Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Batteri

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 287
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 1 gang

Batteri

Indlægaf pejle » 06 dec 2013 08:01

Havde oliefyr i vores Passat. Vi havde bilen i 8 år fra ny, den kørte med std. batteriet i de 7 år kan ikke helt se hvorfor din blæser skulle dræbe batteriet så meget mere end den?

Skiftede blot ved den lokale, med et tilsvarende batteri - det kørte da og fint det næstr år...
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 7774
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 170+60værksted+60del
Brændsel: grogodt piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-40
Årligt forbrug: ca 5
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Batteri

Indlægaf thy » 06 dec 2013 08:45

Problemet er at kabineblæser tar meget strøm og kører i 30 min

Det er jo ikke bare motoren der opvarmes så cirkulationspumpe kører også.
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
Baxi 1,5 350l 170m2 plaseret i 120m2værksted/periodisk opvarmet
30m 3/4rør + 20m fjernvarmerør Trækstabilisator 5,10m isokern ø 20
http://thy.sensor.stokerbot.dk

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3991
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 8 gange
Modtaget likes: 11 gange

Batteri

Indlægaf Zarge » 06 dec 2013 09:59

Har nu heller aldrig haft den slags problemer... I min nuværende firmabil kører fyret 45 min hver morgen, har ingen problemer med batteriet...
I den gamle jeg havde monterede jeg to ekstra, så der sad tre... Et standart plus to fra Onkel Harald... Til gengæld kørte fyret så også fra det begyndte at fryse, til det blev tø vejr igen, dog slukket i juleferien... Mester ville ikke skifte den defekte timer, men brokkede sig ikke over diesel forbruget... 0:)

Hjemme teori
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: Sotte 30kW Blackstar L V.10.0921
Areal: 693m2
Brændsel: Træpiller, brænde
Årligt forbrug: 14t pill.,12m3 brænd
Geografisk sted: 3140 Ålsgårde
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 8 gange

Batteri

Indlægaf Hjemme teori » 06 dec 2013 13:57

Hvis det er så stort et problem, må der da findes plads til et ekstra forbrugs batteri og et lade-relæ.

Det kan bruges hele tiden af både fyr og campingvogn og kan tåle at blive afladt i bund uden at tage skade.
Mvh. Sophus

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 287
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 1 gang

Batteri

Indlægaf pejle » 06 dec 2013 13:58

Det var også sådan det fungerede i vores Passat. Starter med at motorvarme, når den havde nået en bestemt temp. begyndte den at varme kabinen. Vil tro at det skete efter 3-4 min.

Så vidt jeg husker var det en Eberspracher.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Modtaget likes: 3 gange

Batteri

Indlægaf Tom_AT » 06 dec 2013 14:01

Hvis du virkelig ikke har strøm nok til at starte bilen, så få fat i et deep cycle batteri, der kan smide nogle ampere af sig, selvom det er ved at være afladt.

Førnævnte Odyssey batteri eller Optima Yellow Top. De kan sagtens levere masser af ampere selvom de er nede på 30%.
Der findes også andre, men det er lige dem jeg kender.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2096
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Mit fyr: Ecotech Laura air plus
Areal: 155
Brændsel: Piller/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 10
Årligt forbrug: 2,5
Modtaget likes: 2 gange

Batteri

Indlægaf BWJ » 06 dec 2013 16:46

Tjek lige på batteripolerne med et voltmeter, og startet motor, hvis der ikke er >=14,2V, så bliver selv det bedste batteri myrdet på kort tid.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 7774
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 170+60værksted+60del
Brændsel: grogodt piller
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-40
Årligt forbrug: ca 5
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Batteri

Indlægaf thy » 06 dec 2013 20:20

EXIDE AGM 920


Spænding = 12 Volt
Kapacitet = 92Ah
CCA(EN) = 850A
Dim. L x B x H = 353 x 175 x 190 mm
Vægt = 27 kg


Pris DKK : 1.945,00 (ex. moms 1.556,00)
Art nr : AGM-920

det blev den model heldigvis til en anden pris ved merkonomen gennem arbejde.Så nu kan ford 4100ern få 100A batteriet da den trængte til lidt ekstra ;-)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
Baxi 1,5 350l 170m2 plaseret i 120m2værksted/periodisk opvarmet
30m 3/4rør + 20m fjernvarmerør Trækstabilisator 5,10m isokern ø 20
http://thy.sensor.stokerbot.dk



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster