Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstilling af Attack25kw m. 1000 l. akku?

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Attack25kw
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 03 feb 2012 19:48

Indstilling af Attack25kw m. 1000 l. akku?

Indlæg af Attack25kw » 07 feb 2012 19:21

Hej igen.

Tak for alle de gode råd. Jeg var ved og gå helt i spåner over mit problem. :)

Jeg prøvede og skrue spjældet helt ned på ca. 5 mm. Men det var altså for lidt og fyret gik ud. Jeg har gået lidt og tænkt på, hvorfor det pludselig er begyndt og gå sådan amok. Den eneste forklaring jeg kan finde på er, at jeg gik over til at fyre med poppel der havde ligget tørt i 3 år. Det brændte ligesom krudt og det må have været derfor, at fyret gik i nødkøling. Nu er det væk og jeg fyrer med en blandning af fyr der er flere år gammelt og helt tørt og bøg fra sidste vinter der nok egentlig burde ligge en sommer mere. Jeg har også åbnet lidt for spjældet igen. Og nu kører det. Bortset fra min nødkøling. Den står og drypper hele tiden nu. Også når fyret kun er 20 grader. Men det er der ikke noget gøre ved. Lige nu. Jeg skal ikke begynde og skille noget ad i denne kulde. De små dryp kan jeg godt leve med. Det er som om der har sat sig lidt skidt i ventilen og den lukker ikke helt tæt. Det er vel en 3-4 liter i døgnet....

Bortset fra det har jeg fået det justeret så det stopper ved 90 grader. Så lidt godt er der, da kommet ud af det.

Mvh. Morten Alexandersen


taxman
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 26 jan 2012 14:55

Indstilling af Attack25kw m. 1000 l. akku?

Indlæg af taxman » 08 feb 2012 08:48

Zarge..... tag en kiks :-) hun kan ikke hjælpe dig alligevel.... dertil er fristelsen for stor :-)

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Indstilling af Attack25kw m. 1000 l. akku?

Indlæg af Zarge » 08 feb 2012 17:30

Detligt du fik dyret til at opføre sig lidt mere eksemplarisk Morten... :-)
Den er go med dig Taxman.... Du har vist aldrig mødt min mor... icon_cheesygrin.gif

taxman
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 26 jan 2012 14:55

Indstilling af Attack25kw m. 1000 l. akku?

Indlæg af taxman » 09 feb 2012 08:25

zarge. måske jeg skal starte med at være bange... hehe... men det ændrer ikke på min "opfordring"


Besvar