Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hoppende trailer?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4508
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Mit fyr: Scotte 16 kw m OPOP kedel
Areal: 160
Brændsel: Barlinek eco-pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: ca 25 kilo
Årligt forbrug: 7,8
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 153 gange
Modtaget likes: 70 gange

Hoppende trailer?

Indlægaf Lintz » 06 nov 2011 14:48

mejeristen » 06 Nov 2011, 14:38 skrev:
Klaus » 06 Nov 2011, 13:43 skrev:Jeg har nu byttet den gamle boogietrailer ud med en nyere enkeltakslet? Men over 75kmt hopper/vibrerer den ?
Jeg har også haft en spritny trailer efter bilen den gør det samme, men arbejdets trailer gøre det ikke ?
Dvs. 2/3 af trailerne jeg spænder efter hopper/vibrerer?
Nogle gode bud på fejlfinding ?


enten højden på krogen ifht. højden på hjulakselen på traileren, eller også forkert dæktryk på traileren (forlavt)

Har aldrig haft problemer med de trailere jeg har kørt med (1-akslede)


Ifølge "abn" vil det højste punkt ALTID være akslen icon_cheesygrin.gif
Mvh Lintz aka Sælhunden aka Linse aka Lintzyboy aka vatnisse aka julemand aka Guru (troede jeg :cry: ) aka REDAKTØR :P

INGEN DYR ER KOMMET TIL SKADE UNDER OPRETTELSE AF DENNE SIGNATUR.......

Accepterer det uundgåelige – det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
mejeristen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 3 gange

Hoppende trailer?

Indlægaf mejeristen » 06 nov 2011 14:50

ikke forstået!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Brugeravatar
themasterdk
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 725
Tilmeldt: 21 maj 2010 21:53
Mit fyr: KSM-Multistorker 275-18i
Areal: 225 + værksted
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Dagligt forbrug: ca. 20-25 kg piller
Årligt forbrug: 6 Tons
Geografisk sted: Vestsjælland, Jyderup 4450

Hoppende trailer?

Indlægaf themasterdk » 06 nov 2011 14:51

du skal tænke på arbejds trailer er en del tungere end en alm 1 aksel trailer. jo, mere vægt der ligger i bunden af en trailerens ved aksel, jo bedre ligger den på vejen, kommer der så læs omkring en 1/2 meter op i luften, kommer fysiken i det her, vægt=tyndekraft plus der kommer kæfter fra sving/dækken der giver sig i hastighed = udsving i trailer, derfor begynder ens trailer at svinge frem og tilbage, når den kommer op i fart. men som sagt, hvis det er en bund tung trailer, kan de klare meget mere. icon_cheesygrin.gif
--------- ;-) ---------------

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3769
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.

Hoppende trailer?

Indlægaf Klaus » 06 nov 2011 15:30

Hvad er det korrekte dæktryk til en enkeltakslet 1300kgs trailer?, med lasteevne 1000kg ?
Jeg forstår ikke helt det med fysikken!

Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4282
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Hoppende trailer?

Indlægaf Bigfoot » 06 nov 2011 16:07

Smid 40 psi i de dæk. Men med hensyn til Det hopperi, så ja afbalancering kan hjælpe på meget. Men hvad der er endnu værre, og alt for ofte set, er at aksel ikke sidder lige centreret på chassiset. Altså at hver gang du kører fremad, så prøver akselen at trække en smule til en af siderne. Det resulterer i at den kommer til at hoppe
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4468
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

Hoppende trailer?

Indlægaf Landlyst » 06 nov 2011 19:41

hmm er det med eller uden læs? Er det uden er det fordi den ikke er tung nok til at lægge fast... Er det med læs er der for meget vægt på (eller for lidt dæktryk... ) Og nogle trailere gør det bare... Men tror du har fået alle gode råd nu...

Men hvorfor en så stor enkelt akslet? :shock:

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3769
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.

Hoppende trailer?

Indlægaf Klaus » 06 nov 2011 20:44

Nå seneste update, jeg nappede lige de 500kg rapspiller som FullThrottle(som var 700kg) gerne ville af med og så hopper traileren ikke. icon_cheesygrin.gif
Før jeg kørte fyldte jeg 3bar i dækkene som der kun var 0.5 og 1 bar i ??
Det hjalp nu ikke.. :roll:
Jeg kan også se jeg godt kan give den mere tryk da dækkene er 185-14 iflg denne: http://www.brenderup.dk/hus---have/r%C3 ... V2&PID=166
Næste skridt er afbalancering..

Hvorfor 1 akslet: Den gamle boogie kørte på de bagerste hjul bag min bil og på de forreste bag konens bil :evil:

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4468
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 10 gange

Hoppende trailer?

Indlægaf Landlyst » 06 nov 2011 21:38

Hvorfor 1 akslet: Den gamle boogie kørte på de bagerste hjul bag min bil og på de forreste bag konens bil


Hvad er så problemet, så bliver de da bruget lige meget... icon_cheesygrin.gif

Hmm men så ska man da bare ha en med fjedre :great:

Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4282
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

Hoppende trailer?

Indlægaf Bigfoot » 06 nov 2011 22:02

En grund kan også være skæve dæk. En trailer står jo meget, det er en død mod dækkene. Og hvis den så har stået med læs, eller bare er tung i sig selv, så trykkes dækkene skæve, eller flade på den ene side. Det udlignes så når der kommer tryk på hjulene igen, altså læs.
Du kan bare komme forbi en dag, så skal jeg nok afbalancere de dæk. Hjælper det ikke, så har jeg nogen liggende vi kan prøve med, og evt finde En god pris på
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3769
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.

Hoppende trailer?

Indlægaf Klaus » 07 nov 2011 06:03

Bigfoot » 06 Nov 2011, 22:02 skrev:En grund kan også være skæve dæk. En trailer står jo meget, det er en død mod dækkene. Og hvis den så har stået med læs, eller bare er tung i sig selv, så trykkes dækkene skæve, eller flade på den ene side. Det udlignes så når der kommer tryk på hjulene igen, altså læs.
Du kan bare komme forbi en dag, så skal jeg nok afbalancere de dæk. Hjælper det ikke, så har jeg nogen liggende vi kan prøve med, og evt finde En god pris på

Det er en deal :)



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster