Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

baxi 1,5 kan ikke trække snegl

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
Jan_Al
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 486
Tilmeldt: 09 okt 2008 19:54
Mit fyr: KSM 175-13
Areal: 154
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Dagligt forbrug: ca. 20Kg.
Årligt forbrug: Sæson 09/10= 6,4T
Geografisk sted: Als, Sønderjylland
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 7 gange

baxi 1,5 kan ikke trække snegl

Indlæg af Jan_Al » 14 apr 2012 16:25

Det lyder som om at du en dårlig forbindelse på den ene fase. Hvis fyret er tilsluttet via et stik, så tag det ud og start med at tjekke hver eneste ledning på hele fyret om den sidder løs ved at trække i den.


Brugeravatar
Flyball
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 693
Tilmeldt: 11 aug 2009 19:00
Mit fyr: Panasonic luft/vand VP
Areal: 325 m2 + 70 m2
Brændsel: El
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: Midtsjælland
Modtaget likes: 25 gange

baxi 1,5 kan ikke trække snegl

Indlæg af Flyball » 14 apr 2012 16:29

flemse » 14 Apr 2012, 14:43 skrev:Har målt alt er som det skal,alle 3 faser er som de skal være
ser sgu lidt mærkeligt ud har hverken fundet det ene eller andet i magasinet eller herden men har kørt siden i går aftes
Måske er skruen blevet "spist" af fyret, du finder ud af det :)


:great:
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !

Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

baxi 1,5 kan ikke trække snegl

Indlæg af Vangsgaard » 14 apr 2012 18:46

Måske din tilbagebrandsikring drypper efter evt. udløsning så du har fugtige piller som svulmer op = sneglen sætter sig fast. Det kan være svært at se, men prøv og tjekke en ekstra gang om det ikke er problemet

flemse
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 17 apr 2011 18:15
Mit fyr: Baxi 1,5 350 med iltstyring +TS
Areal: 240 m2 + 120 m2 værk
Brændsel: Lava 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 5 Tons
Geografisk sted: Vejen sydjylland
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 1 gang

baxi 1,5 kan ikke trække snegl

Indlæg af flemse » 30 maj 2012 20:47

Så er fejlen fundet
Madam Baxi har ellers kørt uden vrøvl siden midt i april, men begyndte igen med at sneglemotoren stod og brummede uden at køre piller ind.
Ringede til Baxi og snakkede med dem om det men de mente at det var indstillingerne det var galt med.( Thy instillinger).hvilket jo ikke har ret meget med sneglemotoren at gøre. Baxi mente jeg skulle ændre min snegletid fra 0,4 i lav og 1,0 ihøj til 1,7 i høj og lav
De mente ikke fyret kunne køre med så lave snegletider,hvortil jeg svarede at fyret faktisk aldrig gik i pause og var pæn grå indvendig
de mente dog at fyret skulle gå i pause og hvis man kørte sommerfyring måtte man acceptere glanssod
Så måtte vi jo selv igang de, ville ikke køre ud når jeg ikke ville ændre til fabriksindstillingerne
Det var en løs ledning i motorværnet
Kører stadig med Thy indstillinger og det bliver vi sgu ved med, Baxien er stadig pæn indvendig selv her i sommervarmen

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

baxi 1,5 kan ikke trække snegl

Indlæg af thy » 31 maj 2012 00:00

flemse » 30 May 2012, 20:47 skrev:Så er fejlen fundet
Madam Baxi har ellers kørt uden vrøvl siden midt i april, men begyndte igen med at sneglemotoren stod og brummede uden at køre piller ind.
Ringede til Baxi og snakkede med dem om det men de mente at det var indstillingerne det var galt med.( Thy instillinger).hvilket jo ikke har ret meget med sneglemotoren at gøre. Baxi mente jeg skulle ændre min snegletid fra 0,4 i lav og 1,0 ihøj til 1,7 i høj og lav
De mente ikke fyret kunne køre med så lave snegletider,hvortil jeg svarede at fyret faktisk aldrig gik i pause og var pæn grå indvendig
de mente dog at fyret skulle gå i pause og hvis man kørte sommerfyring måtte man acceptere glanssod
Så måtte vi jo selv igang de, ville ikke køre ud når jeg ikke ville ændre til fabriksindstillingerne
Det var en løs ledning i motorværnet
Kører stadig med Thy indstillinger og det bliver vi sgu ved med, Baxien er stadig pæn indvendig selv her i sommervarmen

tak for løsning...

ps.. lidt mystisk at en 2,5er så kan tåle at køre med 0,3 og 0,5 :D :shock: :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

baxi 1,5 kan ikke trække snegl

Indlæg af Ollii » 31 maj 2012 02:07

flemse » 30 May 2012, 20:47 skrev:Så er fejlen fundet
Madam Baxi har ellers kørt uden vrøvl siden midt i april, men begyndte igen med at sneglemotoren stod og brummede uden at køre piller ind.
Ringede til Baxi og snakkede med dem om det men de mente at det var indstillingerne det var galt med.( Thy instillinger).hvilket jo ikke har ret meget med sneglemotoren at gøre. Baxi mente jeg skulle ændre min snegletid fra 0,4 i lav og 1,0 ihøj til 1,7 i høj og lav
De mente ikke fyret kunne køre med så lave snegletider,hvortil jeg svarede at fyret faktisk aldrig gik i pause og var pæn grå indvendig
de mente dog at fyret skulle gå i pause og hvis man kørte sommerfyring måtte man acceptere glanssod
Så måtte vi jo selv igang de, ville ikke køre ud når jeg ikke ville ændre til fabriksindstillingerne
Det var en løs ledning i motorværnet
Kører stadig med Thy indstillinger og det bliver vi sgu ved med, Baxien er stadig pæn indvendig selv her i sommervarmen
Det vil sige at baxi ikke mener thy kan indstille en baxi? :-o de har vist meget at lære. ;-)
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

flemse
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 84
Tilmeldt: 17 apr 2011 18:15
Mit fyr: Baxi 1,5 350 med iltstyring +TS
Areal: 240 m2 + 120 m2 værk
Brændsel: Lava 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 5 Tons
Geografisk sted: Vejen sydjylland
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 1 gang

baxi 1,5 kan ikke trække snegl

Indlæg af flemse » 31 maj 2012 05:31

Ja Baxi har sgu meget at lære
De laver et rigtig godt produkt men de aner ikke en pind om hvordan fyret skal køre
Ingen tvivl om at Thy har fat i det rigtige
Jeg har sat min ned på 0,3 i lav, det kører den også fint med, så kan den vist heller ikke presses mere


Besvar