Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hjælp lige mig....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4469
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

hjælp lige mig....

Indlæg af Landlyst » 01 maj 2012 19:08

Bigfoot » 01 May 2012, 06:07 skrev: det er ikke en dyt med de nye regler der afgør det... De nye regler er blot at smider du en 7-akslen på vogntoget, må du veje 54 tons.

I dit tilfælde, er forakseltype, boggietype, og især akselafstand, chassishøjde og længde, det som afgør det. Og der mener jeg banditten ligger begravet til hvorfor den kun er 24 tons. Og som jeg sagde førhen.... der er ingen ide i at nedveje en lastbil, du har ingen besparelse overhovedet, i forhold til ved personbiler.

Arh det er vi ikke helt enige om....

http://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Side ... biler.aspx F.eks.

tidligere var 3 akslede max 24 tons nu er de på 26 tons.. Selv den gamle volvo var da blevet sat op til 26... Bygma MAN'en fik samme tur...


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4469
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

hjælp lige mig....

Indlæg af Landlyst » 26 maj 2012 20:33

Hey Bigfoot, nu er volvo'en på 26 tons

Det der ændres er totalvægten til 26T og boggietrykket til 19 tons... :great:

Besvar