Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVS-Eksperten

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 4500 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 39 gange

VVS-Eksperten

Indlægaf pille bruger » 15 sep 2011 08:54

CRHansen » 15 Sep 2011, 08:47 skrev:Er det mig der er gal på den, eller er den ene pris for 1 meter og den anden for 6 meter???????????

De er helt ens.
Samme længde og samme DIN.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
RTB + Ilt styring + solfanger.

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 1 gang

VVS-Eksperten

Indlægaf pejle » 15 sep 2011 09:19

hmm - sjovt minder det her mig om en VVS installatør som jeg havde på adressen for at kigge på vores HS Tarm fyr(læk efter ca. 20 års fyring - iøvrigt uden akku tank!). Vi snakker så lidt løst og fast om forskellige ting ved fastbrændsel fyring, hvor han bla. kommer ind på at min installation iøvrigt er ulovlig fordi den er med lukket ekspansion. Vi kigger så også lidt på gulvvarme shunten "Hvor har du købt den?", hvortil jeg svarer at jeg har den er købt hos VVS Eksperten - jeg kunne så godt se at han var ved at vrænge hovedet af led og siger "Ja så skal du jo ikke regne med at den holder meget længere" og det var "jo nogle billige Kina vare de solgte" og lidt senere "det var jo meget tydeligt at både fordelerrørene og slanger var noget billigt bras".

Nå han forlader stedet og vil skrive et tilbud på et nyt fyr. Han kunne slet ikke forstå han ikke fik opgaven!

Efter at have undersøgt tingene lidt nærmere, er jeg kommet frem til følgende:
1) Gulveshunten var ikke købt hos VVS-Ekssperten, men en anden WEB leverandør (jeg huskede forkert).
2) Hele gulvvarme systemet er Uponor, shunt, fordelerrør, slanger og styring (står malet over hele panellet).
3) Vores installation var ikke ulovlig - HS Tarm (i dag kendt som BAXI) var godtkendt til trykekspansion

Morale: Spørg dig selv om en ting inden du handler - hvilken økonomiske interesser har vedkommende, det gælder installatøren, herinde i forummet, hos VVS-Eksperten og ikke mindst DVC.

Jeg har den økonomiske interesse at tingene skal være billigst, ikke på kort sigt men på langt sigt. Jeg skal selvfølgelig overleve i dag - men jeg skal også have mindst besvær i morgen.

-Lars
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Bri_Jac
Stoker X
Stoker X
Mit fyr: Passat Compact C1-400
Areal: 145
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4180
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Syd-Vestsjælland, Pedersborg, 4180 Sorø
Modtaget likes: 3 gange

VVS-Eksperten

Indlægaf Bri_Jac » 15 sep 2011 09:51

CRHansen » 15 Sep 2011, 08:47 skrev:Er det mig der er gal på den, eller er den ene pris for 1 meter og den anden for 6 meter???????????

Det tror jeg ikke, OLT: JERNRØR SORT 5800MM, så de er en forskel på 200mm

Tilbage til "Fri debat"