Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bilforsikringer

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV

Bilforsikringer

Indlægaf Albert » 26 feb 2012 10:37

Har i styr på hvad jeres bilforsikringer egentlig dækker :mafia:

Jeg fik et mindre chok forleden,da jeg i en ledig stund gav mig til at nærlæse mine forsikringspolicer,især det med meget små bogstaver, på bilerne,de ligger alle i Alm.Brand.(Men nok ikke meget længere)
Man går i den tro at hvis uheldet er ude,er alle i bilen dækket af forsikringen,men det viser sig sq at det kun er føreren der er dækket :shock:

Jeg tog en rundringning til forskellige selskaber,for at høre hvordan det forholdt sig med den del af dækningen,og der er faktisk kun et par selskaber der dækker alle i bilen,og de er på trods af det,ikke i den dyreste ende.

Et andet problem er dækning af fører og passagerer i andre biler,hvis man forårsager en ulykke,de er heller ikke dækket i ret mange selskaber,så alt i alt kan man hvis uheldet er ude blive præsenteret for en gevaldig regning.

En anden ting jeg faldt over var hærværk på køretøjerne,der er det heller ikke alle selskaber der dækker,der er kun et par selskaber der dækker uden vrøvl,andre dækker hvis man kender gerningsmanden,og nogen hvis der er tale om seriehærværk,dvs.mindst tre køretøjer på samme sted :(

Har man et nyere køretøj viser det sig at de fleste selskaber erstatter køretøjet med nyt,hvis det er skadet mere end 50 % af nyværdi det første år,men herefter bruger de fleste selskaber aktuelle handelsværdi,som grundlag for erstatning,et enkelt selskab udbetaler nyværdi i op til tre år,fra første reg. år,og et par selskaber i op til to år fra første reg.år.

Så det er måske en god ide lige at kigge forsikringerne igennem,måske betales der præmie for ingenting. new4

disko13
Stoker I
Stoker I

Bilforsikringer

Indlægaf disko13 » 26 feb 2012 10:58

Hej.
Har du læst Søndagsavisen, gratisnummer, der er en sammenligning af selskaber, men ikke hvad de dækker,men så kan man jo kontakte dem.
mvh
disko13

Tilbage til "Fri debat"