Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mange problemer med Baxi MG+ 15

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
nemocharley

Indlægaf nemocharley » 09 mar 2015 19:37

Producerede de egentlig selv Multiheaten? Novo pellet og tpk er fra udlandet - jeg ved ikke med MGérne?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 170+60værksted+60del
Brændsel: grogodt piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-40
Årligt forbrug: ca 5
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Indlægaf thy » 09 mar 2015 19:56

nemocharley skrev:Producerede de egentlig selv Multiheaten? Novo pellet og tpk er fra udlandet - jeg ved ikke med MGérne?

ja det gjorde de,og sidst i Tyrkiet eller hvad det hed.. for dem
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
Baxi 1,5 350l 170m2 plaseret i 120m2værksted/periodisk opvarmet
30m 3/4rør + 20m fjernvarmerør Trækstabilisator 5,10m isokern ø 20
http://thy.sensor.stokerbot.dk

cyberimport
Stoker I
Stoker I
Mit fyr: Baxi mg15+
Areal: 300
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9440
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Åbybro
Kontakt:

Re: Mange problemer med Baxi MG+ 15

Indlægaf cyberimport » 11 okt 2016 16:18

thomas1956 skrev:Jeg synes du skal gå hårdt til Baxi!
Jeg - og en anden kunde på Bornholm, har begge fået leveret en Baxi MG 15+ i maj 2011. Begge kedler har kørt helt elendigt.
Se længere tilbage i tråden....
Vi har fået skiftet luftkasser adskillige gange (de har været brændt totalt i stykker), jeg har fået skiftet printkort, moduler og software mm flere gange. Intet har hjulpet!
Kedlen har mildest talt kørt af h. til - uanset indstillinger!
Vi har som dig haft utallige besøg af montør fra Baxi - uden et tilfredsstillende resultat.
Vi har begge haft den samme installatør, der har været utrolig hjælpsom i processen, men også har været noget træt af Baxi i denne sag.
Jeg har i en periode dagligt sendt driftdata direkte til Baxi, så de kunne følge med i hvordan kedlen fungerede (eller rettere - IKKE fungerede).

Sagen er endt med at vi begge har fået Baxi til at ombytte MG 15+ kedlen til en Baxi TPK 24 kedel med Scandpell brænder. Jeg har desuden fået lidt penge retur, da TPK kedlen er billigere end MG 15+ kedlen.
Begge vores TPK kedler fungerer fornuftigt / til forskel fra MG15+ eren, der har været en ren katastrofe. Jeg har dog en smule knas med at pillebrænderen ind i mellem melder om fejl på sneglkredsløb, uden at der ser ud til at være noget i vejen i øvrigt.

Som sagt synes jeg ikke du skal finde dig i den behandling fra Baxi. En kedel til den pris (og vel i øvrigt uanset pris) SKAL bare fungere. Alt andet er totalt uacceptabelt. Så det er nok en god ide at slæbe dem i retten

Hej Thomas1956
Jeg har stadig problemer med BAXI, hvilken installatør brugte du ??, vil du ikke lige skrive en email til mig MVH klaus. klaus@cyberimport.dk
Klaus Kirkegaard
Baxi mg15+ 300 m2 bolig / Lager forbrug 8 tons træpiller pr. år.
http://www.cyberimport.dk

Tilbage til "Baxi Stoker"