Hej Stoker-nørder
Jeg går med planer om at lave automatisk på fyldning på mit fyr (Passat C2-400).
Skal man købe en cellesluse hos Passat (http://passat.dk/UserFiles/File/C1-C4/A ... _C1-C4.pdf) eller kan jeg nøjes med og lave et spjæld (eller to) som jeg åbner manuelt og så tænder for sneglen?
Fyrret er ikke forberedt til automatisk på fyldning. må jeg selv svejse et rør på til det?
Info:
Lofthøjen er 190cm, så en evt. cellesluse vil blive placeret over vælvingerne.
Fyret stå i værkstedet, som er en seperat bygning.
Bygning er ikke brandforsikret.
Automatisk påfyldning
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
-
- Stoker I
- 12
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 19 jun 2011 11:23
- Mit fyr: Passat C2 svvingarm 400L
- Areal: 100
- Brændsel: rapsafrens, rapspiller, fritureolie
- Fremviser gerne i postnummer: 9320
- Dagligt forbrug: ca. 3m3 pr. 14 dage
- Geografisk sted: Hjallerup
- Kontakt:
- frølårsraketten
- Stoker VII
- 14
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
- Mit fyr: Aduro H1
- Areal: 109 m²
- Brændsel: piller fra Helenemøllen
- Fremviser gerne i postnummer: 5600
- Geografisk sted: Sydfyn
- Kontakt:
Automatisk påfyldning
Hej
Min skorstensfejer har givet mig lov til at fylde pillesiloen fra loftet gennem to manuelt betjente spjæld med min. 50cm mellem spjældene.
Men spørg din egen skorstensfejer, da de ikke alle læser reglerne på samme måde...
Min skorstensfejer har givet mig lov til at fylde pillesiloen fra loftet gennem to manuelt betjente spjæld med min. 50cm mellem spjældene.
Men spørg din egen skorstensfejer, da de ikke alle læser reglerne på samme måde...
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1