bare hjelmen er åben under første start spiller det. Så kan den lukkes stille og roligt.
Har lige været til auktionsgennemgng på Ålholm, hvor den stod i 9 timer, men startede problemfrit omgående.
Men i morgen tidlig, vil den 100% sikkert ikke starte igen.

Jeg er mystificeret :cry: new9 new4 :sos:
mvh
ktm

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Usædvanligt startproblem!

Indlægaf abn » 11 aug 2012 17:20

Nu er jeg ikke mekaniker og kender ikke denne bil, men gætter bare. Har den noget luftindtag eller lignende i motorhjelmen som kan være lidt tilstoppet?
Mvh Anders


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4468
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

Usædvanligt startproblem!

Indlægaf Landlyst » 11 aug 2012 21:35

abn » 11 Aug 2012, 17:20 skrev:Nu er jeg ikke mekaniker og kender ikke denne bil, men gætter bare. Har den noget luftindtag eller lignende i motorhjelmen som kan være lidt tilstoppet?


icon_cheesygrin.gif Nu sagde du det selv... icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Men luft mangel er størst problem ved højere omdrejninger... :great:

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: TB-mini på Salamander kedel
Areal: 300
Brændsel: TP
Årligt forbrug: 9 t
Geografisk sted: Nordvestsjælland

Usædvanligt startproblem!

Indlægaf ktm » 11 aug 2012 22:24

Problemet er, at den kører fint, når først den accepterer at hjelmen er lukket.
Det er kun ifm første opstart om morgenen-
Det er til at blive idiot af, hvis man ikke er det i forvejen.
Det er nok en åndemaner jeg har brug for.
mvh
ktm

Brugeravatar
Grevens
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 558
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 6 gange

Usædvanligt startproblem!

Indlægaf Grevens » 11 aug 2012 23:03

- én eller anden lille ledning der næsten er gnavet over som kommer i cambolage med lukketøjet inde under et hemmeligt sted ... ... eller den mangler en lille my-stelforbindelse ved koldstart... og trækker den baglæns gennem hængsel, når det er åbnet der hvor den ikke er slidt så meget ... prøv evt et ekstra stelkabel mellem klap og motor, og et drys havsalt over højre skulder ....

- ét opklarende spørgsmål ? ... virker hornet ? med og uden klap åben ... med og uden kold-motor kørende .. ??
...

Brugeravatar
ktm
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10 jan 2007 10:29
Mit fyr: TB-mini på Salamander kedel
Areal: 300
Brændsel: TP
Årligt forbrug: 9 t
Geografisk sted: Nordvestsjælland

Usædvanligt startproblem!

Indlægaf ktm » 12 aug 2012 07:44

Det med ekstra stelforbindelser hist og her giver mening for mig. Det skal prøves.
Pga af manglende ratkontakt, er rattes kontakter sat midlertidigt ud af drift, og dermed hornet. Den skulle komme i næste uge.
mvh
ktm



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster