Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Luftsolfanger med alurør/slange istedet for øldåser

Spørgsmål vedr. solvarmeanlæg
Solfanger, Solvarmepanel, Vakuum
ekstrom
Stoker I
Stoker I

Indlægaf ekstrom » 20 okt 2011 15:31

Jeg overvejer også at kaste mig ud i en hjemmebygget luftsolfanger. Selvom idéen med øldåser er sjov og billig slog det mig om man ikke kunne bruge alurør/slange i ca. samme diameter i stedet.

Hvad er fordele/ulemper i forhold til dåserne?

Mvh. Lars

Brugeravatar
Lund
Stoker XV
Stoker XV
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 150
Brændsel: Polar Power 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Årligt forbrug: 5,5 Ton
Geografisk sted: Tørringhuse/Lemvig
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Indlægaf Lund » 05 nov 2011 07:21

ekstrom » 20 Oct 2011, 15:31 skrev:Jeg overvejer også at kaste mig ud i en hjemmebygget luftsolfanger. Selvom idéen med øldåser er sjov og billig slog det mig om man ikke kunne bruge alurør/slange i ca. samme diameter i stedet.

Hvad er fordele/ulemper i forhold til dåserne?

Mvh. Lars

Mon ikke du skal have lavet noget modstand inde i slangen, det synes jeg at man kan se på de videoer der er lagt op af selvbyg fangere, men blot et gæt. Hvad der så er egnet til det er jeg ikke klar over men jeg så på en af videoerne, at der var en der kom noget alu inden i dåserne, det lignede ståluld men en googling gav min ikke noget bud på hvad det kan være.
Slangen kunne jeg også godt finde på at bruge, hvad koster det, ved du det?
Jeg er selv startet med at planlægge et lille vinterprojekt i form af en luftsolfanger, jeg har skaffet et stykke let buet glas på 185x90 cm til formålet, jeg er dog lidt ude i hampen med blæseren hvilken jeg der skal bruge?

Tilbage til "Solvarme"