Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 17 gange

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf MichaelK » 14 jan 2012 15:24

Halløj i forum..... Igen igen icon_cheesygrin.gif


Min gamle Passat har aftjent sin værnepligt, og jeg har derfor kig på en
anden bil. Det drejer sig om en Peugeot 406 SV 2.0 fra 1996 km. 261.000.
Der er næsten fuld servicebog, men "kun" 10 mdr. til syn :wink:

Da jeg heller ikke kender specielt meget til Peugeot, kunne det jo være rart,
hvis der var nogle her i forummet, der havde erfaringer med den biltype/model?

Jeg skal give 12.500,- for den 8)



Mvh.
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???


Brugeravatar
calle
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3014
Tilmeldt: 27 dec 2010 21:47
Mit fyr: Scotte 16 kw 4.99 Opop 418 keramiktænder
Areal: 125
Brændsel: Træpiller og brænde
Dagligt forbrug: Svingende
Årligt forbrug: 3 ton
Geografisk sted: Storkbh.
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 22 gange

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf calle » 14 jan 2012 18:53

Den franske hatteslæde er meget komfortabel, men noget løs i undervognen. Kontroller om fjedre og støddæmpere er ok. Støddæmperne er nemme at kontrollere. Du presser kraftigt ned på hvert hjørne af bilen. Den skal derefter falde til ro efter 1 - 2 hop.

Venlig hilsen
Calle - forklædt som voksen.

Dans er for de, der ikke har råd til at stå i baren.

PS. Den der har mest legetøj, når vi dør, har vundet.

Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf Thomas83 » 14 jan 2012 19:11

12500 er billigt for en næsten nysynet bil næsten uanset hvad det er for en.
Jeg har ingen erfaring med peugeot, men generelt er franske biler lige til at lukke op og 402.gif i icon_cheesygrin.gif
Hvis man skal sige noget positivt, så har de ikke tendens til at ruste og man får som regl meget udstyr for pengene
uanset hvad kan du køre i 10 måneder og den kan vel altid synes en gang til :)
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 679
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Modtaget likes: 4 gange

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf leo-pol » 14 jan 2012 20:06

Thomas83 » 14 Jan 2012, 19:11 skrev:12500 er billigt for en næsten nysynet bil næsten uanset hvad det er for en.
Jeg har ingen erfaring med peugeot, men generelt er franske biler lige til at lukke op og 402.gif i icon_cheesygrin.gif
Hvis man skal sige noget positivt, så har de ikke tendens til at ruste og man får som regl meget udstyr for pengene
uanset hvad kan du køre i 10 måneder og den kan vel altid synes en gang til :)



nu skriver du rust og franske.... det er da ellers ikke meget rust vi laver i franske.... syntes ellers at de holder sig bedere med rust en alle andre..... vi beundre tit hvor godt citroen holder med rust.... en 10år gammel C5 ligner normal en ny bil nede under..... men så er der alt det andet der er galt med dem........ så det undre mig lidt at du siger at franske ruster.....
mvh leo-pol

fpettersen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26 feb 2011 14:06
Mit fyr: Scotte blackstar 20kW
Areal: 320
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6500
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 10t ?
Geografisk sted: Sønderjylland / Vojens

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf fpettersen » 14 jan 2012 20:11

leo-pol » 14 Jan 2012, 20:06 skrev:
Thomas83 » 14 Jan 2012, 19:11 skrev:12500 er billigt for en næsten nysynet bil næsten uanset hvad det er for en.
Jeg har ingen erfaring med peugeot, men generelt er franske biler lige til at lukke op og 402.gif i icon_cheesygrin.gif
Hvis man skal sige noget positivt, så har de ikke tendens til at ruste og man får som regl meget udstyr for pengene
uanset hvad kan du køre i 10 måneder og den kan vel altid synes en gang til :)



nu skriver du rust og franske.... det er da ellers ikke meget rust vi laver i franske.... syntes ellers at de holder sig bedere med rust en alle andre..... vi beundre tit hvor godt citroen holder med rust.... en 10år gammel C5 ligner normal en ny bil nede under..... men så er der alt det andet der er galt med dem........ så det undre mig lidt at du siger at franske ruster.....
mvh leo-pol


Jeg synes netop at Thomas83 skriver at de ikke ruster, så i er jo enige :-)


ras65ser
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 106
Tilmeldt: 26 jul 2011 08:52
Mit fyr: Bio18
Areal: 150
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9670
Dagligt forbrug: 10,3
Årligt forbrug: 4 ton

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf ras65ser » 14 jan 2012 20:17

jeg havede en stc. hvilke er nok den bedste bil jeg har haft. køre ford nu kun solgt pga. der var for lidt HK til en campingvogn på 1500kg

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 679
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Modtaget likes: 4 gange

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf leo-pol » 14 jan 2012 20:40

fpettersen » 14 Jan 2012, 20:11 skrev:
leo-pol » 14 Jan 2012, 20:06 skrev:
Thomas83 » 14 Jan 2012, 19:11 skrev:12500 er billigt for en næsten nysynet bil næsten uanset hvad det er for en.
Jeg har ingen erfaring med peugeot, men generelt er franske biler lige til at lukke op og 402.gif i icon_cheesygrin.gif
Hvis man skal sige noget positivt, så har de ikke tendens til at ruste og man får som regl meget udstyr for pengene
uanset hvad kan du køre i 10 måneder og den kan vel altid synes en gang til :)



nu skriver du rust og franske.... det er da ellers ikke meget rust vi laver i franske.... syntes ellers at de holder sig bedere med rust en alle andre..... vi beundre tit hvor godt citroen holder med rust.... en 10år gammel C5 ligner normal en ny bil nede under..... men så er der alt det andet der er galt med dem........ så det undre mig lidt at du siger at franske ruster.....
mvh leo-pol


Jeg synes netop at Thomas83 skriver at de ikke ruster, så i er jo enige :-)

sorry..... hade sku læst det anderledes......
men fransk har tit problemer med elektriske dele og koblinger.... det laver meget af der hvor jeg er.....
vi plejer gerne at sige at det er de franske firmaet lever af...... og det er de samme problemer hver gang..... :great: :great:

og så har jeg selv lige købt en til fruen..... men de køre godt når de køre og bliver holdt.....
mvh leo-pol

Bubbii
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 97
Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
Areal: 238
Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
Dagligt forbrug: 20-25
Årligt forbrug: Første år 8150 kg
Geografisk sted: Sønderjylland

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf Bubbii » 14 jan 2012 22:26

Ja vi har selv en Peugeot 406 godt nok en 1,8 fra 1997, nu har vi haft den i mange år og den har kørt 323000 km og den kører bare godt, (min svoger har en 1996ér der snart runder 400000km) der er da lidt småting indimellem mest elektronik, det er vist en svaghed ved ældre franske biler, derudover er der lidt stabilisator stænger, bøsninger osv. der er blevet skiftet men med det kilometer tal er der vist ikke noget at sige til det.
Jeg skifter selv olie og filter på den og gør det ca. for hvér 7-8000 km (ja den skal ha det lidt godt, så´n gammel bil icon_cheesygrin.gif )
Jeg har lige fået den synet, det kostede ca. 8000kr, (ny katalysator, samt nye bremseskiver og klodser til for og bag, samt nye bremserør og bremsecylindre i bag samt arbejdsløn) udover katalysatoren er det jo almindelig sliddele som også ville skulle skiftes på en hvilken som helst anden bil og rust er der intet af, hverken på min eller min svogers.
Jeg kører i den til den ikke kan mere eller indtil jeg synes det koster for meget at lave den, men indtil videre kører den ihvertfald 2 år igen
Men kan du leve med at f.eks. sædevarmen nok brænder af og ikke mere virker (hvilket den nok højst sandsynlig allerede er) ja så er der da nok mange kilometer i den endnu, hvis du er lidt god ved den
Forøvrigt er 1,8éren og 2,0eren samme motor blot med en anden cylinder boring (mener jeg, er ikke mekaniker)

MVH. Ronni
Mvh. Ronni

-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3152
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf triumph » 15 jan 2012 16:05

Har indtil for 2 år siden haft en 1,8 fra1997 (uden (elektisk) ekstraudstyr ) Den havde kørt 385.000 da den blev solgt, og jeg købte den da den havde kørt 200.000. Jeg syntes at bilen køre fantastisk, faktsk langt bedre end den sprit nye kia ceed der afløste den. 2,0´eren køre endnu bedre end 1,8érn. Den ruster faktisk ikke, og motoren er normalt meget driftsikker og holdbar. I 99 blev modellen faceliftet, og ser bedre ud, samt fik væsentligt bedre sæde (sådan en har jeg også haft). Gennem de 6 år jeg har haft bilen, har der kun været 2 gang hvor den ikke har kunnet køre, nemlig de 2 gange den knækkede forfjedre.Den har altid kunne starte. Ulemperne er at der ofte (dvs til hvert service) er et eller andet der skal laves. det er aldrig noget stort eller dyrt, men en del småting. typiske ting er stygerkugler, bærearme, håndbremse kabel, samt ting der ikke kommer så tit (lister ved vinduer osv) Vær særligt opmærksom på baghjulsophæng. Der er en hel masse sportænger der kan have slør, og resultere i forkert baghjulsstilling, Noget kan kun mærkes når den står på jorden, andet skal man løfte bil, og prøves med et koben.Reservedele er meget billige, f.eks koster en ny tandstang under 200 kr. En orginal udstødning koster 1200 kr. Bemærk dog at ankerplader til baghjul er dyre. de første 4 år jeg havde bilen kostede den ca 10.000 i vedligehold pr år, ink. 1 sæt dæk. Alt lavet ved mekanikker, ingen gør det selv. desværre steg reservedelsposten specielt det 6 år jeg havde den. Men det er vel heller ikke unormalt for en 13 år gammelbil der har kørt 385.000.
Altså;
For:
Køre godt
Kan altid køre
ruster ikke
billige reservedele

Imod:
En del små fejl
(el udstyr ???)

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 17 gange

Erfaringer med Peugeot 406 SV 2.0 1996 ønskes

Indlægaf MichaelK » 15 jan 2012 19:06

Nå, det bliver nok ikke Peugeoten. Der var flere småting, men først og fremmest var indmaden
løst i katalysatoren. Dette var forsøgt fixet, ved at skrue nogle skruer i den !!!! Ikke særlig fikst.
Dertil noget med forhjulsophæng, evt. ny forrude, og vand i den ene baglygte. Derudover havde
bilen aldrig set ene eneste dråbe rustbeskyttelse.

Men ja, den kørte godt, og interiøret var rigtig pænt. Men altså, jeg leder videre....

-Forløbigt tak for tilbagemeldingerne :great:



Mvh.
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster