Side 1 af 3

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 14 jan 2012 15:24
af MichaelK
Halløj i forum..... Igen igen icon_cheesygrin.gif


Min gamle Passat har aftjent sin værnepligt, og jeg har derfor kig på en
anden bil. Det drejer sig om en Peugeot 406 SV 2.0 fra 1996 km. 261.000.
Der er næsten fuld servicebog, men "kun" 10 mdr. til syn :wink:

Da jeg heller ikke kender specielt meget til Peugeot, kunne det jo være rart,
hvis der var nogle her i forummet, der havde erfaringer med den biltype/model?

Jeg skal give 12.500,- for den 8)



Mvh.

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 14 jan 2012 18:53
af calle
Den franske hatteslæde er meget komfortabel, men noget løs i undervognen. Kontroller om fjedre og støddæmpere er ok. Støddæmperne er nemme at kontrollere. Du presser kraftigt ned på hvert hjørne af bilen. Den skal derefter falde til ro efter 1 - 2 hop.

Venlig hilsen

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 14 jan 2012 19:11
af Thomas83
12500 er billigt for en næsten nysynet bil næsten uanset hvad det er for en.
Jeg har ingen erfaring med peugeot, men generelt er franske biler lige til at lukke op og 402.gif i icon_cheesygrin.gif
Hvis man skal sige noget positivt, så har de ikke tendens til at ruste og man får som regl meget udstyr for pengene
uanset hvad kan du køre i 10 måneder og den kan vel altid synes en gang til :)

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 14 jan 2012 20:06
af leo-pol
Thomas83 » 14 Jan 2012, 19:11 skrev:12500 er billigt for en næsten nysynet bil næsten uanset hvad det er for en.
Jeg har ingen erfaring med peugeot, men generelt er franske biler lige til at lukke op og 402.gif i icon_cheesygrin.gif
Hvis man skal sige noget positivt, så har de ikke tendens til at ruste og man får som regl meget udstyr for pengene
uanset hvad kan du køre i 10 måneder og den kan vel altid synes en gang til :)

nu skriver du rust og franske.... det er da ellers ikke meget rust vi laver i franske.... syntes ellers at de holder sig bedere med rust en alle andre..... vi beundre tit hvor godt citroen holder med rust.... en 10år gammel C5 ligner normal en ny bil nede under..... men så er der alt det andet der er galt med dem........ så det undre mig lidt at du siger at franske ruster.....
mvh leo-pol

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 14 jan 2012 20:11
af fpettersen
leo-pol » 14 Jan 2012, 20:06 skrev:
nu skriver du rust og franske.... det er da ellers ikke meget rust vi laver i franske.... syntes ellers at de holder sig bedere med rust en alle andre..... vi beundre tit hvor godt citroen holder med rust.... en 10år gammel C5 ligner normal en ny bil nede under..... men så er der alt det andet der er galt med dem........ så det undre mig lidt at du siger at franske ruster.....
mvh leo-pol
Jeg synes netop at Thomas83 skriver at de ikke ruster, så i er jo enige :-)

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 14 jan 2012 20:17
af ras65ser
jeg havede en stc. hvilke er nok den bedste bil jeg har haft. køre ford nu kun solgt pga. der var for lidt HK til en campingvogn på 1500kg

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 14 jan 2012 20:40
af leo-pol
fpettersen » 14 Jan 2012, 20:11 skrev: Jeg synes netop at Thomas83 skriver at de ikke ruster, så i er jo enige :-)
sorry..... hade sku læst det anderledes......
men fransk har tit problemer med elektriske dele og koblinger.... det laver meget af der hvor jeg er.....
vi plejer gerne at sige at det er de franske firmaet lever af...... og det er de samme problemer hver gang..... :great: :great:

og så har jeg selv lige købt en til fruen..... men de køre godt når de køre og bliver holdt.....
mvh leo-pol

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 14 jan 2012 22:26
af Bubbii
Ja vi har selv en Peugeot 406 godt nok en 1,8 fra 1997, nu har vi haft den i mange år og den har kørt 323000 km og den kører bare godt, (min svoger har en 1996ér der snart runder 400000km) der er da lidt småting indimellem mest elektronik, det er vist en svaghed ved ældre franske biler, derudover er der lidt stabilisator stænger, bøsninger osv. der er blevet skiftet men med det kilometer tal er der vist ikke noget at sige til det.
Jeg skifter selv olie og filter på den og gør det ca. for hvér 7-8000 km (ja den skal ha det lidt godt, så´n gammel bil icon_cheesygrin.gif )
Jeg har lige fået den synet, det kostede ca. 8000kr, (ny katalysator, samt nye bremseskiver og klodser til for og bag, samt nye bremserør og bremsecylindre i bag samt arbejdsløn) udover katalysatoren er det jo almindelig sliddele som også ville skulle skiftes på en hvilken som helst anden bil og rust er der intet af, hverken på min eller min svogers.
Jeg kører i den til den ikke kan mere eller indtil jeg synes det koster for meget at lave den, men indtil videre kører den ihvertfald 2 år igen
Men kan du leve med at f.eks. sædevarmen nok brænder af og ikke mere virker (hvilket den nok højst sandsynlig allerede er) ja så er der da nok mange kilometer i den endnu, hvis du er lidt god ved den
Forøvrigt er 1,8éren og 2,0eren samme motor blot med en anden cylinder boring (mener jeg, er ikke mekaniker)

MVH. Ronni

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 15 jan 2012 16:05
af triumph
Har indtil for 2 år siden haft en 1,8 fra1997 (uden (elektisk) ekstraudstyr ) Den havde kørt 385.000 da den blev solgt, og jeg købte den da den havde kørt 200.000. Jeg syntes at bilen køre fantastisk, faktsk langt bedre end den sprit nye kia ceed der afløste den. 2,0´eren køre endnu bedre end 1,8érn. Den ruster faktisk ikke, og motoren er normalt meget driftsikker og holdbar. I 99 blev modellen faceliftet, og ser bedre ud, samt fik væsentligt bedre sæde (sådan en har jeg også haft). Gennem de 6 år jeg har haft bilen, har der kun været 2 gang hvor den ikke har kunnet køre, nemlig de 2 gange den knækkede forfjedre.Den har altid kunne starte. Ulemperne er at der ofte (dvs til hvert service) er et eller andet der skal laves. det er aldrig noget stort eller dyrt, men en del småting. typiske ting er stygerkugler, bærearme, håndbremse kabel, samt ting der ikke kommer så tit (lister ved vinduer osv) Vær særligt opmærksom på baghjulsophæng. Der er en hel masse sportænger der kan have slør, og resultere i forkert baghjulsstilling, Noget kan kun mærkes når den står på jorden, andet skal man løfte bil, og prøves med et koben.Reservedele er meget billige, f.eks koster en ny tandstang under 200 kr. En orginal udstødning koster 1200 kr. Bemærk dog at ankerplader til baghjul er dyre. de første 4 år jeg havde bilen kostede den ca 10.000 i vedligehold pr år, ink. 1 sæt dæk. Alt lavet ved mekanikker, ingen gør det selv. desværre steg reservedelsposten specielt det 6 år jeg havde den. Men det er vel heller ikke unormalt for en 13 år gammelbil der har kørt 385.000.
Altså;
For:
Køre godt
Kan altid køre
ruster ikke
billige reservedele

Imod:
En del små fejl
(el udstyr ???)

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

: 15 jan 2012 19:06
af MichaelK
Nå, det bliver nok ikke Peugeoten. Der var flere småting, men først og fremmest var indmaden
løst i katalysatoren. Dette var forsøgt fixet, ved at skrue nogle skruer i den !!!! Ikke særlig fikst.
Dertil noget med forhjulsophæng, evt. ny forrude, og vand i den ene baglygte. Derudover havde
bilen aldrig set ene eneste dråbe rustbeskyttelse.

Men ja, den kørte godt, og interiøret var rigtig pænt. Men altså, jeg leder videre....

-Forløbigt tak for tilbagemeldingerne :great:



Mvh.