Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Det der nye scotte...

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Æblebjerg
Stoker VII
Stoker VII
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals

Det der nye scotte...

Indlægaf Æblebjerg » 30 jun 2012 16:34

Interface er et fantastisk godt stykke legetøj, som man kan gå mange gode timer til at gå med at studere og afprøve forskellige indstillinger. Nu hvor jeg har fået god føling med det forskellige justeringsmuligheder bruger jeg det ikke rigtig mere, men i starten var det en MEGET stor hjælp til at få det til at køre optimalt. Kan klart anbefales!
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer

Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Det der nye scotte...

Indlægaf Scotte Kim » 02 jul 2012 22:14

Det kan være at den styreenhed som åbner/lukker for de 3 gulvkredse allerede kan lukke/åbne for en kreds og dermed har du allerede din termostatstyring. Det er jo bedre at det er kredsene til gulvvarmen der styrer frem for den "eksterne" termostat. Kan du følge mig?

Hvis det skal køre 100% autopilot så må kompressorrens og iltstyring vel være godt men unødvendigt hvis man selv holder lidt øje med forbrug og sod mv. Det kan hun vel ikke?

Brugeravatar
sørenh
Stoker II
Stoker II
Mit fyr: Scotte opop 20kW
Areal: 230 kvm
Brændsel: Ystad 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: ca. 45 kg
Årligt forbrug: ca. 9 ton

Det der nye scotte...

Indlægaf sørenh » 25 jul 2012 16:06

Hej.. Jeg startede med at kører på ur, hvilket gav den varme der skulle til. Satte to tider, start kl. 01:00-06:00 og 13:00-18:00. Meeen syntes at det kunne gøres smartere, da fyret ikke kendte husets behov!! Derfor investerede jeg i en udetemp. føler og en trådløs rum termostat og droppede ur funktionen. rumtemp sat til 22 grader og udetemp. sat til 14 grader for sommerstop. Det har sparet mig på pillekontoen!! Det næste bliver så en akku tank, da jeg tror på en yderligere besparelse?
Det var mine erfaringer :o)

Citat af A.J.P Tayler - Hvis mennesker skal respektere hinanden for, hvad de er, må de holde op med respektere hinanden for, hvad de har.

kasper
Stoker III
Stoker III
Mit fyr: Ikke udfyldt

Det der nye scotte...

Indlægaf kasper » 06 sep 2012 09:09

Takker indtil videre for de mange svar :great: Det blev til en woddy, den er så ikke kommet endnu, men jeg dukker nok op med flere spørgsmål når engang jeg skal have det koblet til.

Tilbage til "Scotte Pillefyr"